Snelste / krachtigste auto van het forum

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 09 apr, 2008 11:07

Ik ben wel voor een soort van garaget.org. Waarbij een gebruiker precies aan geeft welke modificaties er gedaan zijn en aangeeft wat het vermogen van de auto is en of dit bewezen kan worden met een vermogensbank uitdraai.

s95ae
Geregistreerd lid

Bericht door s95ae » wo 09 apr, 2008 11:32

brinky schreef:Ik ben wel voor een soort van garaget.org. Waarbij een gebruiker precies aan geeft welke modificaties er gedaan zijn en aangeeft wat het vermogen van de auto is en of dit bewezen kan worden met een vermogensbank uitdraai.
Lijkt me een goed idee!

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » wo 09 apr, 2008 11:43

with all credits to doctorr evil/Tijn:

ik denk dat mijn huidige 900 T16 sedan (een van) de snelste classics is.

Upgrades die ik weet: Grotere turbo (9000), rrfpr, 3 inch JT, 1,5 bar turbodruk (!), openluchtfilter, BOV.

Zou m graag es op een vermogensbank willen hebben. Ik weet wel dat de auto (met een telefoonboek onder het gaspedaal) nog met gemak wegreed bij mijn ex 9000 aero (225 pk)

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » wo 09 apr, 2008 12:28

Aan iedereen die dit onzin vindt: klik hier voor ander vermaak. Je hoeft dit niet te lezen hoor, en je hoeft ook niet te reageren :roll:

Aan de rest: leuk om te lezen, keep on posting!

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » wo 09 apr, 2008 12:51

Style&Co schreef:with all credits to doctorr evil/Tijn:

ik denk dat mijn huidige 900 T16 sedan (een van) de snelste classics is.

Upgrades die ik weet: Grotere turbo (9000), rrfpr, 3 inch JT, 1,5 bar turbodruk (!), openluchtfilter, BOV.

Zou m graag es op een vermogensbank willen hebben. Ik weet wel dat de auto (met een telefoonboek onder het gaspedaal) nog met gemak wegreed bij mijn ex 9000 aero (225 pk)
Ik zou zeggen kom naar Goes en met een beetje geluk komt er nog wel een plaatsje vrij en weet je for sure hoe snel t bakkie is :wink:
TD04H-15T bij 1,5 bar is goed voor voldoende lucht om 300+hp te veroorzaken, om van het koppel nog maar te zwijgen :twisted:

Ben ook wel in voor een soort SF garaget om het presenteren van getest vermogen te stimuleren met al die rondvliegende fictieve pk,s hier.

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » wo 09 apr, 2008 13:02

Een dergelijke lijst is er al in het LPG gedeelte, dus waarom ook geen sticky in het tuninggedeelte? (voor de écht snelle Saabs :-P+ )

cobra427
Geregistreerd lid

Bericht door cobra427 » wo 09 apr, 2008 14:30

Is er ook nog een Classic Cabrio klasse? Misschien dat ik dan nog in de prijzen kan vallen..... :wink:

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » wo 09 apr, 2008 14:47

Lijkt me een zeer goed idee! En dan per model of motortype...
Met uitdraai van de testbank dan wel! Want al die geschatte pk's zijn nog al eens fout, spreek uit eigen ervaring :wink:

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 09 apr, 2008 14:56

davidjoost schreef:Een dergelijke lijst is er al in het LPG gedeelte, dus waarom ook geen sticky in het tuninggedeelte? (voor de écht snelle Saabs :-P+ )
Ja, van die lijst klopt geen bal... het gros van de auto's heeft geen bank uitdraai.

Als je een lijstje wilt maken moet je het goed doen... en de enige onafhankelijke manier om auto's te vergelijken is dan op een testbank. (En zelfs dan zit er nog verschil tussen de testbanken an sich, maar laten we dat maar als niet significant beschouwen, anders komen we nergens.)

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » wo 09 apr, 2008 15:37

brinky schreef:
davidjoost schreef:Een dergelijke lijst is er al in het LPG gedeelte, dus waarom ook geen sticky in het tuninggedeelte? (voor de écht snelle Saabs :-P+ )
Ja, van die lijst klopt geen bal... het gros van de auto's heeft geen bank uitdraai.
Het gaat me te ver om te zeggen dat er om die reden 'geen bal van klopt'. De cijfers die daar staan zijn gewoon indicatief en zullen in de meeste gevallen gewoon kloppen.

Juice
Geregistreerd lid

Bericht door Juice » wo 09 apr, 2008 15:44

Ik stel voor dat alle kandidaat snelle bakken bij mij gezet worden en dat ik op geheel onafhankelijk wijze ze zal testen en een ranglijst zal opmaken. Iedereen akkoord? 8) 8)

s95ae
Geregistreerd lid

Bericht door s95ae » wo 09 apr, 2008 17:09

Juice schreef:Ik stel voor dat alle kandidaat snelle bakken bij mij gezet worden en dat ik op geheel onafhankelijk wijze ze zal testen en een ranglijst zal opmaken. Iedereen akkoord? 8) 8)
Je hebt wel een getuige nodig! ;-)

Juice
Geregistreerd lid

Bericht door Juice » wo 09 apr, 2008 17:23

s95ae schreef:
Juice schreef:Ik stel voor dat alle kandidaat snelle bakken bij mij gezet worden en dat ik op geheel onafhankelijk wijze ze zal testen en een ranglijst zal opmaken. Iedereen akkoord? 8) 8)
Je hebt wel een getuige nodig! ;-)
Is dit een sollicitatie? :wink:

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 09 apr, 2008 20:18

Iets dergelijks is hier al besproken.

Verder weet ik van een ander petjes forum dat ze 'mijn garage' hebben.
Een apart deel waar elk lid (betaald of niet, weet ik zo even niet of dat het dat forum was) een eigen soort van project ruimte op het net krijgt. Zit standaard gelinkt aan je profiel, als je op je avatar klikt ga je naar die persoon z'n garage. Erg mooi. Wat mij betreft een welkome aanvulling op het forum.
Lijkt me overigens ook niet meer dan schappelijk als de admins daar een kleine vergoeding voor vragen, gezien het extra dataverkeer wat zoiets met zich meebrengt.

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » wo 09 apr, 2008 20:56

Ja, alleen dan ipv een waslijst met vermogensbankuitdraaien (VBU's vanaf nu) een mooi gesorteerde lijst. Dat 'mijn garage' idee is ook een goede optie inderdaad!

Plaats reactie