@95twinturbo Ik ben geen fan van alle H-D’s (sommige vind ik wat te massief), maar ik heb het merk en de mogelijkheden om hem naar je eigen smaak te maken altijd wel gewaardeerd. Helaas ben ik er ook achtergekomen dat die brede tank niet mijn ding is. Jaren geleden heb ik eens een Road Glide meegekregen van de dealer. Imposant op de parkeerplaats en zeker zo imposant op de weg. Eigenlijk best een prettige motor, totdat je op een dijkje een bocht moet maken waarbij je eigenlijk op de rijrichting terug moet. Daar is hij niet op gemaakt en toen was ik toch even bang dat ik hem zou laten vallen.

Niet keren op een dijkje blijkt goed advies te zijn.
Maar wat het voor mij een vervelende motor maakte, was het feit dat de tank mijn knieën best ver uit elkaar drukte, waardoor ik gewoon last kreeg van mijn liezen. Dus na 45 minuten was ik best blij dat ik hem weer neer kon zetten. Later nog eens een Livewire gereden en die had hetzelfde probleem. De Panamerica had dat dan weer niet.
Die mis ik overigens in het rijtje dat je hebt opgenoemd. De Panamerica is wel echt een leuke reismotor. Lekker krachtig blok en in de Special uitvoering ook prima vering en een prima zit. Het front is even wennen, maar ik kan er wel naar kijken.
Ik heb zelf de Tiger 800 gehad en die kan ik je van harte aanraden. Eigenlijk nooit gedoe mee gehad en de flexibiliteit van de driecilinder is ideaal. Daarom heb ik ook nog steeds een Speed Triple in de garage staan. (Al gaat er ook echt wel weer een adventure bike komen.)