Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Voor alle Saab cabrio rijders
Gebruikersavatar
Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door Barboer » vr 16 feb, 2024 12:42

frits 9-3 schreef:
wo 14 feb, 2024 20:54
Dit is hem:
Ah, mooie frisse Caab van Schaap..

Gebruikersavatar
frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door frits 9-3 » di 20 feb, 2024 13:02

Ik kreeg vanmorgen zowaar mijn golftas achterin de kofferbak. Ik heb een " alles in een golftas" van Alphard. Om een beeld te krijgen hier wat meer info over de trolley: https://www.thehackersparadise.com/alph ... rt-review/

Ik hoefde alleen de 2 grote achterwielen eraf te klikken en de driver en de hybride eruit te halen. Past perfect.

Gebruikersavatar
Arjan9-3
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door Arjan9-3 » di 20 feb, 2024 13:14

frits 9-3 schreef:
di 20 feb, 2024 13:02
..... Past perfect.
Grote vraag nu: met kap open of dicht? Je wilt natuurlijk wel acte de presence geven als je het parkeerterrein van de golfclub op laveert. Vanmorgen wellicht wat frissig, maar strakkies wil je echt wel dat dak open!

Gebruikersavatar
frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door frits 9-3 » di 20 feb, 2024 13:46

Arjan9-3 schreef:
di 20 feb, 2024 13:14
Grote vraag nu: met kap open of dicht? Je wilt natuurlijk wel acte de presence geven als je het parkeerterrein van de golfclub op laveert. Vanmorgen wellicht wat frissig, maar strakkies wil je echt wel dat dak open!
Met open dak, kan. Hij past mooi in het hoge deel van de kofferruimte en tilt het "dak vak" in de kofferruimte niet op.

Gebruikersavatar
Arjan9-3
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door Arjan9-3 » di 20 feb, 2024 16:28

frits 9-3 schreef:
di 20 feb, 2024 13:46
Met open dak, kan. Hij past mooi in het hoge deel van de kofferruimte en tilt het "dak vak" in de kofferruimte niet op.
Dat zeg ik - Klasse! 8)

Gebruikersavatar
frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door frits 9-3 » di 20 feb, 2024 20:07

Arjan9-3 schreef:
di 20 feb, 2024 16:28
Dat zeg ik - Klasse! 8)
Yep, ook fijn dat die combi kan, open rijden en golf spelen. Heerlijk! 8)

Gebruikersavatar
de_skileraar
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door de_skileraar » di 20 feb, 2024 21:30

Ik meet in kratjes bier ;-)

Gebruikersavatar
frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door frits 9-3 » zo 07 apr, 2024 9:16

Ik heb bij de aanschaf de navigatie radio laten vervangen door de 150 Watt Saab radio. Vind ik veel mooier staan en de navigatie op de Iphone is erg goed en altijd up to date. En ik heb eerder een tip gehad over smartphone in de asbak voor navigatie. Dat is inderdaad een hele mooie oplossing. Alleen gooit de lader in de aansteker in de asbak dan wel roet in het eten. Dat zit elkaar dan in de weg. Gelukkig zit er in de armsteun ook een aansteker contact. En dan is het een perfecte oplossing. Met de pook in de Drive stand perfect zicht op de Iphone.

Ook leuk is dat de Tomtom Go 5" daar ook perfect past en mooi stabiel ligt. Geen gedoe met een zuignap op de ruit. Ik kan nu dus beide gebruiken. :D

Gebruikersavatar
frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door frits 9-3 » za 11 mei, 2024 8:09

En inmiddels de Harz tor gereden. Heel mooi en gezellig evenement. De auto heeft het heel goed gedaan, heerlijke wagen om met open dak te touren en op de snelweg met het dak dicht kan hij prima meekomen op de autobahn. Tour gereden met de Tomtom, werkt perfect.

Nog 2 puntjes die om aandacht vragen: Bluetooth connectie met mij Iphone (Haperend geluid) en zo nu en dan een ESP / Traction control failure melding, die dan na een herstart niet weer terug komt.

Maandag even een ritje naar Lemmer voor de Bluetooth. Voor het andere zijn ze nog zoekende.

Gebruikersavatar
frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door frits 9-3 » ma 13 mei, 2024 15:33

Radio is uitgewisseld. Geen resultaat. Software update voor de BT Iphone connectie kon niet, de server in Zweden lag onverwachts eruit. :shock:

Zou het iets te maken hebben met het Eurosongfestival? :mrgreen:

Ze bellen mij nog voor het maken van een nieuwe afspraak. Zolang de Tomtom maar gebruiken voor telefoon gebruik, dat werkt best goed.

Gebruikersavatar
frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door frits 9-3 » wo 19 jun, 2024 21:01

Het verbindingsprobleem is goed opgelost met de software update. Maar nu moet ik de `iphone telkens weer opnieuw connecten als de auto uit is geweest. Is ook vast een oplossing voor.

Gebruikersavatar
frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door frits 9-3 » ma 01 jul, 2024 9:12

Dat bleek toch opgelost kunnen worden door de verbinding eens helemaal opnieuw te maken. En nu werk het perfect. In de auto stappen en starten maakt de auto gelijk verbinding.

Verder werkt de software updat heel goed. Het geluid is goed, helder en hapert niet meer.

Maar er kwam een nieuw probleempje. Ik hoor wat rabbelen, los onderdeel in de bovenrand van het dak bij de voorruit. Kon het eerst niet goed plaatsen, maar het blijkt in de rand van het dak te zitten. Ik heb bij de vergrendelingshaken gekeken of daar een schroef mist, maar dat is gelukkig niet het geval. Binnenkort wordt er naar gekeken.

Verder rijdt de auto heerlijk. Sinds de aanschaf in Februari al 7000km mee gereden. :O:

Gebruikersavatar
Barten
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door Barten » ma 01 jul, 2024 10:57

Dat rammeltje boven de voorruit herken ik ook van onze NG 9-3 Cabrio. Klinkt als een kogeltje dat ergens los in zit. Vrijwel alleen hoorbaar bij koud weer en als ik rijd op een klinkerweg. Ik heb zelf al eens gekeken en ook anderen laten zoeken. Geluid zit erg in de buurt van de achteruitkijkspiegel. Misschien zelfs wel in de spiegel of de aansluiting op de voorruit. Volgens mij hoor ik het ook met dak open, dus het zit waarschijnlijk niet in de kap zelf.
Als jij de boosdoener gevonden hebt, hoor ik graag van je.

Gebruikersavatar
frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door frits 9-3 » di 02 jul, 2024 20:20

Dat hoor je zeker van mij.

Verder vandaag de knoop doorgehakt en de XC70 verkocht. De Caab is nu de "daily use" auto voor mij.

Gebruikersavatar
frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door frits 9-3 » ma 15 jul, 2024 19:48

Barten schreef:
ma 01 jul, 2024 10:57
Dat rammeltje boven de voorruit herken ik ook van onze NG 9-3 Cabrio. Klinkt als een kogeltje dat ergens los in zit. Vrijwel alleen hoorbaar bij koud weer en als ik rijd op een klinkerweg. Ik heb zelf al eens gekeken en ook anderen laten zoeken. Geluid zit erg in de buurt van de achteruitkijkspiegel. Misschien zelfs wel in de spiegel of de aansluiting op de voorruit. Volgens mij hoor ik het ook met dak open, dus het zit waarschijnlijk niet in de kap zelf.
Als jij de boosdoener gevonden hebt, hoor ik graag van je.
Was inderdaad een los liggend schroefje in de rand van de kap. Is weer geplaatst en met loctite weer vastgezet. Probleem opgelost.

Plaats reactie