Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?
-
Blacky Turbo S
- Geregistreerd lid
Re: Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?
Dr. Picardtroute gereden...
Of tenminste dat denken we ongeveer gedaan te hebben. We hebben precies 1 bord gezien.
Dus vrouwlief zat met 2 telefoons op haar schoot. 1 met de route op een kaart, en de ander met de locatie van de auto. Aan het begin even wennen aan de nieuwe situatie, bij het gebrek aan bordjes. Maar we hadden toch vrij snel de smaak te pakken. En weer precies uitgekomen waar we begonnen waren. Al met al een leuke dag.
Omgeving, vooral het Duitse deel vond ik wel wat troosteloos. Niet het mooiste deel van Dld, dat is zeker.
Of tenminste dat denken we ongeveer gedaan te hebben. We hebben precies 1 bord gezien.
Dus vrouwlief zat met 2 telefoons op haar schoot. 1 met de route op een kaart, en de ander met de locatie van de auto. Aan het begin even wennen aan de nieuwe situatie, bij het gebrek aan bordjes. Maar we hadden toch vrij snel de smaak te pakken. En weer precies uitgekomen waar we begonnen waren. Al met al een leuke dag.
Omgeving, vooral het Duitse deel vond ik wel wat troosteloos. Niet het mooiste deel van Dld, dat is zeker.
-
redmervand
- Donateur (6x)

Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?
Vandaag met de 96 de Saab Winterrally gereden, uiteindelijk op een 10e plek in de Sportklasse geëindigd
Hij kan wel een wasbeurtje gebruiken nu...

Hij kan wel een wasbeurtje gebruiken nu...

-
MHB_Turbo
- Donateur (3x)

Vandaag eindelijk deze schoonheid opgehaald. Heeft even geduurd omdat de box waarin hij nu is gestald nog niet helemaal klaar was. Fijn dat de auto zo lang bij de bemiddelaar KlassiekAktief kon blijven staan. Heerlijk ritje vandaag in deze vrolijke vriend!
Nu eens kijken hoe lang ie zo blijft glimmen

Nu eens kijken hoe lang ie zo blijft glimmen

-
Marius0404
- Donateur (7x)

ziet er gaaf uit, zeg!
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Wat een wagen, gefeliciteerd !
-
ghulst
- Geregistreerd lid
Mooie wagen.
Wij hebben alleen een rondje gedaan met de Viggen met de kap neer… Toch minder indrukwekkend.
Wij hebben alleen een rondje gedaan met de Viggen met de kap neer… Toch minder indrukwekkend.
-
MvR
- Geregistreerd lid
We hebben de eerste rit van het jaar gemaakt. Geen zout geen zooi en prima weer. Met 'we' bedoel ik mijn Rottweiler Elvis en ik.
Starten met EcoMaxx in de tank was een kwestie van sleutel omdraaien, benzine van achter naar voren oppompen en starten. Geen gemier met slecht lopen door verouderde benzine.
Onlangs heb ik hier een dakrek op de kop weten te tikken. Er zitten alleen 'voetjes' van een 99 bij. Die zijn anders dan die van de 96 (95 zo je wilt). Een stel oude Thule voetjes die ik nog had, blijken te passen en ik vond er twee op Mp. Maar het is een lapmiddel.
Nu heb ik twee (eigenlijk 3) opties: 1: nieuwe laten maken en galvaniseren, maar da's duur. 2: op zoek gaan op het internet (o.a. dit forum) naar 6 voetjes, 3: de 99 voetjes aanpassen aan de 95/96. Ik heb van karton een 'spuugmodel' gemaakt en dat laat zien dat er wel iets mogelijk is.
Foto's na afloop in de achtertuin. De plaid met de Schotse ruit is nog een overblijfsel van min eerste Saab uit de eerste helft van de jaren '80! Uit nostalgie weer op de achterbank gelegd.

Starten met EcoMaxx in de tank was een kwestie van sleutel omdraaien, benzine van achter naar voren oppompen en starten. Geen gemier met slecht lopen door verouderde benzine.
Onlangs heb ik hier een dakrek op de kop weten te tikken. Er zitten alleen 'voetjes' van een 99 bij. Die zijn anders dan die van de 96 (95 zo je wilt). Een stel oude Thule voetjes die ik nog had, blijken te passen en ik vond er twee op Mp. Maar het is een lapmiddel.
Nu heb ik twee (eigenlijk 3) opties: 1: nieuwe laten maken en galvaniseren, maar da's duur. 2: op zoek gaan op het internet (o.a. dit forum) naar 6 voetjes, 3: de 99 voetjes aanpassen aan de 95/96. Ik heb van karton een 'spuugmodel' gemaakt en dat laat zien dat er wel iets mogelijk is.
Foto's na afloop in de achtertuin. De plaid met de Schotse ruit is nog een overblijfsel van min eerste Saab uit de eerste helft van de jaren '80! Uit nostalgie weer op de achterbank gelegd.

-
1001760
- Donateur (2x)

Blijft een hele mooie, frisse verschijning!
-
Sonic6
- Geregistreerd lid
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Eerste ritje van het jaar met de Sonett. Door het mooie en droge weer van de afgelopen week zijn de hoofdwegen kurkdroog en sneeuwvrij en de temperatuur was boven de 5 graden, dus het kon wel op de zomerbanden.
Alex
Alex
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Ha, mijn vader heeft in al zijn 96's ook altijd zo'n kleed over de leuning van de achterbank gedrapeerd.. Is dat een 96 ding ofzo?
-
gj900
- Donateur (9x)

Eigenlijk hoort daar zo'n kleed bij
Deze is net op tradera verkocht voor, schrik niet, een krappe €360

-
MvR
- Geregistreerd lid
Nou, het was wel een dingetje in de jaren 70, 80 herinner ik me. En bij een 96 kon je 'm ook zo fijn vastknellen: even de bovenkant vd bank losmaken, naar voren klappen en weer aandrukken. Klemvast. Kan niet in de 95. Ik dacht vandaag nog aan een oplossing met 'bretels' of zoiets.reiernumans schreef: ↑zo 02 apr, 2023 18:15Ha, mijn vader heeft in al zijn 96's ook altijd zo'n kleed over de leuning van de achterbank gedrapeerd.. Is dat een 96 ding ofzo?![]()
Die van Tradera is wel mooi! Zou er goed geld voor over hebben maar geen 360 euro!
-
MvR
- Geregistreerd lid
Nou, mijn JP/Chromodoro's zitten er dan eindelijk onder. Was wel een lang uitgesteld proces (door omstandigheden, inclusief lichamelijke problemen) maar nu dan toch gelukt.