Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Blacky Turbo S
Geregistreerd lid

Re: Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?

Bericht door Blacky Turbo S » za 07 jan, 2023 20:04

Dr. Picardtroute gereden...
Of tenminste dat denken we ongeveer gedaan te hebben. We hebben precies 1 bord gezien.
Dus vrouwlief zat met 2 telefoons op haar schoot. 1 met de route op een kaart, en de ander met de locatie van de auto. Aan het begin even wennen aan de nieuwe situatie, bij het gebrek aan bordjes. Maar we hadden toch vrij snel de smaak te pakken. En weer precies uitgekomen waar we begonnen waren. Al met al een leuke dag.
Omgeving, vooral het Duitse deel vond ik wel wat troosteloos. Niet het mooiste deel van Dld, dat is zeker.

redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?

Bericht door redmervand » za 18 feb, 2023 21:56

Vandaag met de 96 de Saab Winterrally gereden, uiteindelijk op een 10e plek in de Sportklasse geëindigd

Hij kan wel een wasbeurtje gebruiken nu...
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

MHB_Turbo
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door MHB_Turbo » za 25 feb, 2023 22:22

Vandaag eindelijk deze schoonheid opgehaald. Heeft even geduurd omdat de box waarin hij nu is gestald nog niet helemaal klaar was. Fijn dat de auto zo lang bij de bemiddelaar KlassiekAktief kon blijven staan. Heerlijk ritje vandaag in deze vrolijke vriend! :love:

Nu eens kijken hoe lang ie zo blijft glimmen :wink:

Afbeelding

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » za 25 feb, 2023 22:29

ziet er gaaf uit, zeg!

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » za 25 feb, 2023 22:54

Die verdient een eigen topic!

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 25 feb, 2023 23:16

Wat een wagen, gefeliciteerd !

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » zo 26 feb, 2023 22:15

Mooie wagen.

Wij hebben alleen een rondje gedaan met de Viggen met de kap neer… Toch minder indrukwekkend. ;)

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » do 16 mar, 2023 20:34

We hebben de eerste rit van het jaar gemaakt. Geen zout geen zooi en prima weer. Met 'we' bedoel ik mijn Rottweiler Elvis en ik.

Starten met EcoMaxx in de tank was een kwestie van sleutel omdraaien, benzine van achter naar voren oppompen en starten. Geen gemier met slecht lopen door verouderde benzine.

Onlangs heb ik hier een dakrek op de kop weten te tikken. Er zitten alleen 'voetjes' van een 99 bij. Die zijn anders dan die van de 96 (95 zo je wilt). Een stel oude Thule voetjes die ik nog had, blijken te passen en ik vond er twee op Mp. Maar het is een lapmiddel.

Nu heb ik twee (eigenlijk 3) opties: 1: nieuwe laten maken en galvaniseren, maar da's duur. 2: op zoek gaan op het internet (o.a. dit forum) naar 6 voetjes, 3: de 99 voetjes aanpassen aan de 95/96. Ik heb van karton een 'spuugmodel' gemaakt en dat laat zien dat er wel iets mogelijk is.

Foto's na afloop in de achtertuin. De plaid met de Schotse ruit is nog een overblijfsel van min eerste Saab uit de eerste helft van de jaren '80! Uit nostalgie weer op de achterbank gelegd.

Afbeelding

Afbeelding

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 1001760 » vr 17 mar, 2023 11:48

Blijft een hele mooie, frisse verschijning!

Sonic6
Geregistreerd lid

Bericht door Sonic6 » za 18 mar, 2023 22:34

Afbeelding

Tanken natuurlijk, en even de banden laten rollen.

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » zo 02 apr, 2023 16:52

Eerste ritje van het jaar met de Sonett. Door het mooie en droge weer van de afgelopen week zijn de hoofdwegen kurkdroog en sneeuwvrij en de temperatuur was boven de 5 graden, dus het kon wel op de zomerbanden.

Alex

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » zo 02 apr, 2023 18:15

MvR schreef:
do 16 mar, 2023 20:34
Afbeelding
Ha, mijn vader heeft in al zijn 96's ook altijd zo'n kleed over de leuning van de achterbank gedrapeerd.. Is dat een 96 ding ofzo? :lol:

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » zo 02 apr, 2023 19:37

Eigenlijk hoort daar zo'n kleed bij :wink: Deze is net op tradera verkocht voor, schrik niet, een krappe €360 :shock:

Afbeelding

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » zo 02 apr, 2023 20:45

reiernumans schreef:
zo 02 apr, 2023 18:15
Ha, mijn vader heeft in al zijn 96's ook altijd zo'n kleed over de leuning van de achterbank gedrapeerd.. Is dat een 96 ding ofzo? :lol:
Nou, het was wel een dingetje in de jaren 70, 80 herinner ik me. En bij een 96 kon je 'm ook zo fijn vastknellen: even de bovenkant vd bank losmaken, naar voren klappen en weer aandrukken. Klemvast. Kan niet in de 95. Ik dacht vandaag nog aan een oplossing met 'bretels' of zoiets.

Die van Tradera is wel mooi! Zou er goed geld voor over hebben maar geen 360 euro!

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » di 04 apr, 2023 17:33

Nou, mijn JP/Chromodoro's zitten er dan eindelijk onder. Was wel een lang uitgesteld proces (door omstandigheden, inclusief lichamelijke problemen) maar nu dan toch gelukt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie