Banden
-
RoccoH
- Donateur (5x)

-
jelger
- Geregistreerd lid
-
RoccoH
- Donateur (5x)

-
ralph12
- Geregistreerd lid
Aaaaahh, Autovisie argument, die zeiden hetzelfde. Gelijk hebben jullie. Maarrrrr, overstuur kunnen creeren op een voorwielaangedreven auto zou dus pleiten voor toch monteren van de nieuwe op de vooras.... want nog meer onderstuur?.... Nou nee, liever niet.taaffert schreef:Wel opletten dat je op de achteras de banden met het meeste profiel monteert. Dit omdat de achteras je auto 'stuurt'. Je kunt beter een onderstuurt karakter hebben, dus dat de auto wegglijdt over de voorwielen, want dit is makkelijker te corrigeren dan overstuur en dus veiliger. Je ziet maar al te vaak dat de nieuwe banden op de voorwielen gemonteerd worden: 'want daar zitten toch de aangedreven wielen?'FOUT
Uiteraard is overstuur veel leuker rijden, maar dan moet je een achterwiel- of vierwielaangedreven auto aanschaffen.
Groet,
Eelco
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Gladde banden, weinig grip.
Gas erop in hard genomen bocht, de voorkant glijdt weg, laat gas los, en de Saab vervolgt z'n weg weer. Dit wanneer de mindere banden op de vooras zijn gemonteerd. Niks aan de hand, elke niet-coureur kan dit corrigeren.
Nu met de mindere banden op de achterzijde.
Gas erop in hard genomen bocht, de achterkant glijdt weg, in schrikreactie laat je je gas los, en de Saab gaat rond. Nu weet ik, de meesten voelen zich allemaal coureur en denken dit aan te kunnen. Ik zeg dit niet over mijzelf. Ik monteer de mindere banden gewoon op de vooras.
Ik weet niet hoeveel onderstuur jij hebt, maar wel eens in een 205 gereden, das pas schrikken...
Groet,
Eelco
Gas erop in hard genomen bocht, de voorkant glijdt weg, laat gas los, en de Saab vervolgt z'n weg weer. Dit wanneer de mindere banden op de vooras zijn gemonteerd. Niks aan de hand, elke niet-coureur kan dit corrigeren.
Nu met de mindere banden op de achterzijde.
Gas erop in hard genomen bocht, de achterkant glijdt weg, in schrikreactie laat je je gas los, en de Saab gaat rond. Nu weet ik, de meesten voelen zich allemaal coureur en denken dit aan te kunnen. Ik zeg dit niet over mijzelf. Ik monteer de mindere banden gewoon op de vooras.
Ik weet niet hoeveel onderstuur jij hebt, maar wel eens in een 205 gereden, das pas schrikken...
Groet,
Eelco
-
jelger
- Geregistreerd lid
gewoon....
men neme een 3/4 bocht (naar beneden) van bv een zogenaamd klaverblad (in mijn specifieke geval A4 komende uit Den Haag, naar de A9 --> Haarlem) - men neemt de bocht redelijk snel, en houdt in toenemende mate het gas erop naarmate de 2e helft vordert, bij voorkeur een knijpende bocht aan het einde - bij een gevoel van onderstuur niet gasloslaten, maar gewoon erop houden, en de neus "terug" de bocht in duwen (stuur verder draaien).
het achterkantje komt dan zo los. wordt helemaal mooi als de achterbanden niet gradueel, maar plotseling grip verliezen.
mwa... praktijkvoorbeeldje was dat...
stond bijna dwars (was met de 99 destijds), maar heb me 'keurig' kunnen corrigeren, zonder stil te komen staan.
men neme een 3/4 bocht (naar beneden) van bv een zogenaamd klaverblad (in mijn specifieke geval A4 komende uit Den Haag, naar de A9 --> Haarlem) - men neemt de bocht redelijk snel, en houdt in toenemende mate het gas erop naarmate de 2e helft vordert, bij voorkeur een knijpende bocht aan het einde - bij een gevoel van onderstuur niet gasloslaten, maar gewoon erop houden, en de neus "terug" de bocht in duwen (stuur verder draaien).
het achterkantje komt dan zo los. wordt helemaal mooi als de achterbanden niet gradueel, maar plotseling grip verliezen.
mwa... praktijkvoorbeeldje was dat...
stond bijna dwars (was met de 99 destijds), maar heb me 'keurig' kunnen corrigeren, zonder stil te komen staan.
-
Oosthoek
- Donateur

Leuk die verhalen van de beste banden aan de achterkant, maar wat denk je dat je auto gaat doen als je in een flinke regenbui vol op de rem gaat staan? Bij mij gaan de beste banden aan de voorkant. Zeker omdat je met n saab heel wat moeite moet doen om overstuur te krijgen.
Dat het wel leuk is om te doen is een ander verhaal. Ik neem altijd één afslag eerder als ik naar huis rijd omdat die bocht zo lekker is
Met een flinke snelheid in de bocht leggen, gas er op houden en dan halverwege gas los..... whieeee! M'n teamgenoten hadden allemaal een natte broek 
Dat het wel leuk is om te doen is een ander verhaal. Ik neem altijd één afslag eerder als ik naar huis rijd omdat die bocht zo lekker is
-
Injectie
- Moderator
-
ralph12
- Geregistreerd lid
-
Injectie
- Moderator