900s aero diverse update,s en upgrades.
-
kawaman
- Geregistreerd lid
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
-
bennie
- Geregistreerd lid
Heb ze wel eens vervangen door de rode bosch injectoren maar heb ze toch weer omgewisseld omdat ik het toch niet helemaal vertrouwde, maar als jij zegt dat het zo kunnen en er geen schade aan de ecu na een tijd dan moet ik het toch maar eens weer overwegen.kawaman schreef:net niet... bosch injectoren hebben hoge weerstand, lucas lage....
dus je kan lucas vervangen door bosch.
je moet maar eens nameten met ohm meter.
Breedband sonde staat zo ver mogelijk achteruit, maar voor cat.
en daarmee is het gezegt.
heb je er een scherm bij gekocht ? of toch niet ?
grtz
Heb er geen scherm bijbesteld maar heb een laptop met r232 aansluiting. Hoop dat de software ook al werk met win7!
-
kawaman
- Geregistreerd lid
-
BartW
- Geregistreerd lid
Re: FRFPR instellen
Zou dit bij mij ook de oorzaak zijn van die terug val van turbodruk ?kawaman schreef:bennie schreef:Hoi,
Heb een fast rise fuel pressure regulator gemonteerd maar nu zit ik met een paar vragen.
Op hoeveel bar kan ik hem het beste instellen: gewoon zelfde druk als de orginale (3 bar met vacuumslang eraf) of toch iets hoger?
En de vraag waar Progressief: 1:4 voor staat?
het gaat als het goed is om deze maar weet het niet 100% procent zeker: http://speektuning.nl/shop/product_info ... 2aa9f3b2f5
Heb wel het internet afgezocht en deze FRFPR is van Malpassi en op afbeeldingen van de high rate regulators zie ik dat ze zwart zijn en dat is die van mij ook dus dit zal hem wel zijn en staat niet de goede afbeelding op de site van Speek.
Mvg, Bennie
wel... ja ... ge hebt dus veel teveel geld uitgegeven...
http://www.speedparts.se/index.html?/sh ... orer.shtml
daar sta nen foto.
std is bij 1 bar turbodruk de benzine druk = 4 bar
bij nen 1:1,2 is bij 1bar turbodruk benzine druk = 4,8bar
en bij nen 1:4 bezine druk = 5,2 bar.
nu is dat precies geen groot verschil maar bij 1,4 bar (waar ge piek naartoe wilt dan ???)
is dat :
std benzine druk = 4,4bar
1:1,2 bezine druk=5,2bar
1:4 bezine druk = 6bar
nu is net de vraag of je bezine pomp in je tank dit gaat geven... antwoord neen... tenzij het een zeer goed of nieuwe is, maar indien ze al ouderdom heeft niet + dit gaat de niet genoeg debiet geven bij vollast en zal de druk toch terugvallen.
maar ik zal je helpen,
met een Wide band lambda meter kan je deze regelaar redelijk goed afstellen.
om te beginnen zou ik de druk op 3.2bar zetten. dan zit je op statior ook goed. als hij spruteld bovenin, zet je hem iets lager. als hij vermogen verlies bovenin zet je hem hoger, dat wil zeggen dat hij niet genoeg bezine krijgt. nu dit is allemaal old school en ik sta voor niks in e![]()
ik meet zelf altijd met een breedband lambda sonde meter. heb net een proffesionelere gekocht, innovate LM2... kan je mee loggen enz .
bij een Red box apc hoort normaal een 3.3bar FPR... ja kan dan best een goedkopere gewone instelbare FPR kopen en deze op 3.3bar zetten.
goed tot 1.25bar turbodruk.daarboven meestal ook, maar dan moet je echt beginnen meten.
mijn Fpr is 3.0 bar en zit aan 1,2 turbo druk dus dan krijgt ie in hoge toeren te weinig feul omdat de benzine pomp dit niet aan kan ?
ben maar aan het denken..
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Zou me verbazen eerlijk gezegd... Peak & hold-injectoren hebben een hoge beginspanning nodig om te openen en dan een lagere om de openingstijd te bepalen. Een injector met hoge impedantie zal met een peak & hold-signaal waarschijnlijk niet lang genoeg open blijven staan, omdat de hoge-impedantie-injectoren alleen open blijven staan als er over de hele openingsduur een hoge spanning over staat...
-
bennie
- Geregistreerd lid
De breedband lamda zit erin! Heb alleen nog een paar vraagjes:
Klopt het dat de A/F stationare een beetje schommeld tussen de 14.3 en 15.3?
En nu wou ik het toerental signaal aansluiten maar kom er nog niet helemaal uit welke kleur draad nou waar moet
.
RPM input for direct connection to a COIL (or a Tach signal as generated by some vehicles). The WHITE input normally connects to the wire going between the points and the COIL. On vehicles that have electronic ignition and a distributor you would connect to the point between the transistor switch (or ignition amplifier) and the coil. The COIL input should never be connected to any voltage greater than 12 Volts or damage to the WBo2 unit may result.
http://www.wbo2.com/2j/default.htm
Nu had ik de roze draad al aan de blauwe draad van de bobine en de massa eraan maar krijg nog geen goed signaal.
Ik lees dat de witte ook nog aangesloten moet worden maar wil het toch even zeker weten voor ik wat ga proberen en de boel opblaas!!
[/img]
Klopt het dat de A/F stationare een beetje schommeld tussen de 14.3 en 15.3?
En nu wou ik het toerental signaal aansluiten maar kom er nog niet helemaal uit welke kleur draad nou waar moet
RPM input for direct connection to a COIL (or a Tach signal as generated by some vehicles). The WHITE input normally connects to the wire going between the points and the COIL. On vehicles that have electronic ignition and a distributor you would connect to the point between the transistor switch (or ignition amplifier) and the coil. The COIL input should never be connected to any voltage greater than 12 Volts or damage to the WBo2 unit may result.
http://www.wbo2.com/2j/default.htm
Nu had ik de roze draad al aan de blauwe draad van de bobine en de massa eraan maar krijg nog geen goed signaal.
Ik lees dat de witte ook nog aangesloten moet worden maar wil het toch even zeker weten voor ik wat ga proberen en de boel opblaas!!
[/img]
-
michiel
- Donateur (2x)

<object width="853" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/VQ-6PgNcJ9U&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/VQ-6PgNcJ9U&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="853" height="505"></embed></object>bennie schreef:Klopt het dat de A/F stationare een beetje schommeld tussen de 14.3 en 15.3?
Zoiets?
-
bennie
- Geregistreerd lid
Ja dat bedoel ik Michiel! Is dat nou normaal!? Lijkt mij wel als jij het ook hebt!
Het aansluiten van het toerental signaal zal nu wel lukken na de uitleg van kawaman via pb
, hoop alleen dan ik de uitgang niet opgeblazen heb door hem aan de bobine ingangen te houden!
Map sensor wil ik morgen even halen en dan nog aansluiten.
Kan ik er gewoon een weerstandje tussen zetten om van 12volt naar 5volt te gaan?
Het aansluiten van het toerental signaal zal nu wel lukken na de uitleg van kawaman via pb
Map sensor wil ik morgen even halen en dan nog aansluiten.
Kan ik er gewoon een weerstandje tussen zetten om van 12volt naar 5volt te gaan?
-
kawaman
- Geregistreerd lid
ja hoor met weerstandje moet het lukken.
je moet alleen effe kijken hoeveel weerstand die mapsensor heeft, en er dezelfde weerstand mee in Serie hangen.
wel effe een dikke weerstand nemen van 5W als dat lukt. anders toch zeker 2W of 2van 1 watt parrallel maar dan moeten ze het dubbele van de weerstand hebben dat de mapsensor heeft. want als je ze pararallel hangt halveert de weestand
jep die stationair schommelen is normaal.
waneer je op WOT zit zou hij echter redelijk stabiel moeten zijn.
grtz
je moet alleen effe kijken hoeveel weerstand die mapsensor heeft, en er dezelfde weerstand mee in Serie hangen.
wel effe een dikke weerstand nemen van 5W als dat lukt. anders toch zeker 2W of 2van 1 watt parrallel maar dan moeten ze het dubbele van de weerstand hebben dat de mapsensor heeft. want als je ze pararallel hangt halveert de weestand
jep die stationair schommelen is normaal.
waneer je op WOT zit zou hij echter redelijk stabiel moeten zijn.
grtz
-
bennie
- Geregistreerd lid
-
kawaman
- Geregistreerd lid
B en C natuurlijkbennie schreef:Als ik constant 120 rij blijf hij ook schommelen, weet niet of dat nou wel normaal is!?
Tussen welke pinnen van de map sensor moet ik meten?
Pin Out is: A=Positive 5 Volt Source B= Negative/Ground C= Signal to ECU
C = signaal. dat moet ge aftakken naar u controler
grtz
-
bennie
- Geregistreerd lid
Ja zoals je al weet heb ik niet electro kennis!kawaman schreef:B en C natuurlijkbennie schreef:Als ik constant 120 rij blijf hij ook schommelen, weet niet of dat nou wel normaal is!?
Tussen welke pinnen van de map sensor moet ik meten?
Pin Out is: A=Positive 5 Volt Source B= Negative/Ground C= Signal to ECU![]()
C = signaal. dat moet ge aftakken naar u controler
grtz