1.8i voor Saab 9-3 Sport Sedan?? Ah nee toch...

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
verde900
Donateur
Donateur

Re: Triest nieuws!!! 1.8i voor Saab 9-3 Sport Sedan

Bericht door verde900 » di 09 mar, 2004 21:19

Mario van harte gelukgewenst met je SAAB! en zeeeer welkom bij "ons" merk SAAB, want als het erop aan komt is een SAAB (ondanks de diverse OPEL componenten) toch echt heel anders als een OPEL!!!!

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » di 09 mar, 2004 21:25

Hoi MarioS,

Heb je nooit overwogen om een jonge gebruikte turbogeblazen Saab aan te schaffen? :D

Gr,
Easy :wink:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 09 mar, 2004 21:40

hoi easy! waarom is een SAAB pas een echte als er een turbo op zit? :donot: ik vind een SAAB met een i-motor(tje) ook lekker rijden :lol: misschien nog wel relaxter als een turbo, ik heb (al heel veel jaren) een SAAB voor het gevoel van veiligheid

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » di 09 mar, 2004 22:09

veiligheid is zeker een ding, maar binnen dat begrip 'veiligheid' past een turbo toch deste beter...

een 9-3 met een 2.0 lpt is toch echt wel relaxter en veel soepeler kwa rijden als een 2.0i, en de veiligheid om snel en fatsoenlijk een keer te kunnen inhalen kan ook geen kwaad.

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » di 09 mar, 2004 23:50

MarioS schreef: dankzij het autosalon in Brussel (autobeurs voor Nederlanders ?) was er een interessante promotie en ik heb toegehapt.
9-3 Sport Sedan 1.8i voor 19.990€ :wink: ... trok ook mijn ogen open toen ik het zag, een zeer aanlokkelijke promotie (die nb nog loopt).
En ik kan je goed begrijpen hoor Mario, want de volgende (1.8t) kost toch al zomaar eventjes 5000€ meer.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 10 mar, 2004 1:13

B235R schreef:veiligheid is zeker een ding, maar binnen dat begrip 'veiligheid' past een turbo toch deste beter...

een 9-3 met een 2.0 lpt is toch echt wel relaxter en veel soepeler kwa rijden als een 2.0i, en de veiligheid om snel en fatsoenlijk een keer te kunnen inhalen kan ook geen kwaad.
Tja, en als je wel veilig wilt rijden maar de wens om altijd maar in te willen halen ontbeekt ten ene male? je rijdt naar de mogelijkheden die je beschikbaar hebt, heb ik 250pk beschikbaar rijdt ik ook echt anders als met 100pk daar heb je gelijk in, maar volgens mij heeft SAAB (maar ook Volvo) iets anders voor ogen als de ideale auto om in te halen!
Zullen er 2 soorten SAAB rijders zijn? de enige reden waarom ik een klassiek 900 turbo op prijs stel is om het geluid :lol: :lol:

doktorevil
Geregistreerd lid

Re: 1.8i voor Saab 9-3 Sport Sedan?? Ah nee toch...

Bericht door doktorevil » wo 10 mar, 2004 9:28

Een beetje :offtopic: , maar ook ik stel de Classic 900 op prijs om zijn geluid maar ook om de 175 pk's die er standaard in liggen! Daarmee rij toch al snel een middenklasser het str*nt voor zijn danwel haar ogen, en dat voor een auto die al 14 jaar oud is!

Dat is toch wel erg leuk maar veilig? Dat ligt toch voor een groot deel (zeg een 90%) aan de bestuurder, niet aan de motor. :wink:

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » wo 10 mar, 2004 13:37

verde900 schreef:hoi easy! waarom is een SAAB pas een echte als er een turbo op zit? :donot: ik vind een SAAB met een i-motor(tje) ook lekker rijden :lol: misschien nog wel relaxter als een turbo, ik heb (al heel veel jaren) een SAAB voor het gevoel van veiligheid
Ik begrijp niet waarom jij denkt dat ik dat denk? :shock:

Ik zeg nergens dat een echte Saab een turbo moet hebben.

Ik haakte even in op het bericht van MarioS, welke aangaf zich geen turbogeblazen Saab te kunnen veroorloven.
Persoonlijk voor mij is de turbo op mijn Saab hetzelfde als slagroom op mijn taartje :O:

Gr,

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 10 mar, 2004 15:06

Mijn gedachte onstond eigenlijk door jouw vraag waarom Mario geen gebruikte turbogeblazen SAAB koopt?
Waarom wel? ik heb ook een gewoon i-tje en hier een hoop lol van :lol:
Ik wordt van slagroom trouwens dik(ker) :lol: :lol:
Hartelijke groet
GJ

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » wo 10 mar, 2004 16:18

josephine schreef:En dat noemen ze nu economische vooruitgang?
Als je het begrip 'vooruitgang' laat voorafgaan door het predikaat 'economische' dan is rebadging een vooruitgang. Vooruitgang gebaseerd op lage kosten en hoge winsten. Vind je dat niet leuk dan dien je consequent te zijn en vraagtekens te stellen bij maatschappij/leefwijze/politieke handelswijze waar deze werking op gebaseerd is. Het kapitalisme wel te verstaan. Voor wie enigerlei uitleg behoeft, die verwijs ik graag naar de bibliotheek danwel google. Men zoeke op het begrip 'Kapitalisme'.

Vooruitgang an sich, als alleenstaand begrip, dan kun je inderdaad vraagtekens zetten bij de wenselijkheid van het standaardiseren van de automobielindustrie. Ofwel, tolereer je de dictatuur van de meerderheid? En laat je creativiteit en innovativiteit het onderspit delven?

Vooruitgang fur mich, zolang er nog mensen zijn auto's kopen en ontwerpen zal het allemaal we loslopen...

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » wo 10 mar, 2004 17:39

Ford & V o l v o
GM & Saab

Ik durf toch te betwijfelen of die eerste combo een betere is. Vergeet niet dat de nieuwe S40/ V50 op hetzelfde onderstel staat als een Focus.
Evenals die nieuwe Jaguar X type 'Estate' ......Op diesel. Ik geloof dat menig Jaguar fan hier ook een stevige hartverzakking van heeft gekregen. Zeker na het gewaar worden van het mondeo-onderstel :shock: .

Het is lood om oud ijzer, en Ford doet hetzelfde bij zijn Europese merken als dat GM bij Saab doet, economische vooruitgang boeken. De zaak in economisch opzicht in leven houden. Financiele cijfers bijhouden, kosten omlaag brengen, verkoop volumes omhoog. Kapitalisme op zijn best.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen tegenstander van het kapitalisme, dat is kennelijk het enige systeem waarin de mens enigzins kan gedijen, althans, als je aan de goede kant zit.
Kapitalistische normen, economische waarden. de enige die er aan het eind van de rit er toe doen. Oh ja, ook ik zou dit graag anders zien. Maar dan ga je dingen veranderen. het gros van de bevolking op deze aarde kan slecht tegen veranderingen.
Maar ik ga hier geen sociaal-maatschappelijke discussie opstarten, dat doe ik wel ergens anders :D :roll: :wink:

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » wo 10 mar, 2004 18:24

verde900 schreef:Mijn gedachte onstond eigenlijk door jouw vraag waarom Mario geen gebruikte turbogeblazen SAAB koopt?
Waarom wel? ik heb ook een gewoon i-tje en hier een hoop lol van :lol:
Ik wordt van slagroom trouwens dik(ker) :lol: :lol:
Hartelijke groet
GJ
En mijn gedachte om die vraag te stellen onstond door doordat MarioS schreef : "Ik geef grif toe dat ik me net geen turbomotor kon veroorloven"

Hier geeft hij mijninziens aan dat als hij het zich wel kon veroorloven , een turbo had gekocht, en dus liever een turbo heeft. Ik geef daarop de hint waarom hij nooit naar een jonge gebruikte turbo heeft gekeken.

En waarom wel een turbo? dat heeft alles te maken met dat heerlijke gevoel in de onderbuik, wat ik in een i-tje niet hebt. :wink: (of het moet 6 of liever nog meer cilinders hebben 8) )

Gr,

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 10 mar, 2004 19:17

fijn voor je dat jij dat gevoel bij een turbo hebt, anderen hebben het al bij "gewoon" SAAB, ergo jij bent nu dubbel gelukkig?
Ik ben best met je eens dat een turbo best een soort kick geeft, maar... snelheid en of acceleratievermogen zeggen mij gewoon minder als ze jou zeggen (denk ik).
Heeft er iemand op dit forum ooit een 6cil. diesel in een 9-5 getuned?

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » wo 10 mar, 2004 19:33

Ken wel iemand die een 4 cylinder Diesel heeft getuned...Maar dat was ook een Turbo..

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 10 mar, 2004 19:36

easy schreef:En mijn gedachte om die vraag te stellen onstond door doordat MarioS schreef : "Ik geef grif toe dat ik me net geen turbomotor kon veroorloven"

Hier geeft hij mijninziens aan dat als hij het zich wel kon veroorloven , een turbo had gekocht, en dus liever een turbo heeft. Ik geef daarop de hint waarom hij nooit naar een jonge gebruikte turbo heeft gekeken.
Ach Peter zo plegen we beiden maar aannames!
heb jij naast SAAB nog andere auto´s ? (6 of nog meer cilinders)
gr
GJ

Plaats reactie