Ringtank 9-5 Estate 55 l. en geen 67 l. ??
-
ldewolf
- Geregistreerd lid
Ringtank 9-5 Estate 55 l. en geen 67 l. ??
Heb vorige week 9-5 AERO Estate gekocht en ben offertes aan het aanvragen voor een LPG-installatie.
Klopt het dat de ringtank in een Estate max. 55 l. kan zijn en dat de 67l. tank alleen in de sedan past?
Klopt het dat de ringtank in een Estate max. 55 l. kan zijn en dat de 67l. tank alleen in de sedan past?
-
Ibanez
- Geregistreerd lid
Hier staat al het één en ander:
viewtopic.php?t=31577&start=15&sid=5313 ... 27c84761fa
viewtopic.php?t=31577&start=15&sid=5313 ... 27c84761fa
-
ldewolf
- Geregistreerd lid
Heb even in het andere onderwerp gezocht en inderdaad: 67 l. kan wel in een estate. Vreemd dat je dan van een erkende inbouwer zo'n reactie krijgt.
Bedankt Ibanez.
Bedankt Ibanez.
davidjoost schreef:Mesman monteert volgens mij een 72 liter ringtank in de 9-5 Estate.... Daarbij kloppen ze je wielkast iets uit, zodat de laadvloer vlak kan blijven en de tank iets dieper kan liggen. Ik zou daarvoor gaan. Wij hebben zelf een 67 liter ringtank en daarmee een actieradius van 350-400km (afhankelijk van je rijstijl).
Sadelrûker schreef:Heb bij Mesman nagevraagd over de 72 liter ringtank:
Het kan wel maar hij raadt het niet aan. Er moet een stuk uit de kuip gefreesd en dit leidt lokaal tot een verzwakking.
Bovendien 'ziet het er niet uit'.
Ik heb niet meer naar de meerprijs gevraagd, maar ik ga voor de 67l
Vooral die verzwakking van het frame zie ik niet zo zitten.
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Vialle schrijft wel 55 liter voor, voor de Estate. Zo vreemd is het dus niet dat ze dat zeggen. Dat hadden wij ook eerst in onze Estate liggen. Met een 67l tank kan het zijn dat de bodem van de laadvloer iets opgehoogd moet worden, maar daar komen ze snel genoeg achter. Ook daar zijn hele nette 'estate-ische' oplossingen voor... 
-
Sadelrûker
- Geregistreerd lid
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Heb op de vraag van mijn inbouwer gezegd dat hij idd ipv de 55 liter een 67 liter mocht bestellen. Hiervoor werd overigens geen meerprijs gerekend. Ik betaalde ondanks de niet van toepassing zijnde GASFX aanbieding wel dezelfde inbouwprijs. Al met al een prima inbouw, want boven de vloer is niets te zien (behalve mijn thuiskomerGeplaatst: Zondag 04 November, 2007 12:08 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Even ter aanvulling,
in mijn 9-5 estate van 1999 ligt een Vialle installatie met 67 liter ringtank. Deze past zonder dat de vloer omhoog is gekomen. Wel is uit de vloer een cirkel van 0,5 cm hoog gefreesd.
-
ldewolf
- Geregistreerd lid
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Met de vloer bedoel ik idd de vloerplaat, de bodem van de bagageruimte (oftewel de klep naar het reservewiel en het bakje daarboven).
Deze plaat is ongeveer één a anderhalf centimeter dik. Ter plaatse van het ronde deksel op de tank (waaronder de pomp zit) die wat uitsteekt wordt op maat een cirkel uitgevreesd, waardoor de vloer gewoon op zijn plek blijft liggen. Ter plaatse van de cirkel (circa 15 cm doorsnede denk ik) is de vloer dus wat dunner. Verder verlies je een steunbalkje onder je vloer, maar e.e.a. ligt op je tank dus dat is geen probleem.
Deze plaat is ongeveer één a anderhalf centimeter dik. Ter plaatse van het ronde deksel op de tank (waaronder de pomp zit) die wat uitsteekt wordt op maat een cirkel uitgevreesd, waardoor de vloer gewoon op zijn plek blijft liggen. Ter plaatse van de cirkel (circa 15 cm doorsnede denk ik) is de vloer dus wat dunner. Verder verlies je een steunbalkje onder je vloer, maar e.e.a. ligt op je tank dus dat is geen probleem.
-
ldewolf
- Geregistreerd lid
-
jver
- Geregistreerd lid
[quote="Tubbe"]Met de vloer bedoel ik idd de vloerplaat, de bodem van de bagageruimte (oftewel de klep naar het reservewiel en het bakje daarboven).
Deze plaat is ongeveer één a anderhalf centimeter dik. Ter plaatse van het ronde deksel op de tank (waaronder de pomp zit) die wat uitsteekt wordt op maat een cirkel uitgevreesd, waardoor de vloer gewoon op zijn plek blijft liggen. Ter plaatse van de cirkel (circa 15 cm doorsnede denk ik) is de vloer dus wat dunner. Verder verlies je een steunbalkje onder je vloer, maar e.e.a. ligt op je tank dus dat is geen probleem.[/quote]
Vraagje, ik heb sinds enkele weken ook een 67l tank in mijn Estate, en heb ook het probleem dat de vloerplaat iets te hoog ligt. Nu heeft mijn inbouwer daar verder niks mee gedaan dus wil ik dat zelf gaan proberen, maar is het eenvoudig te doen om de vloerplaat uit de auto te halen?
Freesen in de auto lijkt me ook niet alles.
Deze plaat is ongeveer één a anderhalf centimeter dik. Ter plaatse van het ronde deksel op de tank (waaronder de pomp zit) die wat uitsteekt wordt op maat een cirkel uitgevreesd, waardoor de vloer gewoon op zijn plek blijft liggen. Ter plaatse van de cirkel (circa 15 cm doorsnede denk ik) is de vloer dus wat dunner. Verder verlies je een steunbalkje onder je vloer, maar e.e.a. ligt op je tank dus dat is geen probleem.[/quote]
Vraagje, ik heb sinds enkele weken ook een 67l tank in mijn Estate, en heb ook het probleem dat de vloerplaat iets te hoog ligt. Nu heeft mijn inbouwer daar verder niks mee gedaan dus wil ik dat zelf gaan proberen, maar is het eenvoudig te doen om de vloerplaat uit de auto te halen?
Freesen in de auto lijkt me ook niet alles.
-
aZuL2001
- Geregistreerd lid
-
jver
- Geregistreerd lid
-
Tubbe
- Donateur (2x)

hoi Jver,
balen dat dat niet goed geregeld is. Je kunt evt mijn inbouwer bellen (Verkerk Bunnik) hoe ze dat doen. Volgens mij zit de vloerplaat nl vast. maar wellicht is er een goed truc voor.
Anders een matje eronder en dan valt de schade ook wel mee. Het heeft uiteindelijk een veel beter effect.
Veel succes
balen dat dat niet goed geregeld is. Je kunt evt mijn inbouwer bellen (Verkerk Bunnik) hoe ze dat doen. Volgens mij zit de vloerplaat nl vast. maar wellicht is er een goed truc voor.
Anders een matje eronder en dan valt de schade ook wel mee. Het heeft uiteindelijk een veel beter effect.
Veel succes
-
jver
- Geregistreerd lid
@Tubbe
Ik heb inderdaad al eens snel gekeken en ik kreeg hem in ieder geval niet makkelijk los. Moet morgen even naar de garage vanwege het Check Engine probleem dat ik heb sinds het gas erin ligt. Misschien weten ze daar nog een oplossing.
Anders dan is het misschien wel een idee naar die inbouwer in Bunnik te bellen. Denk namelijk dat als hij helemaal dicht is dat het minder herrie zal maken.
Ik heb inderdaad al eens snel gekeken en ik kreeg hem in ieder geval niet makkelijk los. Moet morgen even naar de garage vanwege het Check Engine probleem dat ik heb sinds het gas erin ligt. Misschien weten ze daar nog een oplossing.
Anders dan is het misschien wel een idee naar die inbouwer in Bunnik te bellen. Denk namelijk dat als hij helemaal dicht is dat het minder herrie zal maken.