Deuken repareren door de Saabdealer?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
JPS
Geregistreerd lid

Deuken repareren door de Saabdealer?

Bericht door JPS » ma 06 jun, 2005 22:33

Sinds anderhalf jaar in het bezit van een Saab (9.3 uit 1999), mijn eerste auto. Daardoor nog weinig ervaring met garages en reparaties. Volgende week gaat-ie voor een kleine beurt naar de Saabdealer.

Op de een of andere manier heeft-ie op verschillende plaatsen al best wat (kleinere) deukjes opgelopen. Nu was mijn idee om al die deukjes dan maar gelijk te laten uitdeuken door de dealer, want lekker efficient. Maar misschien is dit kostentechnisch niet aan te raden om dat door de dealer te laten doen. Ik ken ook verder geen garages of schadeherstellers (regio Den Haag).

Wat zouden jullie doen? Deuken later repareren door de dealer, door een schadeherstelbedrijf of maakt het niet veel uit? Ik heb ook wel eens gehoord over Spotrepair of uitdeuken zonder spuiten, weet niet of de dealer dit ook kan. Bedankt voor adviezen en tips!

B235R
Lid van verdienste

Re: Deuken repareren door de Saabdealer?

Bericht door B235R » ma 06 jun, 2005 23:53

Uitdeuken zonder spuiten moet je sowiezo door een echte specialist laten doen, dit kan echt niet iedereen.... Er is nogal wat verschil in de geleverde kwaliteit van werk.

Gebruikersavatar
SirKwietje
Geregistreerd lid

Re: Deuken repareren door de Saabdealer?

Bericht door SirKwietje » di 07 jun, 2005 15:13

Ik had ook een deukje op de kreuklijn ,veroorzaakt door zo'n onnozelaar dat denkt dat een auto alleen maar dient om te rijden :twisted: , En heb dit laten verwijderen door een specialist zonder spuiten en voor +- 125 euro.
NIETS zag je er nog van :D , maar deze is wel in Belgie.

Gebruikersavatar
Fox SE
Geregistreerd lid

Re: Deuken repareren door de Saabdealer?

Bericht door Fox SE » di 07 jun, 2005 22:11

Hoi JPS,

Net mijn eigen 93 laten doen. Zie Nose-Job onder het 900/9-3 forum. Als je interesse hebt kan ik je in contact brengen>>> :wink:

Grt.,

Fox

JPS
Geregistreerd lid

Re: Deuken repareren door de Saabdealer?

Bericht door JPS » do 09 jun, 2005 20:44

Lijkt me duidelijk, ik ga beter naar een specialist. Klinkt als een logisch verhaal. Dus hou ik mij aanbevolen voor goeie adresjes in regio Den Haag/Delft/Westland.

Sirkwietje, begrijp wat je bedoelt met onnozelaars. Ik ben zelf erg zuinig op mijn Saabmobiel, maar ontdek bijna iedere maand wel een nieuw deukje. Ik begrijp niet waar ze vandaan komen, echt irritant.
Fox SE schreef:Hoi JPS,

Net mijn eigen 93 laten doen. Zie Nose-Job onder het 900/9-3 forum. Als je interesse hebt kan ik je in contact brengen>>> :wink:

Grt.,

Fox
Fox, ik maak graag gebruik van je aanbod, ben wel benieuwd, ik stuur je even een mailtje met mijn gegevens.

B235R
Lid van verdienste

Re: Deuken repareren door de Saabdealer?

Bericht door B235R » do 09 jun, 2005 23:26

De 'beste' uitdeukers zonder spuiten, doen dagelijks ook niks anders als dat werk tis puur feeling.

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Deuken repareren door de Saabdealer?

Bericht door Style&Co » do 09 jun, 2005 23:53

he B235R,

gewoon benieuwd; waarom heb jij een RR in jouw avatar staan? Superbak overigens! Daar kan de 9-7 echt niet tegenop.

B235R staat denk ik voor een 9-5 2.3 (aero)blok?

B235R
Lid van verdienste

Re: Deuken repareren door de Saabdealer?

Bericht door B235R » vr 10 jun, 2005 0:53

Style&Co schreef:he B235R,

gewoon benieuwd; waarom heb jij een RR in jouw avatar staan? Superbak overigens! Daar kan de 9-7 echt niet tegenop.

B235R staat denk ik voor een 9-5 2.3 (aero)blok?
:offtopic:

je hebt een pb'tje :wink:

Herman-CSE
Geregistreerd lid

Re: Deuken repareren door de Saabdealer?

Bericht door Herman-CSE » ma 13 jun, 2005 15:20

Klopt je moet specialist hebben,maar dat kan ook bij een Dealer/Club die laat dan eens in de zoveel tijd zo'n specialist komen die dan meerdere wagens uitdeukt zodat prijs leuk blijft.
Meestal zo'n 50 euro per deuk bij meerdere kleine deuken krijg je wel korting meestal.

Mr Piet
Geregistreerd lid

Re: Deuken repareren door de Saabdealer?

Bericht door Mr Piet » ma 13 jun, 2005 20:57

JPS schreef:Ik ben zelf erg zuinig op mijn Saabmobiel, maar ontdek bijna iedere maand wel een nieuw deukje. Ik begrijp niet waar ze vandaan komen, echt irritant
Ik heb mijn auto nu 3 jaar en had vorige week pas voor het eerst een parkeerdeukje. Onbegrijpelijk, want ik parkeer nooit (echt nooit) op een plaats waar andere auto's naast je kunnen gaan staan. Op die manier komt er dus in principe nooit een parkeerdeukje in... Tenzij je een of andere onnozelaar tegenkomt die mensen laat uitstappen direct naast jouw auto (die in de lengterichting geparkeerd staat). Hoe komt dat deukje er anders in? :? Afbeelding

Het uitdeuken zonder spuiten wordt ook wel "car restyle" genoemd. Een van de grootste bedrijven in deze branche is ReStyle Nederland. Je kunt voor minder dan honderd euro inclusief BTW een klein deukje laten verwijderen. Er zijn zestien bedrijven aangesloten bij ReStyle Nederland, je kunt op de site zien waar die gevestigd zijn. Succes! Overigens worden dit soort specialisten ook regelmatig ingehuurd door de merkdealers.

http://www.restyle.nl/

Herman-CSE
Geregistreerd lid

Re: Deuken repareren door de Saabdealer?

Bericht door Herman-CSE » ma 13 jun, 2005 21:09

Mr Piet schreef:
JPS schreef:Ik ben zelf erg zuinig op mijn Saabmobiel, maar ontdek bijna iedere maand wel een nieuw deukje. Ik begrijp niet waar ze vandaan komen, echt irritant
Ik heb mijn auto nu 3 jaar en had vorige week pas voor het eerst een parkeerdeukje. Onbegrijpelijk, want ik parkeer nooit (echt nooit) op een plaats waar andere auto's naast je kunnen gaan staan. Op die manier komt er dus in principe nooit een parkeerdeukje in... Tenzij je een of andere onnozelaar tegenkomt die mensen laat uitstappen direct naast jouw auto (die in de lengterichting geparkeerd staat). Hoe komt dat deukje er anders in? :? Afbeelding

Het uitdeuken zonder spuiten wordt ook wel "car restyle" genoemd. Een van de grootste bedrijven in deze branche is ReStyle Nederland. Je kunt voor minder dan honderd euro inclusief BTW een klein deukje laten verwijderen. Er zijn zestien bedrijven aangesloten bij ReStyle Nederland, je kunt op de site zien waar die gevestigd zijn. Succes! Overigens worden dit soort specialisten ook regelmatig ingehuurd door de merkdealers.

http://www.restyle.nl/
Inderdaad zoals ik al zei ook bij dealers :D

En Qua prijs kun je dan beter ook een ander nemen want die doen het dus voor ongeveer de helft :wink:

Gebruikersavatar
Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Deuken repareren door de Saabdealer?

Bericht door Robbert » di 14 jun, 2005 22:07

Herman-CSE schreef:
Mr Piet schreef:
JPS schreef:Ik ben zelf erg zuinig op mijn Saabmobiel, maar ontdek bijna iedere maand wel een nieuw deukje. Ik begrijp niet waar ze vandaan komen, echt irritant
Ik heb mijn auto nu 3 jaar en had vorige week pas voor het eerst een parkeerdeukje. Onbegrijpelijk, want ik parkeer nooit (echt nooit) op een plaats waar andere auto's naast je kunnen gaan staan. Op die manier komt er dus in principe nooit een parkeerdeukje in... Tenzij je een of andere onnozelaar tegenkomt die mensen laat uitstappen direct naast jouw auto (die in de lengterichting geparkeerd staat). Hoe komt dat deukje er anders in? :? Afbeelding

Het uitdeuken zonder spuiten wordt ook wel "car restyle" genoemd. Een van de grootste bedrijven in deze branche is ReStyle Nederland. Je kunt voor minder dan honderd euro inclusief BTW een klein deukje laten verwijderen. Er zijn zestien bedrijven aangesloten bij ReStyle Nederland, je kunt op de site zien waar die gevestigd zijn. Succes! Overigens worden dit soort specialisten ook regelmatig ingehuurd door de merkdealers.

http://www.restyle.nl/
Inderdaad zoals ik al zei ook bij dealers :D

En Qua prijs kun je dan beter ook een ander nemen want die doen het dus voor ongeveer de helft :wink:
Bedoel je dan een ander dan de dealer of een ander dan een ReStyle bedrijf?

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Re: Deuken repareren door de Saabdealer?

Bericht door verde900 » di 14 jun, 2005 22:10

B235R schreef:
Style&Co schreef:he B235R,

gewoon benieuwd; waarom heb jij een RR in jouw avatar staan? Superbak overigens! Daar kan de 9-7 echt niet tegenop.

B235R staat denk ik voor een 9-5 2.3 (aero)blok?
:offtopic:

je hebt een pb'tje :wink:
Ik wil het ook best weten :wink:

B235R
Lid van verdienste

Re: Deuken repareren door de Saabdealer?

Bericht door B235R » wo 15 jun, 2005 13:49

verde900 schreef:
B235R schreef:
Style&Co schreef:he B235R,

gewoon benieuwd; waarom heb jij een RR in jouw avatar staan? Superbak overigens! Daar kan de 9-7 echt niet tegenop.

B235R staat denk ik voor een 9-5 2.3 (aero)blok?
:offtopic:

je hebt een pb'tje :wink:
Ik wil het ook best weten :wink:
alvast genieten, ik ben druk aan het sparen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Amazon
Geregistreerd lid

Re: Deuken repareren door de Saabdealer?

Bericht door Amazon » ma 27 jun, 2005 22:26

Toen ik mijn 900-cabrio kocht zaten zoveral kleine parkeerdeukjes, met name in de deuren, maar ook in de achterschermen. Ik denk in totaliteit meer dan twintig deukjes. Geen gezicht, ik erger me hier midnightblue aan.

Voor de noorderlingen; ik heb dit in Drachten (Frl) laten repareren. Beide kanten weer superstrak voor € 125! :lol:

De man die dit doet verstaat zijn vak. De hele dag rijden dealers af en aan om kleine deukjes uit hun auto's te laten halen voordat ze showroom ingaan.

De ene uitdeuker is de andere niet. Er zijn er bij die een deukje voor 80% weghalen, maar verder komen ze niet. Deze is perfect!

Plaats reactie