wat is een leuke 4x4/offroad op diesel?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

wat is een leuke 4x4/offroad op diesel?

Bericht door Style&Co » zo 06 jul, 2008 14:38

zat te denken aan Range Rover type II (met bmw 6 cilinder diesel), Discovery series II of een Freelander

Landcruiser VX custom blijf ik ook een mooie auto. Bolide moet bij voorkeur op grijs kenteken staan

wat me wel opvalt dat al die diesels zo weinig pk's hebben... ergens tussen 100 en 130 pk... icm voertuigmassa niet al te snel.

iemand tips and trics?

Greg
Geregistreerd lid

Bericht door Greg » zo 06 jul, 2008 14:40

Sneller wil je niet met zo'n auto. Als je een grijs-kenteken auto zoekt zou ik voor de Discovery gaan, veel leuker dan zo'n saaie Toyota. Een Range Rover is niet tot nauwelijks op grijs kenteken geleverd.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 06 jul, 2008 14:41

Mijn oom heeft een Freelander TD4 met BMW-viercilinder dus. Het klinkt voor een diesel zeer leuk en je ziet ook best wel vaak mensen omkijken als mijn oom de diesel een beetje de sporen geeft (relatief, het blijft een diesel). :wink:

Op zich is de Freelander wel een leuke auto, zeker zoals mijn oom hem heeft. Als drie-deurs met 17" wielen en licht verhoogd. Maar een Defender is toch echt, qua uitstraling, de betere auto. Ook qua eigenschappen off-road denk ik dat de Defender de betere auto is, al moet je wel beter weten wat je doet, verwacht ik althans.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » zo 06 jul, 2008 14:47

Staat hier een Defender met 4 cilinder Diesel in de straat. Wat een nagelende traktor is dat zeg. Een oude Landcruiser is wel leuk. Zo'n FJ40.

Afbeelding

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Re: wat is een leuke 4x4/offroad op diesel?

Bericht door De900C-GAS » zo 06 jul, 2008 14:52

Style&Co schreef:wat me wel opvalt dat al die diesels zo weinig pk's hebben... ergens tussen 100 en 130 pk... icm voertuigmassa niet al te snel.
En de onderstaande 'zeecontainer', eventueel op grijs kenteken en die niet in je lijstje voorkomt?? :roll:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor verdere gegevens, zie: http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=1039 .:idea:
Leuk dieseltje toch?? :smart: :wink:
Trouwens, gelijk een raadseltje : Haal de grootste fout uit de techinshe gegevens. 8)

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 06 jul, 2008 15:00

Een 400CDI zuipt ontzettend en de transmissie kan de krachten niet aan. Ik zou dus niet voor een 400CDI gaan.

Pluseight
Geregistreerd lid

Bericht door Pluseight » zo 06 jul, 2008 15:11

Heb je verder nog eisen aan een 4x4? Groot of klein bijvoorbeeld? Misschien is een auto op LPG ook een optie.

De onderstaande auto is belastingvrij, dus met LPG rijdt je behoorlijk goedkoop.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit lijkt me echt een gave auto! Aan de stoelhoes van de bestuurdersstoel te zien is de vorige eigenaar zuinig geweest op zijn auto. De auto heeft 124.000 km gelopen en kost 8.500. Ik weet niet of dit binnen je budget valt.

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... hitcount=N

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 06 jul, 2008 15:14

Het exemplaar dat Pluseight hier toont is volgens mij een voormalige brandweerauto uit Duitsland(??) en
kan dus technisch in een zeer goede staat bevinden. :wink:

Pluseight
Geregistreerd lid

Bericht door Pluseight » zo 06 jul, 2008 15:16

De900C-GAS schreef:Het exemplaar dat Pluseight hier toont is volgens mij een voormalige brandweerauto uit Duitsland(??) en
kan dus technisch in een zeer goede staat bevinden. :wink:
Zou best kunnen. Op de foto's ziet de auto er in ieder geval pico bello uit.

Ik denk dat als deze auto in Brummen had gestaan dat hij zo een milletje of 4 a 5 duurder zou zijn. ;)

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » zo 06 jul, 2008 16:09

Het ligt eraan wat je met de auto van plan bent.
Ga je af en toe een stukje terreinrijden, of wil je snelweg kilometers maken?

Wat betreft terreinrijden heb ik meegemaakt dat Suzuki's SJ... verder kwamen dan jeeps ed. (ik weet niet of je nog kan rijden bij de Hemhavens...?)

Jaren geleden reed ik met een Wrangler 4.0 (LPG 1:5) een patrol GR van een vriend van mij, op dat terrein zoek.. maar die suzi's zijn fun, licht en erg wendbaar in het terrein.

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » zo 06 jul, 2008 16:12

Afbeelding

8)

roel de graaf
Geregistreerd lid

Bericht door roel de graaf » zo 06 jul, 2008 16:17

De900C-GAS schreef:
Style&Co schreef:wat me wel opvalt dat al die diesels zo weinig pk's hebben... ergens tussen 100 en 130 pk... icm voertuigmassa niet al te snel.
En de onderstaande 'zeecontainer', eventueel op grijs kenteken en die niet in je lijstje voorkomt?? :roll:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor verdere gegevens, zie: http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=1039 .:idea:
Leuk dieseltje toch?? :smart: :wink:
Trouwens, gelijk een raadseltje : Haal de grootste fout uit de techinshe gegevens. 8)

deze soms?

cilinders 8 in lijn
kleppen/cilnder 4
:lol: :lol: :lol:

gr roel

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 06 jul, 2008 16:20

roel de graaf schreef:deze soms?

cilinders 8 in lijn
kleppen/cilnder 4
Ik wist ook niet anders als dat het een V8-motor betreft met 4 kleppen per cilinder. :wink:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 06 jul, 2008 16:26

Volgens mij is dit ook een flink grote fout:
gewicht 2420 kg

roel de graaf
Geregistreerd lid

Bericht door roel de graaf » zo 06 jul, 2008 16:28

dat kan nog makkelijk die lelijke sterren zijn lomp zwaar als je er vanuit gaat dat een dodge ram 1500 pick up ook 2650 kg is met zijn saaiste en makkelijkte uitvoering denk ik dat het gewicht wel klopt

gr roel

Plaats reactie