wat is een leuke 4x4/offroad op diesel?
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

wat is een leuke 4x4/offroad op diesel?
zat te denken aan Range Rover type II (met bmw 6 cilinder diesel), Discovery series II of een Freelander
Landcruiser VX custom blijf ik ook een mooie auto. Bolide moet bij voorkeur op grijs kenteken staan
wat me wel opvalt dat al die diesels zo weinig pk's hebben... ergens tussen 100 en 130 pk... icm voertuigmassa niet al te snel.
iemand tips and trics?
Landcruiser VX custom blijf ik ook een mooie auto. Bolide moet bij voorkeur op grijs kenteken staan
wat me wel opvalt dat al die diesels zo weinig pk's hebben... ergens tussen 100 en 130 pk... icm voertuigmassa niet al te snel.
iemand tips and trics?
-
Greg
- Geregistreerd lid
-
Henk-Jan
- Donateur

Mijn oom heeft een Freelander TD4 met BMW-viercilinder dus. Het klinkt voor een diesel zeer leuk en je ziet ook best wel vaak mensen omkijken als mijn oom de diesel een beetje de sporen geeft (relatief, het blijft een diesel).
Op zich is de Freelander wel een leuke auto, zeker zoals mijn oom hem heeft. Als drie-deurs met 17" wielen en licht verhoogd. Maar een Defender is toch echt, qua uitstraling, de betere auto. Ook qua eigenschappen off-road denk ik dat de Defender de betere auto is, al moet je wel beter weten wat je doet, verwacht ik althans.
Op zich is de Freelander wel een leuke auto, zeker zoals mijn oom hem heeft. Als drie-deurs met 17" wielen en licht verhoogd. Maar een Defender is toch echt, qua uitstraling, de betere auto. Ook qua eigenschappen off-road denk ik dat de Defender de betere auto is, al moet je wel beter weten wat je doet, verwacht ik althans.
-
marq101
- Geregistreerd lid
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Re: wat is een leuke 4x4/offroad op diesel?
En de onderstaande 'zeecontainer', eventueel op grijs kenteken en die niet in je lijstje voorkomt??Style&Co schreef:wat me wel opvalt dat al die diesels zo weinig pk's hebben... ergens tussen 100 en 130 pk... icm voertuigmassa niet al te snel.

Voor verdere gegevens, zie: http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=1039 .
Leuk dieseltje toch??
Trouwens, gelijk een raadseltje : Haal de grootste fout uit de techinshe gegevens.
-
Henk-Jan
- Donateur

-
Pluseight
- Geregistreerd lid
Heb je verder nog eisen aan een 4x4? Groot of klein bijvoorbeeld? Misschien is een auto op LPG ook een optie.
De onderstaande auto is belastingvrij, dus met LPG rijdt je behoorlijk goedkoop.

Dit lijkt me echt een gave auto! Aan de stoelhoes van de bestuurdersstoel te zien is de vorige eigenaar zuinig geweest op zijn auto. De auto heeft 124.000 km gelopen en kost 8.500. Ik weet niet of dit binnen je budget valt.
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... hitcount=N
De onderstaande auto is belastingvrij, dus met LPG rijdt je behoorlijk goedkoop.

Dit lijkt me echt een gave auto! Aan de stoelhoes van de bestuurdersstoel te zien is de vorige eigenaar zuinig geweest op zijn auto. De auto heeft 124.000 km gelopen en kost 8.500. Ik weet niet of dit binnen je budget valt.
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... hitcount=N
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
-
Pluseight
- Geregistreerd lid
Zou best kunnen. Op de foto's ziet de auto er in ieder geval pico bello uit.De900C-GAS schreef:Het exemplaar dat Pluseight hier toont is volgens mij een voormalige brandweerauto uit Duitsland(??) en
kan dus technisch in een zeer goede staat bevinden.
Ik denk dat als deze auto in Brummen had gestaan dat hij zo een milletje of 4 a 5 duurder zou zijn.
-
jonatas 900s
- Geregistreerd lid
Het ligt eraan wat je met de auto van plan bent.
Ga je af en toe een stukje terreinrijden, of wil je snelweg kilometers maken?
Wat betreft terreinrijden heb ik meegemaakt dat Suzuki's SJ... verder kwamen dan jeeps ed. (ik weet niet of je nog kan rijden bij de Hemhavens...?)
Jaren geleden reed ik met een Wrangler 4.0 (LPG 1:5) een patrol GR van een vriend van mij, op dat terrein zoek.. maar die suzi's zijn fun, licht en erg wendbaar in het terrein.
Ga je af en toe een stukje terreinrijden, of wil je snelweg kilometers maken?
Wat betreft terreinrijden heb ik meegemaakt dat Suzuki's SJ... verder kwamen dan jeeps ed. (ik weet niet of je nog kan rijden bij de Hemhavens...?)
Jaren geleden reed ik met een Wrangler 4.0 (LPG 1:5) een patrol GR van een vriend van mij, op dat terrein zoek.. maar die suzi's zijn fun, licht en erg wendbaar in het terrein.
-
roel de graaf
- Geregistreerd lid
De900C-GAS schreef:En de onderstaande 'zeecontainer', eventueel op grijs kenteken en die niet in je lijstje voorkomt??Style&Co schreef:wat me wel opvalt dat al die diesels zo weinig pk's hebben... ergens tussen 100 en 130 pk... icm voertuigmassa niet al te snel.![]()
Voor verdere gegevens, zie: http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=1039 .
Leuk dieseltje toch??![]()
![]()
Trouwens, gelijk een raadseltje : Haal de grootste fout uit de techinshe gegevens.
deze soms?
cilinders 8 in lijn
kleppen/cilnder 4
gr roel
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Ik wist ook niet anders als dat het een V8-motor betreft met 4 kleppen per cilinder.roel de graaf schreef:deze soms?
cilinders 8 in lijn
kleppen/cilnder 4
-
roel de graaf
- Geregistreerd lid