Jo
Eerste test SUBARU boxer diesel
-
jvhecke
- Geregistreerd lid
Eerste test SUBARU boxer diesel
Subaru is net op tijd weggevlucht vanonder de verstikkende voogdij van GM en kan met de hulp van aandeelhouder Toyota wel zijn eigenheid behouden (in tegenstelling tot Saab
). Subaru brengt namelijk zijn eigen ontwikkelde BOXER-dieselmotor op de markt! Eerste test is zeer positief: http://www.channel4.com/4car/rt/subaru/legacy/16539/2
Jo
Jo
-
Ruud
- Geregistreerd lid
-
jonatas 900s
- Geregistreerd lid
-
jvhecke
- Geregistreerd lid
Ook Subaru heeft een andere constructeur nodig om te blijven bestaan, maar ondertussen blijft het autonoom zijn eigen auto's en motoren ontwerpen en bouwen, zonder te moeten afglijden naar chevrolet(ex-daewoo zeg maar) en andere opel toestandenRuud schreef:Saab heeft ook eigen ontworpen benzine turbo motoren en meer hoor...
Het blijft feit dat zonder GM er geen Saab meer was!
-
jvhecke
- Geregistreerd lid
Kloptjonatas 900s schreef:Die nieuwe diesel-boxer motor, zal natuurlijk aan de (hoge) kwaliteitseisen van Subaru voldoen. Daarom maken ze ook één van de beste auto's.
Ik kan bijna niet wachten om die boxer-diesel eens uit te proberen (en misschien op termijn te kopen, wie weet?)
-
Henk-Jan
- Donateur

-
marq101
- Geregistreerd lid
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
Ruud
- Geregistreerd lid
-
Henk-Jan
- Donateur

De vorige A6 doet inderdaad ietwat gedateerd aan, qua uiterlijk. Maar de Audi B3 tot en met de B6 vind ik eigenlijk stuk voor stuk nog wel enigszins modern ogen.sjoerdk schreef:Een Audi is ook ontzettend snel gedateerd, vind het bij Subaru nog wel meevallen (Forester, Impreza, Legacy).
B3/B4

B6
Jammer dat ze zo geliefd zijn in de tuningwereld. Welke Duitser niet?
De eerste A8 vind ik nog steeds erg mooi.

-
taaffert
- Geregistreerd lid
De eerste tekenen van leven van deze motor zijn al enige jaren geleden naar buiten gebracht. Grappig dat het nog zo'n tijd heeft geduurd. Wil ook wat zeggen over Subaru, zijn niet zomaar tevreden.marq101 schreef:Ze hadden bij de ontwikkeling van deze diesel nogal last van vibraties in het blok. Grappig dat ze dat hebben opgelost zonder balansassen
Ik vind Subaru ook altijd wel wat hebben, kan me wel bekoren.
-
De Flok
- Geregistreerd lid
Stiekem vind ik zo'n Impreza WRX Sti, uiteraard in het blauw met gouden velgen, heel erg gaaf.taaffert schreef:De eerste tekenen van leven van deze motor zijn al enige jaren geleden naar buiten gebracht. Grappig dat het nog zo'n tijd heeft geduurd. Wil ook wat zeggen over Subaru, zijn niet zomaar tevreden.marq101 schreef:Ze hadden bij de ontwikkeling van deze diesel nogal last van vibraties in het blok. Grappig dat ze dat hebben opgelost zonder balansassen
Ik vind Subaru ook altijd wel wat hebben, kan me wel bekoren.
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
Henk-Jan
- Donateur

Echt zo'n rallykanon voor op de weg!

Bij BMW komt dat deels door Bangle, bij Mercedes-Benz omdat de huidige E-klasse, bijvoorbeeld, meer op diens voorganger lijkt dan de huidige A6. Tuurlijk, de SFG is een evolutie van de vorige grille, maar apart blijft het wel.sjoerdk schreef:Op enkele uitzonderingen na (RS4, S6/RS6, S8) vind ik alle normale Audi's van vanaf een jaar of 6 oud er sterk verouderd uitzien, bij BMW en Mercedes is dat niet zo.
-
De Flok
- Geregistreerd lid
Klopt, oude type 3/5/7-serie, nog steeds mooie auto's om te zien. Maar als ik dan nu een oud type A4 of A6 zie, moet ik meteen aan het oostblok denken. Zien er dan ineens zo verouderd uit, geen tijdloze modellen.sjoerdk schreef:Op enkele uitzonderingen na (RS4, S6/RS6, S8) vind ik alle normale Audi's van vanaf een jaar of 6 oud er sterk verouderd uitzien, bij BMW en Mercedes is dat niet zo.