Eerste test SUBARU boxer diesel

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
jvhecke
Geregistreerd lid

Eerste test SUBARU boxer diesel

Bericht door jvhecke » di 22 jan, 2008 15:14

Subaru is net op tijd weggevlucht vanonder de verstikkende voogdij van GM en kan met de hulp van aandeelhouder Toyota wel zijn eigenheid behouden (in tegenstelling tot Saab :cry: ). Subaru brengt namelijk zijn eigen ontwikkelde BOXER-dieselmotor op de markt! Eerste test is zeer positief: http://www.channel4.com/4car/rt/subaru/legacy/16539/2

Jo

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » di 22 jan, 2008 18:00

Saab heeft ook eigen ontworpen benzine turbo motoren en meer hoor...
Het blijft feit dat zonder GM er geen Saab meer was!

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » di 22 jan, 2008 18:12

Die nieuwe diesel-boxer motor, zal natuurlijk aan de (hoge) kwaliteitseisen van Subaru voldoen. Daarom maken ze ook één van de beste auto's.

jvhecke
Geregistreerd lid

Bericht door jvhecke » di 22 jan, 2008 18:37

Ruud schreef:Saab heeft ook eigen ontworpen benzine turbo motoren en meer hoor...
Het blijft feit dat zonder GM er geen Saab meer was!
Ook Subaru heeft een andere constructeur nodig om te blijven bestaan, maar ondertussen blijft het autonoom zijn eigen auto's en motoren ontwerpen en bouwen, zonder te moeten afglijden naar chevrolet(ex-daewoo zeg maar) en andere opel toestanden :wink: . Dat vind ik heel erg voor Saab, Saab verdient beter!

jvhecke
Geregistreerd lid

Bericht door jvhecke » di 22 jan, 2008 18:38

jonatas 900s schreef:Die nieuwe diesel-boxer motor, zal natuurlijk aan de (hoge) kwaliteitseisen van Subaru voldoen. Daarom maken ze ook één van de beste auto's.
Klopt :!: Bekijk maar eens de tevredenheidsindexen, waar ook ter wereld!
Ik kan bijna niet wachten om die boxer-diesel eens uit te proberen (en misschien op termijn te kopen, wie weet?) 8) 8) 8)

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 22 jan, 2008 18:51

Ik vind Subaru wel iets hebben, op zich. Ik vind het echter wel jammer dat ze in mijn ogen snel oud ogen.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » di 22 jan, 2008 19:37

Henk-Jan schreef:Ik vind Subaru wel iets hebben, op zich. Ik vind het echter wel jammer dat ze in mijn ogen snel oud ogen.
Ja redelijk snel gedateerd.

Ze hadden bij de ontwikkeling van deze diesel nogal last van vibraties in het blok. Grappig dat ze dat hebben opgelost zonder balansassen

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 22 jan, 2008 19:39

Een Audi is ook ontzettend snel gedateerd, vind het bij Subaru nog wel meevallen (Forester, Impreza, Legacy).

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » di 22 jan, 2008 20:12

Ik vind Subaru's ontzettend lelijke, saaie auto's (op de WRX'en na)... Sorry :wink:
De techniek is kwalitatief goed, maar zo heftig is een boxermotor nou ook weer niet.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 22 jan, 2008 20:28

sjoerdk schreef:Een Audi is ook ontzettend snel gedateerd, vind het bij Subaru nog wel meevallen (Forester, Impreza, Legacy).
De vorige A6 doet inderdaad ietwat gedateerd aan, qua uiterlijk. Maar de Audi B3 tot en met de B6 vind ik eigenlijk stuk voor stuk nog wel enigszins modern ogen.

B3/B4
Afbeelding

B6
Afbeelding

Jammer dat ze zo geliefd zijn in de tuningwereld. Welke Duitser niet?

De eerste A8 vind ik nog steeds erg mooi.
Afbeelding

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » di 22 jan, 2008 20:37

marq101 schreef:Ze hadden bij de ontwikkeling van deze diesel nogal last van vibraties in het blok. Grappig dat ze dat hebben opgelost zonder balansassen
De eerste tekenen van leven van deze motor zijn al enige jaren geleden naar buiten gebracht. Grappig dat het nog zo'n tijd heeft geduurd. Wil ook wat zeggen over Subaru, zijn niet zomaar tevreden.

Ik vind Subaru ook altijd wel wat hebben, kan me wel bekoren.

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » di 22 jan, 2008 20:39

taaffert schreef:
marq101 schreef:Ze hadden bij de ontwikkeling van deze diesel nogal last van vibraties in het blok. Grappig dat ze dat hebben opgelost zonder balansassen
De eerste tekenen van leven van deze motor zijn al enige jaren geleden naar buiten gebracht. Grappig dat het nog zo'n tijd heeft geduurd. Wil ook wat zeggen over Subaru, zijn niet zomaar tevreden.

Ik vind Subaru ook altijd wel wat hebben, kan me wel bekoren.
Stiekem vind ik zo'n Impreza WRX Sti, uiteraard in het blauw met gouden velgen, heel erg gaaf.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 22 jan, 2008 20:39

Op enkele uitzonderingen na (RS4, S6/RS6, S8) vind ik alle normale Audi's van vanaf een jaar of 6 oud er sterk verouderd uitzien, bij BMW en Mercedes is dat niet zo.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 22 jan, 2008 20:40

Echt zo'n rallykanon voor op de weg!

Afbeelding

8)
sjoerdk schreef:Op enkele uitzonderingen na (RS4, S6/RS6, S8) vind ik alle normale Audi's van vanaf een jaar of 6 oud er sterk verouderd uitzien, bij BMW en Mercedes is dat niet zo.
Bij BMW komt dat deels door Bangle, bij Mercedes-Benz omdat de huidige E-klasse, bijvoorbeeld, meer op diens voorganger lijkt dan de huidige A6. Tuurlijk, de SFG is een evolutie van de vorige grille, maar apart blijft het wel.

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » di 22 jan, 2008 20:42

sjoerdk schreef:Op enkele uitzonderingen na (RS4, S6/RS6, S8) vind ik alle normale Audi's van vanaf een jaar of 6 oud er sterk verouderd uitzien, bij BMW en Mercedes is dat niet zo.
Klopt, oude type 3/5/7-serie, nog steeds mooie auto's om te zien. Maar als ik dan nu een oud type A4 of A6 zie, moet ik meteen aan het oostblok denken. Zien er dan ineens zo verouderd uit, geen tijdloze modellen.

Plaats reactie