kenteken met je naam?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
baszwolle
Geregistreerd lid

kenteken met je naam?

Bericht door baszwolle » ma 19 nov, 2007 9:13

zit net het nieuws te kijken en wat ze nu weer verzinnen, een kenteken op naam dus ook de mogelijkheid JE naam op je auto te hangen.

niets voor mij, te blabla. zie ze wel weer voor me op de bolides in de PC hooftstraat.

http://www.nu.nl/news/1321073/10/rss/VV ... tekst.html

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » ma 19 nov, 2007 9:45

Misschien niet direct je eigen naam (of een aftreksel daarvan) maar bijvoorbeeld 'Saab 99' of zoiets kan leuk zijn...

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » ma 19 nov, 2007 9:57

was het ff vergeten, dat kan natuurlijk ook.

"saab 99" is wel cool, als de bliksem vastleggen :wink:

kost dat in zweden, was het geen 5000 kronen?

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » ma 19 nov, 2007 10:10

6000 kronen en het geldt dan voor 10 jaar. Na 10 jaar kan je het verlengen voor 5 of 10 jaar voor resp. 3500 en 6000 kronen. Bij wisseling van voertuig kan je het persoonlijke kenteken meenemen.

Ik zag net dat Saab900 nog vrij is in Zweden :shock: :shock:

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » ma 19 nov, 2007 10:23

NOS Nieuws schreef:De Tweede Kamer reageert lauw. De meeste fracties vinden dat er op het gebied van verkeer grotere problemen zijn.
Stiekem ben ik het daar wel een klein beetje mee eens ;)

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » ma 19 nov, 2007 10:47

Zulke mooie combinaties zal toch niet meer lukken gezien we binnenkort naar het nieuwe kentekensysteem gaan.

Krijg je dingen als 11-SAA-8.

Dan lijkt het nog een beetje.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 19 nov, 2007 10:51

vind t een populistische truc om weer wat zieltjes te winnen... zouden ze niet nodig moeten hebben

anyway...

SA-AB-99 is idd een musthave

onderstaanden trouwens ook :wink: ..

WB-19-73
WB-25-CM
WI-LL-EM
ST-YL-CO

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » ma 19 nov, 2007 10:57

waxle schreef:
NOS Nieuws schreef:De Tweede Kamer reageert lauw. De meeste fracties vinden dat er op het gebied van verkeer grotere problemen zijn.
Stiekem ben ik het daar wel een klein beetje mee eens ;)
Daar staat tegenover dat een nummerplaat met "WAXLE" best wel eens wreed zou kunnen staan.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 19 nov, 2007 10:59

Style&Co schreef:vind t een populistische truc om weer wat zieltjes te winnen... zouden ze niet nodig moeten hebben

anyway...

WB-19-73
WB-25-CM
WI-LL-EM
ST-YL-CO
Jammer dat je bij die 2e geen kommaatje kunt krijgen tussen de 2 end e 5 :wink:

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 19 nov, 2007 11:07

verde900 schreef:
Style&Co schreef:vind t een populistische truc om weer wat zieltjes te winnen... zouden ze niet nodig moeten hebben

anyway...

WB-19-73
WB-25-CM
WI-LL-EM
ST-YL-CO
Jammer dat je bij die 2e geen kommaatje kunt krijgen tussen de 2 end e 5 :wink:
hoezo? wou jij m dan claimen?

verde... your dirty old bastard! It takes one to know one

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 19 nov, 2007 11:17

leuke gadget, maar wat hebben we er aan?

oh ja rechtse partij die gewoon zakken wil vullen.. hogere opbrengst voor de schatkist.

via lollig bedoelde kentekenplaten is het wel OK? maar 2 ct accijns na een jaar bevriezing is zo fout dat er kermis en stennis, en petities moeten komen? nee, hypocrisie kwam niet van rechts geloof ik.. ik weet wel weer waarom de VVD afgedaan heeft bij mij.

Lijkt me dat er wel zinniger werk gedaan kan worden door die fractie, na het vertrek van een saboteur. Vooral gezien het commentaar dat er is op het huidige kabinet vanuit de VVD.

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » ma 19 nov, 2007 11:30

De Krom heeft dat maandag gezegd in het NOS Journaal. Hij kwam op het idee tijdens een bezoek aan de Verenigde Staten, waar automoblisten al langer een eigen tekst mogen voeren op hun nummerbord, bijvoorbeeld hun naam. Dat komt omdat de kentekenplaat daar aan de persoon is gekoppeld en niet aan het voertuig, zoals in ons land.
Wat een blije eikel. Heeft zeker de afgelopen 20 jaar onder een steen geleefd, en is toen ineens in de 2e kamer gekomen?? Dat hij zich met nuttiger zaken gaat bezighouden dan zinloos lucht verplaatsen. Dit "idee" heeft geen toegevoegde waarde en kost meer dan het oplevert. Alleen maar om een wat zelfingenomen rappers en ander klootjesvolk te behagen, zodat ze hun misplaatse patserbakken nog wat opvallender kunnen maken. Ik eis een taakstraf voor dit kamerlid!

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 19 nov, 2007 11:45

Ik ga zeker gebruik maken van deze mogelijkheid wanneer het kan.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 19 nov, 2007 11:54

Ook wanneer het je meer pegels kost, die naar de schatkist "van" Willem Bos gaan?
Een accijnsverhoging die je een paar tientjes op jaarbasis kost (minder dan zo'n persoonlijke kentekenplaat) vind je dus ook niet erg? :wink:

ja, ik leg em even op scherp.. . :lol:

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » ma 19 nov, 2007 11:55

WB-25-CM...jaja...en als jij je kenteken verliest komt er dan een 1tje tussen de B en de 2? minder geloofwaardig dan willem.

Plaats reactie