Nadat ik mijn 73'er de berg op geduwd heb in frankrijk vond hij het wel mooi geweest. 50km voor aankomst op bestemming kwamen er witblauwe wolken uit het uitlaatje. Mijn broer dacht dat het een lekke koppakking was aangezien ze ook flink aan de olie had gezeten. Een lokale garage had dezelfde gedachte. Nou had ik al mijn twijfels of ik de eindbestemming zou halen en had een goede verzekering afgesloten, waardoor ik in een vervangende nieuwe clio naar huis mocht. Mijn saab is vandaag bij me voor de deur afgezet.
Ik heb nog een weekje vakantie en ik zat er aan te denken om zelf de koppakking te gaan vervangen, maar ik weet niet of ik daar handig genoeg voor ben en of ik over het juiste gereedschap beschik. Hebben jullie je er wel eens aan gewaagd? Mijn 99 x7 heeft de 1854cc truimph motor. Naast het financiële verhaal vind ik het ook gewoon leuk om hem zelf te repareren.
Mochten jullie zeggen van "NIET DOEN", wat kan ik dan verwachten uit te geven? ik heb variërende bedragen gelezen, van 400 tot 2300 euro
Als iemand het leuk vind om mee te helpen voor een paar bakken bier en eeuwige roem...
En afvlakken: kun je dat zelf doen? moet de motor eruit en wanneer is het nodig? Alleen wanneer de motor te warm is geworen?