Eibach vering en dempers?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
The Don
Geregistreerd lid

Eibach vering en dempers?

Bericht door The Don » di 24 jul, 2007 16:37

Ik wil mijn 9-3 coupe verlagen en ik wil tegelijkertijd mijn weggedrag verbeteren, ik weet dat met wat losse verlagingsveren ik de wagen 30 mm lager kan zetten maar dat levert niet echt een verbetering in het weggedrag op neem ik aan?
Het monteren van dempers lijkt me dan ook een andere bijkomende optie maar welke dempers zijn voor mijn wagen het meest aan te raden (ik las dat de gele koni's niet echt goed zijn).
Daarnaast vroeg ik me af of ik het monteren zelf kan uitvoeren zonder brug en grove gereedschappen? (of misschien is er iemand in de buurt van Wageningen die samen even wil klussen en die over brug/ervaring beschikt :))

Ard
Geregistreerd lid

Bericht door Ard » di 24 jul, 2007 17:05

Zelf heb ik geinvesteerd in Abbott veren maar ook een rear anti roll bar en rode koni's. na 30000 km bevalt mij het e.e.a. zeer goed. Er zijn trouwens meer topics over wegligging. Succes ard

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » di 24 jul, 2007 17:41

De schokdempers maken het verschil. Mijn ng900 had ik enkel verlaagd met H&R veren. Dan stuiter je dus echt alle kanten op.

Mijn 9-3 heb ik het gelijk goed aangepakt en evenveel verlaagd (30-40mm) nu met Eibach veren en met gele koni's rondom.

Het verschil in comfort tussen verlagen met originele dempers en koni-dempers is zeer groot (met + naar koni dan). Mijn advies dan ook; niet verlagen zonder de dempers aan te passen!

Ik vraag me af wat er slecht is aan Koni's?

ecke
Geregistreerd lid

Bericht door ecke » di 24 jul, 2007 19:21

@the Don,

Volledig off topic, maar op welke 9-3 coupe moet ik in Wageningen letten?

Willem

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » di 24 jul, 2007 20:48

The Don schreef:Ik wil mijn 9-3 coupe verlagen en ik wil tegelijkertijd mijn weggedrag verbeteren, ik weet dat met wat losse verlagingsveren ik de wagen 30 mm lager kan zetten maar dat levert niet echt een verbetering in het weggedrag op neem ik aan?
dat klopt, dan kun je beter niks doen.
Het monteren van dempers lijkt me dan ook een andere bijkomende optie maar welke dempers zijn voor mijn wagen het meest aan te raden (ik las dat de gele koni's niet echt goed zijn).
combineer die eibach veren met 4 bilstein B8 sprint dempers, en je weet niet wat je meemaakt.
Daarnaast vroeg ik me af of ik het monteren zelf kan uitvoeren zonder brug en grove gereedschappen? (of misschien is er iemand in de buurt van Wageningen die samen even wil klussen en die over brug/ervaring beschikt :))
dat is wel mogelijk; achter is vrij simpel, maar aan de voorzijde heb je wel wat meer gereedschap nodig. en die voorste patronen willen soms behoorlijk vast zitten.

The Don
Geregistreerd lid

Bericht door The Don » ma 30 jul, 2007 16:35

ecke schreef:@the Don,

Volledig off topic, maar op welke 9-3 coupe moet ik in Wageningen letten?

Willem
Off topic inderdaad maar het is een mooie zwarte 9-3 coupe S met Alu 36 velgen...kan niet missen

Plaats reactie