Riante achterbank

1985-1987
Plaats reactie
Bas
Geregistreerd lid

Riante achterbank

Bericht door Bas » wo 01 dec, 2004 10:50

het kwam niet zo gek vaak voor dat de acherbank van de auto gevuld is met drie personen. Tegenwoordig gebeurt dit echter wat vaker. Samen met een collega halen we mensen op voor workshops en deze brengen we na afloop van de workshop ook weer thuis. De mensen die bij mij achter in de Saab hadden gezeten en daarvoor achter in een nieuwe VW Golf station gaven aan dat er bij mij veel meer ruimte en comfort was :D op de achterbank.
Dit had ik van te voren niet verwacht, maar ik vond het erg fijn om te vernemen dat mensen liever met een oude Saab mee rijden dan een nieuwe VW Golf.

Groet,

Bas

Paul99
Geregistreerd lid

Re: Riante achterbank

Bericht door Paul99 » wo 01 dec, 2004 11:13

Ik had niet anders verwacht!!! :-P+ :-P+

Is zeker niet zo goed voor je verbruik?? :wink:

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » wo 01 dec, 2004 12:46

Ik vind het persoonlijk nogal krapjes achterin de Saab. Als er drie mensen achterin zitten moet ik m'n stoel zo ver naar voren zetten dat m'n benen nog maar net genoeg bewegingsruimte hebben om goed met de pedalen te werken. En dan zitten ze niet ruim achterin.

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » wo 01 dec, 2004 13:34

Ik heb er niks op nageslagen, maar het lijkt mij toch zo dat een Golf IV en V al snel 15 cm breder zijn in binnenruimte dan een Saab 90/900. Vergeet niet dat laatstgenoemden maar smalle wagentjes zijn. Het is zeker geen drama achterin, maar riant... :?

:-P+ Maar uiteraard kan het nooit kwaad om wat veren in de reet van je Saabje te steken..

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 01 dec, 2004 14:20

Wouter schreef:Ik heb er niks op nageslagen, maar het lijkt mij toch zo dat een Golf IV en V al snel 15 cm breder zijn in binnenruimte dan een Saab 90/900. Vergeet niet dat laatstgenoemden maar smalle wagentjes zijn. Het is zeker geen drama achterin, maar riant... :?

:-P+ Maar uiteraard kan het nooit kwaad om wat veren in de reet van je Saabje te steken..
Een 2 of 3 drs 99/90/900 is zo'n 10 cm breder op ellebooghoogte als een 4/5drs, het zal dus wel meevallen in die vergelijking met een "moderne" auto.

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » do 09 dec, 2004 12:42

Ben zelf ook niet zo lyrisch over de ruimte achterin. Je zit uiteraard prima op een betere bank dan in een golf of wat dan ook (laatst weer een tijd in een VW Bora gereden, niet echt een plezier voor je rug als je een saab gewend bent), maar qua beenruimte laat het iets te wensen over. Maar ja het zegt al genoeg als we de beenruimte van een saab gaan vergelijken met een golf. :roll: Moet wel eerlijk toegeven dat ik zelf de neiging heb om nogal veel ruimte voorin te nemen, wat wel iets ten koste gaat van eventuele achterbankzitters (want die heb ik toch zelden).

Ranja
Geregistreerd lid

Bericht door Ranja » vr 10 dec, 2004 14:16

Bij mij zaten laatst 7 man in mijn 99. Wel proppen maar het ging.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 10 dec, 2004 14:35

Sneeuwwitje en de 7 dwergen?

Bas
Geregistreerd lid

Bericht door Bas » vr 10 dec, 2004 16:38

Zeven is idd even proppen, maar wel gezellig. Daarnaast is het lachen als je bij het stoplicht verbaasde meeweggebruikers het nakijken geeft (dit is helaas maar van korte duur, als ze uitgelachen zijn scheuren ze me meestal weer voorbij)

Groet,

Bas

Plaats reactie