Theo van Gogh RIP

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
dpw_vd_wijk
Geregistreerd lid

Re: Theo van Gogh RIP

Bericht door dpw_vd_wijk » do 04 nov, 2004 13:23

Pieter schreef:Ik heb de afgelopen dagen de Vlaamse kranten er een beetje op nagekeken en wat me bij de moord op Van Gogh erg opvalt: iedereen vindt het een persoonlijk drama voor de man en zijn familie en een aanslag op de democratie en de vrije meningsuiting. Anderzijds leven wij in een regio waarin het Vlaams Blok bij iedere verkiezing groter wordt en hard op weg is om de grootste partij van vlaanderen te worden.
Dezelfde politici (zowel in Nederland als in Vlaanderen) die nu treuren om Van Gogh en zijn provocerende stijl om zijn mening te uiten, zijn ook de mensen die het Blok voor de rechter hebben gedaagd wegens discriminerende uitspraken.
Ik gruw van de waarden waar het Blok voor staat, en Van Gogh kende ik alleen als de man die op de Nederlandse tv het nogal vurig voor Fortyun opnam. Tegelijk vind ik Van Goghs uitspraken over met name de moslimcultuur vele malen verder gaan dan hetgeen waarvoor het Vlaams Blok bij ons veroordeeld is.
Ik vind het droevig wat er met Van Gogh gebeurd is, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat Van Gogh de moslimwereld en zijn fundamentalistische excessen op één hoopje veegt. Vlaanderen schaamt zich om het Blok, Nederland lijkt trots op het (in mijn ogen) onverdraagzame discours van Van Gogh.

Pieter
Zowel Pim Fortuyn als Theo van Gogh gebruikte sterke woorden om de tegenpartij van vastgeroeste politici en fundamentalisten uit te lokken om deel te nemen aan het debat. En als het dan zover kwam dat er een debat kwam maakte men weer gebruik van een krachtige manier van spreken om de tegenpartij zover te krijgen dat ze een foutje maakte en zichzelf voor gek zouden zetten tegenover het publiek.
Om een politiek systeem wat alleen maar bezig is met uitstellen zover te krijgen dat ze gaan ingrijpen zul je ze vaak moeten wakker schudden met krachtige taal.
Bovendien is het mijn mening dat een partij als het Vlaams blok echt niet zo groot is omdat alle burgers die erop stemmen zware nazi's zijn. Maar dat mensen daarop stemmen omdat de andere politieke partijen nalaten het beestje bij de naam te noemen en hard in te grijpen. Ik weet niet hoe het in Belgie is, maar hier in Nederland heerst een klimaat van pappen en nathouden. Praten en "klappen" incasseren zonder duidelijk te maken dat het maar eens moet afgelopen zijn met dat gedonder en dat er wordt ingegrepen. Een goed voorbeeld vind ik onze Amsterdamse burgemeester Cohen die er een hobby van maakt om groepen terroriserende jeugd te benoemen als kleine groepjes "kwajongens". Het zal best zo zijn dat het kleine groepjes zijn, maar de schade die ze aanrichten wordt steeds groter en merkbaarder en de kleine groepjes worden op een gegeven moment zo groot dat ingrijpen steeds moeilijker wordt. Die jongens zien namelijk ook dat er niet wordt ingegrepen en dat trekt weer nieuwe figuren aan.

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » do 04 nov, 2004 13:35

ik propageer niets, maar wellicht is rechts-extreem op dit moment wel de oplossing waar wij toe "gedwongen"worden, en niet omdat wij dit nou zo leuk vinden.....
Gadver, ik mag toch hopen van niet. Dat is echt de klok een slordige jaar of 60 terugdraaien. U weet wel, die tijd waarin een westers en zeer germaans volk nogal fundamenteel vasthield aan een aantal waarden en normen. Ook waren zij niet bijster geinteresseerd in het aangaan van een dialoog. En drongen zij op niet mis te verstane wijze hun mening en ideeen op aan de omringende landen. Om maar eens een zijstraat te noemen...

Rechts extreem? Nein danke!

Maar waarom wordt de groep "kansloze medeburgers" nu dan plots zo groot?

Wat maakt rechts extreem nu opeens zoveel beter dan islamitisch extreem :?:

Moppersmurf
Geregistreerd lid

Bericht door Moppersmurf » do 04 nov, 2004 14:02

Manic,
Als je dan wilt weten wat we wel kunnen doen, toch een paar suggesties:

-ons huidige juridische systeem legt zoveel nadruk op de rechten van het individu, en op privacy, dat justitie en politie soms noodgedwongen traag en ontijdig reageren. Wat geldt bijv. als bewijs? In de V.S. wordt daar anders over gedacht, denk aan bijv. uitlokking of de vraag in welke mate videobeelden als bewijslast gelden. Opvallend vind ik de arrestatie, onmiddellijk na de moord, van 8 buitenlanders in A'dam. Bekenden, er waren eerder invallen gepleegd in hun tehuizen. Opvallend vind ik ook dat de dader een bekende van de AIVD blijkt. Mijn punt: justitie weet vaak veel en vermoedt vaak veel, maar kan er door restricties vaak weinig mee. Actueel: de vraag of dossiers van het AIVD een rol mogen spelen in een proces, als bewijsstuk. Tot voor zeer kort was dat aan grote beperkingen onderworpen. Op voorstel van Donner verandert dat nu. Je hebt geen idee hoe belangrijk zo'n punt is.
-Wat weten we van moslimextremisme in ons land? Wie verstaat een preek in de moskee om de hoek? Lees bijv. 'Jihad in de polder', van Siem Eikelenboom, en je weet dat er meer loos is dan velen vermoeden. Er heerst hier aan een cultuur waarin dagdromerij over de multiculti- samenleving een excuus vormt voor totale naieviteit inzake radicale elementen. Ga lezen en nadenken, dan verandert er wel wat.
-Het is ontzettend eenvoudig om in dit land aan illegale papieren en wapens te komen. Heb je een rijbewijs nodig? Voor 1000,- euris lever ik je er eentje, geen punt. De controle hierop stelt niks voor. Er heerst een cultuur van 'we willen geen politiestaat, we willen vrij zijn'. Die oubollige jaren '60 mentaliteit is een hindernis. Tranentrekkers als Ed van Thijn en Job Cohen maken hier de dienst uit. Met dat soort politici krijg je nooit grip op problemen.

Zo maar een paar suggesties....

Moppersmurf

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » do 04 nov, 2004 14:22

Cheers mate!

Nu weet ik waar je staat. Dat maakt het makkelijker. Trouwens, het zijn opsommingen van de huidige situatie die je maakt, niets nieuws laat staan echt verhelderende oplossingen. Welke suggesties doe je nu precies?

Overigens blijkt dat de wet niet veranderd hoeft te worden. Het feit dat er nu opeens een aantal arrestaties zijn bewijst dat de huidige wetgeving voldoende is.

Oubollige jaren '60 mentaliteit? Van wie? De mentaliteit van de toen gevestigde orde verschilde significant van de toenmalige jeugd en oppositie. Graag wat meer uitleg.

En als laatste, waar had je die foto gezien van mijn aftandse sedan?

Grt,

Tijn

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 04 nov, 2004 14:23

Moppersmurf schreef:Die oubollige jaren '60 mentaliteit is een hindernis. Tranentrekkers als Ed van Thijn en Job Cohen maken hier de dienst uit. Met dat soort politici krijg je nooit grip op problemen.
Lees ik nu tussen de regels door dat u verkiesbaar en beschikbaar bent? :wink:

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » do 04 nov, 2004 14:57

doktorevil schreef:
ik propageer niets, maar wellicht is rechts-extreem op dit moment wel de oplossing waar wij toe "gedwongen"worden, en niet omdat wij dit nou zo leuk vinden.....
Gadver, ik mag toch hopen van niet. Dat is echt de klok een slordige jaar of 60 terugdraaien. U weet wel, die tijd waarin een westers en zeer germaans volk nogal fundamenteel vasthield aan een aantal waarden en normen. Ook waren zij niet bijster geinteresseerd in het aangaan van een dialoog. En drongen zij op niet mis te verstane wijze hun mening en ideeen op aan de omringende landen. Om maar eens een zijstraat te noemen...

Rechts extreem? Nein danke!

Maar waarom wordt de groep "kansloze medeburgers" nu dan plots zo groot?

Wat maakt rechts extreem nu opeens zoveel beter dan islamitisch extreem :?:
We hoeven de klok geen 60 jaar terug te draaien, maar bepaalde elementen kunnen we nu toch wel zo langzamerhand (om met Cohen en van Thijn te spreken) wel invoeren. Hoe naief moet je nu nog zijn, om hier al te veel nuances op toe te passen. DIT is de realiteit waarin we leven vandaag de dag. Let wel, ik ben absoluut voorstander van de dialoog, maar het aantal linkse praatplatformen, welke tot doel hebben om te bagataliseren en pappen en nathouden mogen van mij nu wel wat indimmen. Die aanpak heeft gefaalt, de integratie heeft gefaalt. Wat mij betreft is het nu tijd voor een andere aanpak.

easy :?
(edit: http://nu.nl/news.jsp?n=436260&c=11

Moppersmurf
Geregistreerd lid

Bericht door Moppersmurf » do 04 nov, 2004 15:06

Tijn,
je auto staat op speurders. Zoeken op Saab - dat hoef ik toch niet ook uit te leggen? :wink: Sta je zelf ook ergens aangeprezen? :wink:
Voor de rest vind ik dat je eerst maar eens goed moet lezen. Maar uit je reactie maak ik vooralsnog op dat je er vooral behoefte aan hebt mij in een hokje te stoppen? Doe dat dan maar. Maar ik maakte een aantal serieuze opmerkingen waar we in de praktijk wat mee kunnen.
Moppersmurf

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » do 04 nov, 2004 15:37

Ah speurders...ik zat me scheef te zoeken op marktplaats.

Dan zal ik daar ook eens kijken.

Jou in een hokje stoppen? Welnee... Dat hoef ik niet. Doe je zelf al.

Ik ga weekend vieren. En mijn zonden nog eens overdenken. :roll:

Moppersmurf
Geregistreerd lid

Bericht door Moppersmurf » do 04 nov, 2004 18:50

Dat wordt dus en zwaar weekend...voor jou. Sterkte dan maar.
Moppersmurf

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 04 nov, 2004 21:09

Anderzijds leven wij in een regio waarin het Vlaams Blok bij iedere verkiezing groter wordt en hard op weg is om de grootste partij van vlaanderen te worden.
Dezelfde politici (zowel in Nederland als in Vlaanderen) die nu treuren om Van Gogh en zijn provocerende stijl om zijn mening te uiten, zijn ook de mensen die het Blok voor de rechter hebben gedaagd wegens discriminerende uitspraken.
Pieter :
de almaar groter wordende "macht" van het VB heeft Vlaanderen zelf over zich afgeroepen door dat "cordon sanitair" - waar een signaal naar de kiezer uitgaat "wij erkennen uw problemen en uw stemgedrag niet" - alsof daarmee dus de achterliggende sentimenten om op VB te stemmen als sneeuw voor de zon verdwijnen : nee, het versterkt het gevoel van het "Bastion van de Macht" onder het gewone volk, en daarmee het momentum van groeperingen die daar op in spelen zoals het VB.

Je kan erop wachten dat het VB in bepaalde gebieden over de 50% heen gaat door de struisvogelpolitiek van de overige Vlaamse partijen - en dan staan de regerende partijen buitenspel.

Ik zal niet zeggen dat in NL de "problemen" en onbehagens onder de bevolking over zijn, maar vooralsnog is het "momentum" weggenomen door de haantjespik gedragingen binnen het LPF tijdens regeringsdeelname.

Voor Vlaanderen is het wellicht te laat omdat het VB al te goed georganiseerd is, en dus bij deelname in colleges en regering potten kan breken ipv zichzelf kan breken.

Moppersmurf
Geregistreerd lid

Bericht door Moppersmurf » vr 05 nov, 2004 12:02

Maar wij hebben Bush.....nietwaar Jelger? Hoewel Ca. voor Kerry stemde? Dat schijnt samen te hangen met het feit dat die staat een nogal vegrijsde bevolking heeft? En daarom rijden er ook veel Folfo's rond, want dat zijn ouwel*ll*nbakken? Klopt dat zo'n beetje?
Ach, het tijdperk Clinton, dat was natuurlijk alleen maar 'Sex between the bushes'! :-P+

Ik haat Kerry - maar dat doet er nou niet meer toe :-P+

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » vr 05 nov, 2004 13:08

:offtopic: toch :D :D :D
Moppersmurf schreef:

Ik haat Kerry - maar dat doet er nou niet meer toe :-P+

Ik heb nog een veel grotere hekel aan Bush en zijn corrupte kliek warheads.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 05 nov, 2004 14:46

Moppersmurf schreef:Dat schijnt samen te hangen met het feit dat die staat een nogal vegrijsde bevolking heeft? En daarom rijden er ook veel Folfo's rond, want dat zijn ouwel*ll*nbakken? Klopt dat zo'n beetje?
Wat voor Volvo rijdt uwe eminentie dan? :lol:

MarioS
Geregistreerd lid

Bericht door MarioS » vr 05 nov, 2004 15:18

verde900 schreef:
Moppersmurf schreef:Dat schijnt samen te hangen met het feit dat die staat een nogal vegrijsde bevolking heeft? En daarom rijden er ook veel Folfo's rond, want dat zijn ouwel*ll*nbakken? Klopt dat zo'n beetje?
Wat voor V*lv* rijdt uwe eminentie dan? :lol:
Was Florida niet de staat waar alle bemiddelde gepensioneerde Amerikanen naartoe trekken ? Ik zou anders wel eens de San Fernando Valley willen bezoeken. Tips Jelger :D ?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 05 nov, 2004 19:19

MarioS schreef:Was Florida niet de staat waar alle bemiddelde gepensioneerde Amerikanen naartoe trekken ? Ik zou anders wel eens de San Fernando Valley willen bezoeken. Tips Jelger :D ?
Ik zal mijn ex in North Hills eens schrijven - eens kijken of ze een plekkie voor je heeft/weet :lol:

Ik heb The Valley leren haten ;niet vanwege die ex, maar de constante pijn aan mijn ogen door de lucht - het is een omsloten vallei waar het niet alleen door een bepaalde industrie heet wordt maar ook door de zon zelve, een regelrechte bakoven..
Hoewel Ca. voor Kerry stemde? Dat schijnt samen te hangen met het feit dat die staat een nogal vegrijsde bevolking heeft? En daarom rijden er ook veel Folfo's rond, want dat zijn ouwel*ll*nbakken? Klopt dat zo'n beetje?
Kijk maar in deze link
http://www.sfgate.com/cgi-bin/object/ar ... L1.DTL&o=1
waar de stemmen in californie (en de rest van de USA) vandaan komen per county. Dan zie je dat het de steden zijn waar de Democraten het van moeten hebben. daar wonen mensen die beschermd moeten worden tegen terrorisme (de ranch eigenaar in redneck Kansas hoeft daar echt niet bang voor te zijn), daar wonen mensen die Planned Parenthood programma's willen hebben zodat ze beschermd en onbezorgd kunnen hokken zonder de Bijbel in de hand, daar wonen meiden die zelfbeschikking willen hebben (abortion) zonder een EO moeder om zich heen, daar wonen homo's, en daar wonen internationaal georienteerde mensen, daar wonen de biologen en onderzoekers die stamcel onderzoek verder willen uitbreiden.

Overigens mijn County (San Mateo) stemde 83% Kerry, en telt 4 'steden' van de top7 wat gezinsinkomens betreft (waarvan de bovenste 2) - dus geld/rijkdom en Democraten gaan best samen. 8)
Moppersmurf schreef:Ach, het tijdperk Clinton, dat was natuurlijk alleen maar 'Sex between the bushes'! :-P+
haha.. wacht maar .. 2008 Hillary - Governator ....

wie gaat er tussen die bush inzitten? zoals een vriendin van mij op haar auto heeft staan : The only good Bush I know is my own.

of wat vind je van deze? "when Clinton lied nobody died" 8)

Plaats reactie