Francofiel's ‘66 V4: Wintersport!
-
willemwerkt
- Donateur (3x)

Re: Francofiel's ‘66 V4: APK goedgekeurd!
Lekker man, goed gedaan.
Groet, Willem
Groet, Willem
-
silvandam
- Donateur (3x)

Geniale auto en geniale aanpak! Echt leuk om te lezen.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Mooi dat het gelukt is.
En ik heb gelijk eens gekeken, ik was altijd al benieuwd wat de RDW dan aan gaat geven bij goedkeur apk
Die blijft dus op niet geregistreerd staan.
En ik heb gelijk eens gekeken, ik was altijd al benieuwd wat de RDW dan aan gaat geven bij goedkeur apk
Die blijft dus op niet geregistreerd staan.
-
francofiel
- Donateur

De vervaldatum van de apk wordt als niet geregistreerd aangegeven idd. Het rapport heeft wel een geldigheidsduur van 2 jaar.

-
francofiel
- Donateur

Goed, wintersport dus!
Afgelopen woensdag naar de Haute Marne vertrokken voor twee overnachtingen bij vrienden. We hadden die dag extra ingepland voor als de 96 kuren zou ontwikkelen op de heenweg maar dat was niet nodig, de auto deed het super goed. In de Haute Marne troffen we onze derde reisgenoot die met zijn Citroën Ds 20 break met ons mee is. Ideale auto voor dit soort acties.

Vrijdagochtend zijn we dan op pad gegaan naar Chamrousse. Dat was een goeie 400 km, binnendoor. Goed weer, fijne wegen en vrij rustig dus lekker doortrappen.

De volgende morgen werden we daar wakker in een meer dan witte wereld met een bak verse sneeuw. In het dorp, op 1650 meter, viel er vervolgens gedurende de dag nog eens een goede 30 cm..

De kettingen hadden we ook echt nodig want zonder kwamen we het parkeerterrein niet af

Met zo’n bak sneeuw was het skiën op m’n Rossignol uit 1966 nog best lastig, vooral door het zeer slechte zicht. Maar we hebben toch de nodige afdalingen kunnen doen. Twee dagen Chamrousse, en vervolgens gisteren door naar Chamonix en Vallorcine, weer een paar honderd kilometer binnendoor. De auto loopt echt heel goed. De motor is veel sterker dan voorheen, het ding trekt als een lier(tje) en de DS break kan ons eigenlijk niet goed bijhouden
zelfs in de derde versnelling heuvel op trekt het ding echt goed. Benzineverbruik ligt ergens rond de 1 op 11 en ik heb iets van 0,3 liter olie bijgevuld. We hebben nu iets van 1500 km gereden en daar komt deze week nog wel wat bij!
Afgelopen woensdag naar de Haute Marne vertrokken voor twee overnachtingen bij vrienden. We hadden die dag extra ingepland voor als de 96 kuren zou ontwikkelen op de heenweg maar dat was niet nodig, de auto deed het super goed. In de Haute Marne troffen we onze derde reisgenoot die met zijn Citroën Ds 20 break met ons mee is. Ideale auto voor dit soort acties.
Vrijdagochtend zijn we dan op pad gegaan naar Chamrousse. Dat was een goeie 400 km, binnendoor. Goed weer, fijne wegen en vrij rustig dus lekker doortrappen.
De volgende morgen werden we daar wakker in een meer dan witte wereld met een bak verse sneeuw. In het dorp, op 1650 meter, viel er vervolgens gedurende de dag nog eens een goede 30 cm..
De kettingen hadden we ook echt nodig want zonder kwamen we het parkeerterrein niet af
Met zo’n bak sneeuw was het skiën op m’n Rossignol uit 1966 nog best lastig, vooral door het zeer slechte zicht. Maar we hebben toch de nodige afdalingen kunnen doen. Twee dagen Chamrousse, en vervolgens gisteren door naar Chamonix en Vallorcine, weer een paar honderd kilometer binnendoor. De auto loopt echt heel goed. De motor is veel sterker dan voorheen, het ding trekt als een lier(tje) en de DS break kan ons eigenlijk niet goed bijhouden
-
willemwerkt
- Donateur (3x)

Re: Francofiel's ‘66 V4: Wintersport!
Jeetje, leuk hoor
Groet, Willem
Groet, Willem
-
Tissa
- Geregistreerd lid
Lekker scheuren! Ziet er geweldig uit. Zowel de omgeving als de auto zelf!
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Geweldige zonneklep aan de rechterkant. Een uitdaging om 'm voor het zijraam te draaien?
Alex
Alex
-
MvR
- Geregistreerd lid
Valt me nu pas op: die zonneklep(pen) van de uitvoeringen met de spiegel op het dashboard zijn anders dan de latere - toen de spiegel naar boven ging.Alex B schreef: ↑di 17 mar, 2026 20:36Geweldige zonneklep aan de rechterkant. Een uitdaging om 'm voor het zijraam te draaien?
Alex