[PL] (JPN) Saab 900 Turbo S automatic

Ergens in het buitenland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter. Let op het vermelden van de landencode.
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: [PL] (JPN) Saab 900 Turbo S automatic

Bericht door Style&Co » za 14 mar, 2026 11:09

In de adverentietekst wordt melding gemaakt van de legendarische B212 Turbo-motor... ben wel benieuwd naar de specs daarvan

Alois
Geregistreerd lid

Bericht door Alois » za 14 mar, 2026 11:30

Style&Co schreef:
za 14 mar, 2026 11:09
In de adverentietekst wordt melding gemaakt van de legendarische B212 Turbo-motor... ben wel benieuwd naar de specs daarvan
De ongekend legendarische tri-turbo hybride, de nieuwste motor van Saab, een geheime ontwikkeling door medewerkers op vrijdagmiddag. Dat is de reden waarom de Chinezen Saab naar verluidt hebben gekocht.

Ken je die motor niet?

Ongeveer hetzelfde als de grote onderhoudsbeurt die in de advertentie wordt genoemd voor 600 euro, inclusief automatische transmissieolie... :)

caspar
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door caspar » za 14 mar, 2026 12:08

olav schreef:
za 14 mar, 2026 9:10
Deurpanelen hebben helaas een andere kleur. Ik kan mij vergissen maar hoort hier geen rode APC box in bij een Turbo S?
Volgens mij zijn de deurpanelen dover , alleen de lederen inserts buffalo. Die stoelen heb je voor €400-600 weer strak. De automaat zou me eerder weerhouden om deze aan te schaffen .

Vind naar eens een turbo s 3deurs uit 1993.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » za 14 mar, 2026 13:30

caspar schreef:
za 14 mar, 2026 12:08
Vind naar eens een turbo s 3deurs uit 1993.
en dan ook nog de luxe Turbo_S variant met suede inleg en met leer opgelegde deurpanelen. En schuifdak

met een late donor ernaast is die automaat redelijk eenvoudig gewisseld naar handbak. En dan heb je opeens een hele snelle en courante rubyred Turbo_S (zoals de Ruby edition in 1993 had moeten zijn in mijn ogen)

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » za 14 mar, 2026 15:07

Voor de prijs kunnen de details wel opgelost worden lijkt mij. ;)

En de automaat, tja.. Jorgen Eriksson toch maar eens vragen waar die primair upgrade voor de automaat blijft. ;)

theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door theun » za 14 mar, 2026 17:07

Ik ben anders erg blij met mijn fpt automaat hoor! Dus voordat je er een donor voor aanschaft zou ik eens een rondje proberen.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » za 14 mar, 2026 17:17

Oh wat is deze toch mooi 8) Groot voordeel... hij staat al dichtbij. In het topic van Ewout werd een totaal kostenplaatje inkl. transport en invoer op €22.000 geschat. Dan is de vraagprijs eigenlijk nog niet eens zo gek...

El René
Geregistreerd lid

Bericht door El René » za 14 mar, 2026 19:45

Erg fraaie verschijning.

Wat is er mis met het leer en de deurpanelen ? Het oogt wat dof en de panelen hebben niet de juiste kleur, is dat het ?

Mvg, Rene

theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door theun » za 14 mar, 2026 20:20

El René schreef:
za 14 mar, 2026 19:45
Erg fraaie verschijning.

Wat is er mis met het leer en de deurpanelen ? Het oogt wat dof en de panelen hebben niet de juiste kleur, is dat het ?

Mvg, Rene
De vorm is totaal uit de zetels. De contouren die er in horen te zitten zijn vlak geworden.

En das voor een auto van 7.000,- niet zo erg… maar deze kost 25k.. en dan verwacht ik een smetteloos interieur.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » za 14 mar, 2026 20:29

Eens.

El René
Geregistreerd lid

Bericht door El René » za 14 mar, 2026 20:58

Kwestie van niet goed opgespannen denk je ?

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » za 14 mar, 2026 23:06

Nee, de lussen in de stoelen waar de metalen beugels door gaan, gaan in de loop van de tijd stuk. Daardoor verliest de stoel zijn vorm. Het is vrij makkelijk te herstellen door er nieuwe banden in te maken, en de beugels weer strak te spannen.

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » zo 15 mar, 2026 1:15

hoeft niet eens de vering/ banden te zijn. De vulling van de stoel vergaat gewoon na verloop van de tijd. Als de vering nog goed is kan het vrij gemakkelijk (en goedkoop) een beetje opgevuld worden. Ga ik bij mijn 900 ook even laten doen komende week :O: als het wel de vering/ banden zijn (net wat saapie zegt) kost het nog niet duur.. een setje daarvoor is ongeveer 30 euro. Dat komt er dan (per stoel) nog bij

Plaats reactie