mooie motor, en ruimte genoeg om op eigen terrein te oefenen (maar waarom zou je dat willen? de weg op, met dat ding!

)
hier in de garage loop ik tegen 'een dingetje' aan, bij de Pan 1100. na terugmonteren van het carburateurblok en vastzetten van de afvoertjes van de carburateurs, bleek bij de eerste start (na vervangen van distributieriem en wat koelslangen), dat er een vloeistof (naar mijn idee benzine) vanonder de carburateurs, door de V van het motorblok (een Pan European heeft een V4-motor) naar beneden stroomde. naar mijn idee was/is dat benzine. maar ik heb geen flauwe notie waar het vandaan komt. het gedeelte van het benzinetraject tot de ringleiding rond de carbs was buiten gebruik, want ik heb de motor gestart met behulp van een benzine-infuus. vanaf de achterste carbs loopt er een slangetje naar de voorste, 1 linksom, 1 rechtsom. na de aansluiting van de slangetjes aan de voorste carbs, lopen ze nog ongeveer 5cm door en buigen dan af naar beneden, waar ze 'ins Blaue hinein' eindigen, dat is dus een open verbinding, noem het een beluchter. het schijnt dat het zo hoort, maar ik heb zo mijn twijfels.
dat vraagt dus verder onderzoek. (maar heb geen flauw idee hoe het komt. al zijn de slangetjes natuurlijk wel al 35 jaar oud...)