Ooit sloopte ik een eensteens muur om in de achterkant vd garage een gewone deur te plaatsen. Ergens in 87, 88. Alle stenen en cementresten op een aanhanger. Ik met de 90 van Zwolle Zuid (daar woonde ik) naar de ROVA, in de buurt van Scania Zwolle. Bij de A28 had ik een rood verkeerslicht. Toen snapte ik het principe 'Geremde Aanhanger' meteen. En dat de mijne ongeremd was... Ik dacht dat ik stil stond, de aanhanger dacht daar anders over! Ongeremd, te zwaar beladen en ik werd gewoon vooruit geduwd! En die SAAB gaf natuurlijk geen krimp om het gewicht voort te trekken. Dat lukte moeiteloos.
Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?
-
MvR
- Geregistreerd lid
Re: Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?
Ik kan daar niet over meepraten (Ik heb geen broer
). En als ik naar mijn twee zonen kijk, zullen ze elkaar niet snel iets uitlenen of samen kopen...
Ooit sloopte ik een eensteens muur om in de achterkant vd garage een gewone deur te plaatsen. Ergens in 87, 88. Alle stenen en cementresten op een aanhanger. Ik met de 90 van Zwolle Zuid (daar woonde ik) naar de ROVA, in de buurt van Scania Zwolle. Bij de A28 had ik een rood verkeerslicht. Toen snapte ik het principe 'Geremde Aanhanger' meteen. En dat de mijne ongeremd was... Ik dacht dat ik stil stond, de aanhanger dacht daar anders over! Ongeremd, te zwaar beladen en ik werd gewoon vooruit geduwd! En die SAAB gaf natuurlijk geen krimp om het gewicht voort te trekken. Dat lukte moeiteloos.
-
95twinturbo
- Donateur (2x)

[]
Ja het blijft opletten met gewicht idd. Daarom ben ik gisteren bij 15 zakken pellets gestopt. Dat is 225 kilo in de achterbak. Het kan, maar ik hoefde ook maar 2km door de polder naar huis. Anders zou ik het al niet doen.
Wat onze aanhanger betreft: toen ik 6 jaar geleden verhuisde vanuit een woonwijk naar buitenaf en een grote schuur tot m’n beschikking kreeg, wilde ik direct een aanhanger kopen ipv altijd ergens eentje lenen. Dat vond m’n vader een geweldig idee, en hij wilde graag meebetalen. En m’n broers ook. Dat werkte perfect, op m’n oudste broer na. Die pakte hem tegen onze afspraak in spontaan mee, en als ie hem dan moest terug brengen had ie ineens geen auto met trekhaak meer tot z’n beschikking zogenaamd.
Anderhalf jaar geleden is m’n vader overleden, en hebben mn jongste broer en ik tegen m’n oudste broer gezegd pak jij die kar maar. En hebben m’n andere broer en ik een splinternieuwe gekocht. Iedereen blij.
Ja het blijft opletten met gewicht idd. Daarom ben ik gisteren bij 15 zakken pellets gestopt. Dat is 225 kilo in de achterbak. Het kan, maar ik hoefde ook maar 2km door de polder naar huis. Anders zou ik het al niet doen.
Wat onze aanhanger betreft: toen ik 6 jaar geleden verhuisde vanuit een woonwijk naar buitenaf en een grote schuur tot m’n beschikking kreeg, wilde ik direct een aanhanger kopen ipv altijd ergens eentje lenen. Dat vond m’n vader een geweldig idee, en hij wilde graag meebetalen. En m’n broers ook. Dat werkte perfect, op m’n oudste broer na. Die pakte hem tegen onze afspraak in spontaan mee, en als ie hem dan moest terug brengen had ie ineens geen auto met trekhaak meer tot z’n beschikking zogenaamd.
Anderhalf jaar geleden is m’n vader overleden, en hebben mn jongste broer en ik tegen m’n oudste broer gezegd pak jij die kar maar. En hebben m’n andere broer en ik een splinternieuwe gekocht. Iedereen blij.
Reden: Onnodige quote verwijderd op verzoek
-
LarsJanse
- Donateur

-
LarsJanse
- Donateur

[]
Bedoel je nou de estate of mijzelf?
Bedoel je nou de estate of mijzelf?
-
El René
- Geregistreerd lid
Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?
Is er een maximum aan het gewicht dat je in een coupé kunt vervoeren ? Ik moet binnenkort met gips op pad… En verder dan 2 km95twinturbo schreef:Ja het blijft opletten met gewicht idd. Daarom ben ik gisteren bij 15 zakken pellets gestopt. Dat is 225 kilo in de achterbak. Het kan, maar ik hoefde ook maar 2km door de polder naar huis. Anders zou ik het al niet doen.
-
95twinturbo
- Donateur (2x)

Heb het eens opgezocht voor m’n eigen GLE.El René schreef: ↑di 15 apr, 2025 21:59Is er een maximum aan het gewicht dat je in een coupé kunt vervoeren ? Ik moet binnenkort met gips op pad… En verder dan 2 km![]()
Maximum massa: 1690kg
- Massa rijklaar 1325kg
- Bestuurder ca. 100kg
- Halfvolle tank ca. 30kg
Blijft over: ca. 230kg mits er geen bijrijder is, en niks in de auto ligt
Zat ik zelf dus al aan het maximum. Vervelende is ook dat al dat gewicht achter de achteras ligt. Als je het mij vraagt: karretje erachter
-
El René
- Geregistreerd lid
Van mijn 9-3 is de toegestane maximale massa 1850 kg en de massa rijklaar 1390. Dan hou ik dus 460 kg over voor de lading en mezelf, klopt dat ?
-
LarsJanse
- Donateur

[]Klopt,
Hou er wel rekening mee dat er vaak meer “zooi” in je auto ligt dan je zou denken..
Aan de andere kant, als je dus met 5 forse personen in je auto zit (maximum aantal zitplaatsen) ben je ook al vrij snel op maximum gewicht.
Hou er wel rekening mee dat er vaak meer “zooi” in je auto ligt dan je zou denken..
Aan de andere kant, als je dus met 5 forse personen in je auto zit (maximum aantal zitplaatsen) ben je ook al vrij snel op maximum gewicht.
Reden: Quote verwijderd
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

Gisteren, een photoshoot met de Saabs:

-
Ewout
- Donateur (5x)

Drie keer naar de stort met de 900 als surrogaataanhanger:

Tevens een rit naar de Saab-suite gemaakt met o.a. twee pallets. Past ook gewoon.

Tevens een rit naar de Saab-suite gemaakt met o.a. twee pallets. Past ook gewoon.

-
MikeF
- Donateur (2x)