Hit by Hummerbrinky schreef: ↑ma 13 jan, 2025 22:55HbH…?
9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA
-
J.vandermeulen
- Donateur

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA
-
verde900
- Donateur

Die rolde dan zachtjes door de handrem heen.J.vandermeulen schreef: ↑di 14 jan, 2025 8:29Hit by Hummer
-
RonnieW
- Donateur (3x)

Bij importauto’s uit dit land heb je 85 (!) procent kans dat ie schade heeft gehad.
https://topgear.nl/autonieuws/importaut ... o-te-zijn/
https://topgear.nl/autonieuws/importaut ... o-te-zijn/
-
rutgerreinier
- Donateur

Ik had een heerlijke cabrio in US specs. 209pk maar geen aero. Mooie sidemarkers in de bumper. Hele fijne auto.
-
verde900
- Donateur

Vrijwel alle 2012 Volvo C70s die uit de US komen hebben in Florida onder water gestaan en waren daar total loss..
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Het grote positieve punt aan het hele verhaal, is dat de gene die hem heeft geïmporteerd en laten herstellen, dat hij wel een Saab van de eeuwige jachtvelden heeft gered!! Kennelijk heeft deze persoon ook een Saab hart!
En of hij echt groot geld kan/gaat verdienen? De auto heeft volgens de veiling €6800 gekost en dan nog het herstel… (zeker wel €15k) en hij levert de auto met (1jaar?) garantie… tja wat is dan veel verdienen… auto levert op €22000 ex btw. Min €21k kosten (geschat). Dat is dan een mega winst van €1000… voor al die moeite en risico. Auto kan zo een jaar in de voorraad blijven…
En of hij echt groot geld kan/gaat verdienen? De auto heeft volgens de veiling €6800 gekost en dan nog het herstel… (zeker wel €15k) en hij levert de auto met (1jaar?) garantie… tja wat is dan veel verdienen… auto levert op €22000 ex btw. Min €21k kosten (geschat). Dat is dan een mega winst van €1000… voor al die moeite en risico. Auto kan zo een jaar in de voorraad blijven…
-
Saapie
- Donateur (2x)

De kosten zijn aanzienlijk lager als de auto in een van de Baltische staten is gerepareerd.
Het blijft speculeren bij deze auto… ieder moet zijn eigen afweging maken
Het blijft speculeren bij deze auto… ieder moet zijn eigen afweging maken
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Ik denk dat het nog wel eens tegen kan vallen met die aanzienlijk lagere kosten…
-
verde900
- Donateur

Uurloon ligt daar substantieel lager en plaatwerk cq rechtkloppen gebeurt daar eerder dan vervangen.
De initiële opkoper zag primair winst, zag zeer waarschijnlijk niets in saab
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

Zelf zou ik op die manier ook geen geld willen verdienen, ik denk de meeste niet.
Helaas zijn deze praktijken in de autohandel geen uitzondering.
Het mag en kan allemaal, daar gaat het in beginsel al niet goed.
Helaas zijn deze praktijken in de autohandel geen uitzondering.
Het mag en kan allemaal, daar gaat het in beginsel al niet goed.
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Ik ga uit van goed herstelwerk. Op de manier zoals het technisch moet…verde900 schreef: ↑wo 15 jan, 2025 10:36Uurloon ligt daar substantieel lager en plaatwerk cq rechtkloppen gebeurt daar eerder dan vervangen.
Anders is het appels met peren vergelijken
-
verde900
- Donateur

Aannames, ik ga uit van een zo goedkoop als mogelijk herstel..
-
Oosthoek
- Donateur

Als het handel betreft, lijkt het me niet onaannemelijk dat economische winst meer prioriteit krijgt dan grondig herstelwerk.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

naar verluidt heeft die witte 9-3 cabrio bij Venza ook onder water gestaan/lopen drijven (op een ondergelopen terrein bij de haven van Quebec)verde900 schreef: ↑di 14 jan, 2025 20:57Vrijwel alle 2012 Volvo C70s die uit de US komen hebben in Florida onder water gestaan
-
verde900
- Donateur

Opkopers van schadeauto's zijn heel zeker geen liefhebbers of idealisten, zij willen gewoon winst maximalisatieOosthoek schreef: ↑wo 15 jan, 2025 13:36Als het handel betreft, lijkt het me niet onaannemelijk dat economische winst meer prioriteit krijgt dan grondig herstelwerk.