Achterbank 900 NG en 9-3 eender?
-
Savo 92
- Geregistreerd lid
Achterbank 900 NG en 9-3 eender?
Mijn zoon heeft een 900 NG Coupé voor heel weinig op het oog. Alleen zit er geen achterbank in/bij. Als hij hem neemt, wil hij er wel graag eentje in hebben. Vandaar mijn vraag of de achterbank en de bijbehorende balk en gordels van een 9-3 er 1 op 1 in passen. Zo ja, dan wordt de zoektocht waarschijnlijk iets eenvoudiger. En maakt een 3- of 5-deurs nog verschil?
-
busy
- Donateur (4x)

Re: Achterbank 900 NG en 9-3 eender?
Dat past en coupe en 5 deurs zijn gelijk
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Wellicht ten overvloede: 3 drs 900 past in 3drs 9-3 en vice versa, 5 drs 900 en 5 drs 9-3 past ook vice versa, maar 3 en 5drs zijn niet onderling uitwisselbaar!
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Ik keek naar de bestelnummers van stoelhoezen voor 3 en 5 deurs die niet gelijk waren en bij de 900 Classic en 9-5 was er altijd verschil. Daardoor ging ik ervanuit dat SAAB die traditie in de tussenliggende modellen had voortgezet.
Door jouw opmerking ben ik wat interieurfoto's gaan vergelijken en kwam tot dezelfde conclusie als jij: 3 en 5 drs versies van 900NG en 9-3OG kun je willekeurig mixen, qua pasvorm.
Door jouw opmerking ben ik wat interieurfoto's gaan vergelijken en kwam tot dezelfde conclusie als jij: 3 en 5 drs versies van 900NG en 9-3OG kun je willekeurig mixen, qua pasvorm.
-
busy
- Donateur (4x)

Ik heb diverse keren een 5 deurs achterbank en leuning in een coupé gemonteerd. Gaat prima.