Max Verstappen
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Re: Max Verstappen
Volgens mij had Lewis geen nieuwe set rood meer.
Uiterst onsportief dat Mercedes gisteren niet aanwezig was om de constructeurstitel in ontvangst te nemen. Snap dat je teleurgesteld bent, maar zoals hierboven ook al staat; ze hebben ook zelf een catastrofale fout in de strategie gemaakt, iets dat ze vaker gedaan hebben het afgelopen jaar en tot dit jaar niet per se des mercedes was. Maar ja het is altijd makkelijker de schuld bij een ander te leggen dan je eigen fouten toe te geven, zeker als de inzet zo hoog is. Denk overigens dat als de rollen omgedraaid waren, wij hier ook woedend zouden zijn geweest.
Uiterst onsportief dat Mercedes gisteren niet aanwezig was om de constructeurstitel in ontvangst te nemen. Snap dat je teleurgesteld bent, maar zoals hierboven ook al staat; ze hebben ook zelf een catastrofale fout in de strategie gemaakt, iets dat ze vaker gedaan hebben het afgelopen jaar en tot dit jaar niet per se des mercedes was. Maar ja het is altijd makkelijker de schuld bij een ander te leggen dan je eigen fouten toe te geven, zeker als de inzet zo hoog is. Denk overigens dat als de rollen omgedraaid waren, wij hier ook woedend zouden zijn geweest.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

ik zag de winnende inhaalctie van Verstappen vanuit een ander cameraperspectief (Front, niet van achteren). Als ik niet wist dat Hamilton de leidende positie had zou ik zeggen dat het een achterblijver was die wijd bleef om Verstappen niet te hinderen. Hamilton had veel defensiever kunnen rijden door scherper aan te snijden. Was hij bang voor een crash of had hij Verstappen daar niet verwacht?
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Was het niet Eddy Jordan die deze week in een interview aangaf dat Hamilton te netjes/aardig is tijdens het rijden?! Inderdaad had hij defensiever kunnen rijden, maar zie Saudi Arabië, want ongeacht hoe hard Max remde blijft de vraag waarom Hamilton er niet gewoon direct links langs is gevlogen. Veel commentatoren gaven aan dat Max bij hem onder de huid is gaan zitten en angstig is geworden voor hem.
In het geval van Abu Dabi denk ik dat Lewis al bij de herstart wist dat hij kansloos was en de handdoek in de ring heeft gegooid. Met in het achterhoofd dat als hij alles op alles zou zetten, max hem er w.s. af zou kegelen en hij dan net zo goed had verloren. Tja wonderlijke ontknoping van een van de mooiste F1 seizoenen die ik mij kan herinneren en ik kijk toch al heeeel wat jaren.
In het geval van Abu Dabi denk ik dat Lewis al bij de herstart wist dat hij kansloos was en de handdoek in de ring heeft gegooid. Met in het achterhoofd dat als hij alles op alles zou zetten, max hem er w.s. af zou kegelen en hij dan net zo goed had verloren. Tja wonderlijke ontknoping van een van de mooiste F1 seizoenen die ik mij kan herinneren en ik kijk toch al heeeel wat jaren.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Precies! Ik denk dat het "...this is unbelievable man!" te maken heeft met de verkeerde beslissing van Mercedes. Immers, de crew stond al klaar! Hij wist al dat hij kansloos was op het moment dat hij niet naar binnen kwam.In het geval van Abu Dabi denk ik dat Lewis de handdoek al bij de herstart wist dat hij kansloos was en de handdoek in de ring heeft gegooid. Met in het achterhoofd dat als hij alles op alles zou zetten, max hem er w.s. af zou kegelen en hij dan net zo goed had verloren. Tja wonderlijke ontknoping van een van de mooiste F1 seizoenen die ik mij kan herinneren en ik kijk toch al heeeel wat jaren.
Nu wordt gesuggereerd dat Lewis niet meer in een auto zal stappen. Ik snap wel dat hij enorm gefrustreerd is over de hele gang van zaken. Maar hij is zo'n geweldige race en analyticus dat hij ook wel gefrustreerd moet zijn over de gang van zaken bij Mercedes zelf. Dit was niet de eerste keer dat ze zo'n fout bandenwissel-besluit namen!
(Ik moet nu denken aan Sven Kramer en Gerard Kemkers in Vancouver, 2010...)
-
ReinO
- Donateur (2x)

Nu zijn we allemaal bevooroordeeld maar dit zijn gewoon de feiten. Nee dan Max er met 300km/u af kegelen en
wel 5 sec. straf geven aan lh!
wel 5 sec. straf geven aan lh!
-
DV 9-3
- Donateur

Van wat in de media zichtbaar is, valt het mij op dat Lewis Hamilton zich meer evenwichtig opstelt dan Toto Wolff.
Ik kan me ook wel voorstellen dat wanneer je acht (!) jaar de onbetwiste beste bent, heel langzaam en zonder dat je je daar zelf bewust van bent, je perspectief op jezelf in je directe omgeving verandert. De manier waarop de laatste race werd afgesloten is naar mijn mening ontegenzeggelijk controversieel maar wat me echt verbaast is dat Wolff, met zijn ruime ervaring aan de top van deze 'sport', zich als gevolg daarvan ineens volledig als slachtoffer, aanklager èn rechter verliest in die laatste controverse terwijl er de afgelopen 8 jaar meer dan eens soortgelijke controverses in het (flinke) voordeel van zijn team en rijders hebben voorgedaan. Dat vertelt mij dat hij 'geknakt' is. Wat ik op zichzelf helemaal geen schande vind trouwens.
Iedereen, hoe 'groots' of 'succesvol' ook, heeft zijn of haar 'breekpunt'. Wat ik in 't gedrag van Lewis en Toto alleen wel ronduit een serieus zwaktebod vind is dat Lewis niet bij de post-race persconferentie aanwezig was en zowel Lewis als Toto niet aanwezig waren bij het uitreiken van de wereldbeker. Dan ben je het perspectief op het grotere geheel waarvan je zelf jaren lang de mooiste vruchten hebt geplukt wel echt volledig kwijt vind ik.
Het gaat mij echt niets verbazen als we deze twee heren binnen afzienbare tijd niet meer gaan zien in de F1. De 'weg terug' na zoveel jaren zo extreem succesvol, zelfs dominant, te zijn geweest zou wel eens te pijnlijk kunnen blijken te zijn voor de mannen. En van het begin van die 'weg terug' nu de FIA de schuld geven zodat ze niet naar hun eigen rol hoeven te kijken, daar zie ik hen beiden zeker voor aan. Toto Wolff heeft die koers in ieder geval al ingezet, benieuwd of hij dat nog terug draait. Lewis Hamilton houdt zich in dit opzicht, zoals eigenlijk altijd, veilig stil. Van hem gaan we 't gewoon zien...
Ik kan me ook wel voorstellen dat wanneer je acht (!) jaar de onbetwiste beste bent, heel langzaam en zonder dat je je daar zelf bewust van bent, je perspectief op jezelf in je directe omgeving verandert. De manier waarop de laatste race werd afgesloten is naar mijn mening ontegenzeggelijk controversieel maar wat me echt verbaast is dat Wolff, met zijn ruime ervaring aan de top van deze 'sport', zich als gevolg daarvan ineens volledig als slachtoffer, aanklager èn rechter verliest in die laatste controverse terwijl er de afgelopen 8 jaar meer dan eens soortgelijke controverses in het (flinke) voordeel van zijn team en rijders hebben voorgedaan. Dat vertelt mij dat hij 'geknakt' is. Wat ik op zichzelf helemaal geen schande vind trouwens.
Iedereen, hoe 'groots' of 'succesvol' ook, heeft zijn of haar 'breekpunt'. Wat ik in 't gedrag van Lewis en Toto alleen wel ronduit een serieus zwaktebod vind is dat Lewis niet bij de post-race persconferentie aanwezig was en zowel Lewis als Toto niet aanwezig waren bij het uitreiken van de wereldbeker. Dan ben je het perspectief op het grotere geheel waarvan je zelf jaren lang de mooiste vruchten hebt geplukt wel echt volledig kwijt vind ik.
Het gaat mij echt niets verbazen als we deze twee heren binnen afzienbare tijd niet meer gaan zien in de F1. De 'weg terug' na zoveel jaren zo extreem succesvol, zelfs dominant, te zijn geweest zou wel eens te pijnlijk kunnen blijken te zijn voor de mannen. En van het begin van die 'weg terug' nu de FIA de schuld geven zodat ze niet naar hun eigen rol hoeven te kijken, daar zie ik hen beiden zeker voor aan. Toto Wolff heeft die koers in ieder geval al ingezet, benieuwd of hij dat nog terug draait. Lewis Hamilton houdt zich in dit opzicht, zoals eigenlijk altijd, veilig stil. Van hem gaan we 't gewoon zien...
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

eens. Mercedes gaat het volgend jaar weer moeilijk krijgen. Wereldkampioenschap is dan geen vanzelfsprekendheid. Als Lewis na dit seizoen stopt dan is hij voor zijn fans de man die zijn laatste kampioenschap afgepakt is door de FIA (en officieus dus de meest succesvolle coureur is ooit). Ik dicht Nyck de Vries in dat geval goede kansen toeDV 9-3 schreef: ↑za 18 dec, 2021 10:20
Het gaat mij echt niets verbazen als we deze twee heren binnen afzienbare tijd niet meer gaan zien in de F1. De 'weg terug' na zoveel jaren zo extreem succesvol, zelfs dominant, te zijn geweest zou wel eens te pijnlijk kunnen blijken te zijn voor de mannen.
Wolff zie ik minder snel vertrekken. Hij is tenslotte mede eigenaar van het team (1/3e van de aandelen)
Masi, Perez en Latifi mogen blijven wat mij betreft
-
MvR
- Geregistreerd lid
... en Schumacher om te verdedigen dat zijn pa zevenvoudig kampioen is en blijft
- En Alonso voor wie hij is. Wat een pracht-kerel vind ik dat.
Ik las dat Latifi allerlei haat-berichten (om een moderne term te gebruiken...) over zich heen krijgt via social media. Dan ben je als verzender van die berichten toch wel behoorlijk losgezongen van de realiteit! Hoewel, als ik op een Engels forum lees hoe fanatiek sommige Lewis-fanboys zijn...
Ik las dat Latifi allerlei haat-berichten (om een moderne term te gebruiken...) over zich heen krijgt via social media. Dan ben je als verzender van die berichten toch wel behoorlijk losgezongen van de realiteit! Hoewel, als ik op een Engels forum lees hoe fanatiek sommige Lewis-fanboys zijn...
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

helemaal eens. Een volgens mij geen dikke vriendjes met HamiltonMvR schreef: ↑za 18 dec, 2021 11:41Wat een pracht-kerel vind ik dat.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Max zei gisteren dat hij van alle coureurs het meest opkijkt tegen Fernando Alonso:
"Op het moment heb ik een goede vriendschap met Fernando Alonso. Dat komt omdat ik,
toen ik nog in de kart zat, zijn rijstijl erg herkenbaar vond. Hij is ook van het nooit opgeven
en een echte vechter."
Omgekeerd heeft Alonso halverwege het seizoen onthuld dat hij een zwak heeft voor Verstappen.
In 2018 en 2019, toen Alonso niet in de Formule 1 zat, keek hij alleen Formule 1 om te zien wat
Verstappen van plan was.
"Op het moment heb ik een goede vriendschap met Fernando Alonso. Dat komt omdat ik,
toen ik nog in de kart zat, zijn rijstijl erg herkenbaar vond. Hij is ook van het nooit opgeven
en een echte vechter."
Omgekeerd heeft Alonso halverwege het seizoen onthuld dat hij een zwak heeft voor Verstappen.
In 2018 en 2019, toen Alonso niet in de Formule 1 zat, keek hij alleen Formule 1 om te zien wat
Verstappen van plan was.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Ik heb het hele seizoen alles gezien, maar dan ook alles, krijg nu meerdere male een overzicht te zien, en nog altijd ongelofelijk wat een bizarre momenten.
Dat mannetje kan wel een potje sturen en dan capaciteit over hebben om nog na te denken.
Dat mannetje kan wel een potje sturen en dan capaciteit over hebben om nog na te denken.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

eens, hij doet me sterk aan mezelf denken qua rijstijl en wedstrijdoverzicht (in alle bescheidenheid)turbopilot schreef: ↑za 18 dec, 2021 20:14Dat mannetje kan wel een potje sturen en dan capaciteit over hebben om nog na te denken.
-
DV 9-3
- Donateur

Ik las ook dat meerdere Mercedes rijders al onheus bejegend zouden zijn... Wat moet je toch met iemand die zoiets doet...MvR schreef: ↑za 18 dec, 2021 11:41Ik las dat Latifi allerlei haat-berichten (om een moderne term te gebruiken...) over zich heen krijgt via social media. Dan ben je als verzender van die berichten toch wel behoorlijk losgezongen van de realiteit!
Jan Jaap vd Wal zei ooit wat hij als oplossing had bedacht voor mensen die bestuurders van Suzuki Swifts onheus bejegenden nadat een gestoorde met z'n Swift was ingereden op de omstanders tijdens Koninginnedag in Apeldoorn:
"U doet niet meer mee. Wat dat betekent? Nou, u wilt bijvoorbeeld uw boodschappen afrekenen bij de kassa. Maar sorry, nee. Dat gaat niet. Want u doet niet meer mee. U wilt naar de dierentuin? Pretpark? Naar het strand? Een hypotheek afsluiten? Een andere auto kopen? U moet naar de dokter? Tandarts? Nee. Dat gaat echt niet. Dat is voor u niet meer mogelijk. U mag dat niet. Want u doet namelijk nìet meer mee. Nergens aan. En met niemand. U doet gewoon he-le-maal nìet meer mee."
Brilliant toch?
-
turbopilot
- Donateur (7x)

In het kader van afkick verschijnselen, toch maar weer eens van alles teruggekeken,
Gisteren de laatste ronden boord radio bij Hammie, best wel grappig, je hoort gewoon de angst die Hammie heeft voor Max.
Ik kan het nog steeds niet geloven dat ze niet gepit hebben, 2x niet. En volgens mij hijzelf ook niet
Overigens als je alle boord radio van Hammie op een rijtje zet:
1 hij gebruikt het om de wedstrijd te beïnvloeden. Waarvan het vaakst; gevaarlijk rijden man. ( de laatste tegen perez was toch wel overduidelijk)
2 de angst voor Max.
3 het achteraf afzeiken van zijn team
Nog een leuke, Hammie had er met Max samen af kunnen gaan en zorgen voor code rood, dan was er 1 ronde terug gekeken
Had dan 10e kunnen zijn en Max 11e
Hammie had toen ook al de snelste ronde in zijn zak, is ook 1 punt.
Gisteren de laatste ronden boord radio bij Hammie, best wel grappig, je hoort gewoon de angst die Hammie heeft voor Max.
Ik kan het nog steeds niet geloven dat ze niet gepit hebben, 2x niet. En volgens mij hijzelf ook niet
Overigens als je alle boord radio van Hammie op een rijtje zet:
1 hij gebruikt het om de wedstrijd te beïnvloeden. Waarvan het vaakst; gevaarlijk rijden man. ( de laatste tegen perez was toch wel overduidelijk)
2 de angst voor Max.
3 het achteraf afzeiken van zijn team
Nog een leuke, Hammie had er met Max samen af kunnen gaan en zorgen voor code rood, dan was er 1 ronde terug gekeken
Had dan 10e kunnen zijn en Max 11e
Hammie had toen ook al de snelste ronde in zijn zak, is ook 1 punt.