Saab 9-3 cabrio van Sonab (wat is dagwaarde)

1993-2002
Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Saab 9-3 cabrio van Sonab

Bericht door Sonab » di 21 apr, 2020 11:26

Leonard vragen, goeie tip!
Ik heb de SID verwijderd en de bekerhouder idem.
Het is een mooi ontworpen mechanisch ver- en ontgrendelingssysteem. Een soort gangetje waar een pal doorheen moet lopen. Mankeerde op het oog niets aan. Toch ontgrendelde hij op het cruciale punt net niet. Heb op dat punt iets materiaal opgebracht om de pal iets meer opzij te dwingen. Likje vet erop.... Hij doet het weer!

Afbeelding

Afbeelding

EDIT: Weet iemand hoe ik dat bagagenetje rechts van de middenconsole (heel) loskrijg? Ik wil hem wat strakker maken door hem in te korten.

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » wo 22 apr, 2020 8:22

Omdat ik weet hoe leuk iedereen foto's vindt, maar geen zin heb om de nieuwe aanwinst meteen al te gaan wassen voor nieuwe plaatjes, even wat beeldmateriaal van de vorige eigenaar voor een bredere indruk:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

relaxed
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door relaxed » wo 22 apr, 2020 12:09

Sonab schreef:
di 21 apr, 2020 11:26
Likje vet erop.... Hij doet het weer!
Proost!

Sonab schreef:
di 21 apr, 2020 11:26
EDIT: Weet iemand hoe ik dat bagagenetje rechts van de middenconsole (heel) loskrijg? Ik wil hem wat strakker maken door hem in te korten.
Wanneer je het paneel waarop dat netje zit loshaalt zie je aan de achterkant hoe het netje bevestigd is: Met een heleboel ringetjes :wink:

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » wo 22 apr, 2020 12:23

En die kun je voorzichtig met een schroevendraaier loswippen. Ook achter her isolatiemateriaal zitten ze. Netje strak trekken, nog niet de achterzijde weer vastmaken en dan netje op maat knippen. Is het helemaal naar eens, dan weer de clipjes erop

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » wo 22 apr, 2020 15:55

mooie wagen, prachtige kleurencombi

zit er een achteruitrijcamera op; heb je niet nodig, met zo'n voiture rij je liever nog een blokje om :wink:

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » wo 22 apr, 2020 22:55

Bedankt voor jullie reacties!
-tips voor het netje zijn veelbelovend: dank.
-auto rijdt heerlijk, schoonmoeder heeft m goedgekeurd :-)
-zojuist een lederverf- en onderhoudsset besteld bij de Leerlooier.nl
-achteruitrijdcamera is inderdaad aanwezig en de bedrading incl. rond stekkertje ligt tot vooraan. De vrouw van de vorige eigenaar heeft echter een keer het schermpje gemold (is niet meer aanwezig). Ik rijd nu dus bij twijfel maar een blokje om, maar ben wel benieuwd of ik een los schermpje kan vinden dat werkt. Zie nergens een merk oid staan op de camera.
Komt deze de lezers cq. lezeressen bekend voor?
-viel me in het donker op hoe mooi de dashboard verlichting is: genieten! Wel apart dat de km teller niet verder dan 140 k/u verlicht is. Gaat de rest vanaf een bepaalde snelheid branden?
-de knop in het bestuurdersportier die de kofferbak ontgrendelt, lijkt soms wel, soms niet te werken (met AB altijd). Bekend (oplosbaar) euvel? Draadbreuk?

basroggel
Geregistreerd lid

Bericht door basroggel » wo 22 apr, 2020 22:58

Mijn teller brandt ook maar tot 140, ik dacht dat deze altijd helemaal verlicht moest zijn dus was al naar lampjes aan het kijken 😁 volg dit met belangstelling

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » wo 22 apr, 2020 23:13

Veiligheidsdingetje van SAAB. Als je harder rijdt gaat het vanzelf branden.

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » wo 22 apr, 2020 23:15

Raar bij mij brandt die altijd? :devil_shades:

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » wo 22 apr, 2020 23:21

Aha, rechtervoet bediening! :O: :D

Arjan9-3
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Bericht door Arjan9-3 » do 23 apr, 2020 11:33

Sonab schreef:
wo 22 apr, 2020 22:55
-de knop in het bestuurdersportier die de kofferbak ontgrendelt, lijkt soms wel, soms niet te werken (met AB altijd). Bekend (oplosbaar) euvel? Draadbreuk?
De werking hiervan houdt rekening met de de status van je dak. Geopend en met motor uit ==> doet ie 't niet (iedere passant kan dan namelijk je kofferbak openen).

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » do 23 apr, 2020 13:16

Hoi Arjan,
Dat klopt achteraf precies met de situatie. Bedankt voor je reactie!
Leuk om de wagen zo te leren kennen.

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » do 23 apr, 2020 22:07

Wel apart dat de km teller niet verder dan 140 k/u verlicht is
heb je een blackpanel knop?
dan gaat alles uit en brandt de snelheidsmeter niet verder dan 140, totdat je die snelheid overstijgt

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » vr 24 apr, 2020 11:19

Nightpanel knop zag ik boven de radio zitten.
De antenne heb ik zojuist even naar binnen geduwd en toen de radio aangezet om te zien of hij wellicht wakker werd, maar er gebeurt niets. Zelfs geen gezoem of geratel. Stekkers zitten wel vast. Conclusie motortje overleden correct?
Afbeelding

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » vr 24 apr, 2020 11:26

Zou kunnen dat de motor vast zit? Misschien zorgt de plastic strip (die de antenne duwt en trekt) voor een blokkade, deze strips breken af. Je kan de antenne demontoren en het zware deksel lichten en kijken wat er aan de hand is.

Wellicht is de eerste stap checken of er spanning op de stekker van de antenne zit, bij in- en uitschakelen van de radio.

Plaats reactie