Nooit meer wassen?
-
Robbert
- Donateur (6x)

Nooit meer wassen?
https://www.ad.nl/auto/contactloos-wass ... ~a4257fed/
Contactloos wassen: bacterie vreet letterlijk je auto schoon
Een 53-jarige Belg heeft naar eigen zeggen de ideale manier gevonden om auto's te reinigen. Hij doet het zware werk niet zelf, maar besteedt het uit aan miljoenen vuilvretende bacteriën. Na tien minuten is een auto compleet gereinigd zonder dat er een spons of zeem aan te pas komt.
Erik Kouwenhoven 02-06-18, 06:00
Gesneuvelde vliegen
Mark Vertongen van Motorhomes Vertongen in het belgische plaatsje Zemst verhuurt al jaren een camper. Maar vooral het wegwassen van de gesneuvelde vliegen op het dak en het deel boven de voorruit, ging hem steeds meer tegenstaan. En dus ging hij op internet op zoek naar een snelle en efficiënte oplossing.
Speciale mix
,,Ik heb bij een verffirma gewerkt en daar werden bacteriën ingezet om allerlei spullen te reinigen. Op die manier heb ik zelf een product ontwikkeld om auto's schoon te maken. Na een lange testperiode is het product - een mix van de bacterie en zeep - eindelijk klaar. We hebben het op alle soorten van carrosserie getest en het resultaat is verbluffend.”
Proef op de som
De Belgische krant Het Laatste Nieuws nam de proef op de som en liet een auto benevelen met de vuilvretende bacterie. Ze lieten het product even intrekken zodat de bacterie al het vuil kon oppeuzelen en spoelden het tien minuten later af met een hogedrukreiniger en waren onder de indruk. Al het vuil was verdwenen en de auto blonk als nieuw. Zelfs het hardnekkige vuil op de velgen was weg.
Geen patent
Een patent op het product kan Mark Vertongen niet aanvragen. “Ik heb de bacterie namelijk niet uitgevonden. Iedereen kan het maken, maar dan moet je wel de exacte ingrediënten kennen.'' Vertongen verkoopt het onder de naam ‘Contactloos Reinigen’. Vijf liter kost 12 euro. Met zo’n fles kan een doorsnee auto vijf tot zes keer gewassen worden. Volgens Mark kan het ook gebruikt worden voor terrassen, ramen en daken. ,,Bacteriën zijn niet erg kieskeurig'', zo besluit hij.
Contactloos wassen: bacterie vreet letterlijk je auto schoon
Een 53-jarige Belg heeft naar eigen zeggen de ideale manier gevonden om auto's te reinigen. Hij doet het zware werk niet zelf, maar besteedt het uit aan miljoenen vuilvretende bacteriën. Na tien minuten is een auto compleet gereinigd zonder dat er een spons of zeem aan te pas komt.
Erik Kouwenhoven 02-06-18, 06:00
Gesneuvelde vliegen
Mark Vertongen van Motorhomes Vertongen in het belgische plaatsje Zemst verhuurt al jaren een camper. Maar vooral het wegwassen van de gesneuvelde vliegen op het dak en het deel boven de voorruit, ging hem steeds meer tegenstaan. En dus ging hij op internet op zoek naar een snelle en efficiënte oplossing.
Speciale mix
,,Ik heb bij een verffirma gewerkt en daar werden bacteriën ingezet om allerlei spullen te reinigen. Op die manier heb ik zelf een product ontwikkeld om auto's schoon te maken. Na een lange testperiode is het product - een mix van de bacterie en zeep - eindelijk klaar. We hebben het op alle soorten van carrosserie getest en het resultaat is verbluffend.”
Proef op de som
De Belgische krant Het Laatste Nieuws nam de proef op de som en liet een auto benevelen met de vuilvretende bacterie. Ze lieten het product even intrekken zodat de bacterie al het vuil kon oppeuzelen en spoelden het tien minuten later af met een hogedrukreiniger en waren onder de indruk. Al het vuil was verdwenen en de auto blonk als nieuw. Zelfs het hardnekkige vuil op de velgen was weg.
Geen patent
Een patent op het product kan Mark Vertongen niet aanvragen. “Ik heb de bacterie namelijk niet uitgevonden. Iedereen kan het maken, maar dan moet je wel de exacte ingrediënten kennen.'' Vertongen verkoopt het onder de naam ‘Contactloos Reinigen’. Vijf liter kost 12 euro. Met zo’n fles kan een doorsnee auto vijf tot zes keer gewassen worden. Volgens Mark kan het ook gebruikt worden voor terrassen, ramen en daken. ,,Bacteriën zijn niet erg kieskeurig'', zo besluit hij.
-
J.vandermeulen
- Donateur

Re: Nooit meer wassen?
Is dit een hoax of werkt het echt en overleeft de lak zoiets?
-
werli
- Donateur (2x)

weten jullie hoeveel moppen wij hebben over de hollanders ?
-
J.vandermeulen
- Donateur

Ik ben een Hollander en heb niks tegen Belgen. Maar werkt dit nu of niet? Ik zie ook wel eens autos die met een lans wit worden gespoten en vervolgens alleen worden afgespoten.
En 1 april is al lang geweest.
En 1 april is al lang geweest.
-
martinphili
- Geregistreerd lid
Ik las er ook al over. Er zijn nog geen ervaringen mee bekend, buiten uiteraard die van de uitvinder.
Maar reiniging met enzymen is helemaal niet ongebruikelijk. Dus waarom geen bacteriën?
Ik kijk nog even de kat uit de boom. Er zijn al veel vaker 'revolutionaire' dingen op de markt gekomen waarvan we nu niets meer horen.
Maar reiniging met enzymen is helemaal niet ongebruikelijk. Dus waarom geen bacteriën?
Ik kijk nog even de kat uit de boom. Er zijn al veel vaker 'revolutionaire' dingen op de markt gekomen waarvan we nu niets meer horen.
-
blue city
- Donateur (3x)

-
J.vandermeulen
- Donateur

Is dit de reactie van een Grunniger? Ook wel bekend onder de noemer afgekeurde Friezen, bijna Duitsers en te herkennen aan een opgeschud kapsel.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Als je met zeep en bacteriën je auto insmeert en met de slang (hogedruk of niet) weer afspuit, dan ben je toch gewoon je auto aan het wassen ??? En als je gaat rijden komen er weer vliegen en drek op die na enige tijd dezelfde behandeling ondergaan.
Wat een ONZIN!
Wat een ONZIN!
-
odin1899
- Donateur

Laat die Hollanders maar lekker in het Westen van Nederland blijven.
<ontopic>
Snake oil?
<ontopic>
Snake oil?
-
Robbert
- Donateur (6x)

Als je niet gaat rijden om de insecten te vermijden dan komt er stof op je auto en je moet hem toch wassen.Steve-O schreef: ↑za 02 jun, 2018 16:21Als je met zeep en bacteriën je auto insmeert en met de slang (hogedruk of niet) weer afspuit, dan ben je toch gewoon je auto aan het wassen ??? En als je gaat rijden komen er weer vliegen en drek op die na enige tijd dezelfde behandeling ondergaan.
Wat een ONZIN!![]()
Ach een flacon kost 12 EUR. Ik denk dat ik het eens ga proberen.Werkt het niet dan ben ik in ieder geval een ervaring rijker.Ik las er ook al over. Er zijn nog geen ervaringen mee bekend, buiten uiteraard die van de uitvinder.
Voor het eerst een Groninger die zich Nederlander noemt. Wil je dan nog wel even je onderschrift wijzigen. Ik als Hollander/Nederlander begrijp daar niets van. Het is in ieder geval geen ABN.blue city schreef: ↑za 02 jun, 2018 15:42![]()
Blij dat ik geen Hollander ben, maar een Nederlander.
https://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc
-
blue city
- Donateur (3x)

Dan kunnen we elkaar een hand geven. Ik zal Hollanders nooit begrijpen. En een Hollander en ABN?? Laat me niet lachen. Daar durf ik als afgekeurde Fries wel wat van zeggen.
-
jaap noord
- Geregistreerd lid
Sjonge jonge, wat zijn we weer hartelijk.
Nuance verschillen zijn er, en moeten er blijven, desondanks ben ik NEDERLANDER.
(Heb net 6 dagen met diverse mederlanders in Normandië door gebracht, waarschijnlijk daarom deze reactie).
Nuance verschillen zijn er, en moeten er blijven, desondanks ben ik NEDERLANDER.
(Heb net 6 dagen met diverse mederlanders in Normandië door gebracht, waarschijnlijk daarom deze reactie).
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Algemene wastip: je auto "professioneel" (laten) poetsen maakt het eenvoudig om je auto met een minimum aan inspanning schoon te maken en de glans te behouden. Da's een halve dag flink inspannen en vervolgens genieten van elke regenbui die je auto gratis wast.
Ook insecten koeken minder hardnekkig aan. Tussendoor gebruik ik hooguit af en toe nog wat speedwax op waterbasis.
Ook insecten koeken minder hardnekkig aan. Tussendoor gebruik ik hooguit af en toe nog wat speedwax op waterbasis.