Welke Quaife diff in een Aero

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
JustWicked
Geregistreerd lid

Welke Quaife diff in een Aero

Bericht door JustWicked » ma 14 mar, 2016 16:24

zoals de titel al zegt je hebt geloof ik een stuk of 3 diffs die in een 93 kunnen maar WELKE moet je nou hebben?
heb ik een F25 bak of F35?
is dat een FM55, 53 of 37??

http://www.tomson.com.pl/product-eng-31 ... arbox.html

Wat ik dus heb is een 2000 93 aero.
Op kenteken staat FM55 is dat het zelfde als een F25?

a3426rage
Geregistreerd lid

Re: Welke Quaife diff in een Aero

Bericht door a3426rage » ma 14 mar, 2016 17:08

Dit ga ik volgen, wel interesse! Ook niet duur via deze website dacht dat ze rond de 500 weg gingen.

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » ma 14 mar, 2016 18:58

Dan moet je deze hebben: http://www.saabpartners.com/9-3-1998-20 ... sions.html" onclick="window.open(this.href);return false;

JustWicked
Geregistreerd lid

Bericht door JustWicked » ma 14 mar, 2016 20:03

Deze is toch voor een viggen? Er staat nergens Aero

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » ma 14 mar, 2016 20:15

en heb je iemand die hem kan inbouwen?
is wel een klusje nl. en heeft enige invloed op het totaalbedrag.

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » ma 14 mar, 2016 22:58

heey
in mijn begin periode op het sf was de og 9.3 nog "de auto" nu is het vergane glorie :P
tuning was enkel mogelijk bij 2 bekende namen een zwitser en een zweed
en wilde je een sper dan was ombouw naar een viggen bak noodzaak
de tijd staat echter niet stil en ik spreek me niet uit of het in de gewone bakken nu ook kan ,doch als het mijn versnellingsbak was dan kwam er een sper in een diesel bak ( indien mogelijk )en die er onder prutsen

toendertijd even naar de uk (uk tuner)om de sper erin te laten bouwen , bij demontage doe je ook een paar lagers kapot die dan ineens mee vervangen dienen te worden

ik weet dat het nu meerdere mensen kunnen/willen doen ,vooral dat laatste >willen

mijn bedenking en heb dit gezien bij een 9000 op zolder : snelle auto, maar de tanden in de fusee van de kleinere assen tegenover de viggen zijn niet op dat geweld voorzien
dus zonde van tijd en geld

maar ik dacht te weten dat er nog bakken zijn met de sper al in ,of was dat enkel voor de 9.5?
mvg werner

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » ma 14 mar, 2016 23:18

Klinkt rationeel.
j en d kunnen er een ss bak onder proppen en dat zou dan wel goed moeten gaan qua duurzaamheid..
mijn dieselbakje begint ook al wat te slijten, maar ik zie wel op tegen de kosten van zo n ss bak.
en ik hoop dat mijn 2+ koppeling mag blijven. Was ook rond 800 euro, dus een beetje jammer zou ik zeggen.

hanske1
Geregistreerd lid

Bericht door hanske1 » ma 14 mar, 2016 23:42

a3426rage schreef:Dit ga ik volgen, wel interesse! Ook niet duur via deze website dacht dat ze rond de 500 weg gingen.
Toch nog maar eens goed lezen :cooldude2: , de geadverteerde sper kost bij Quaife € 1226.20. Dit is een gangbare prijs voor een nieuwe sper, voor een gebruikte sper betaal je al vlug €750.- en dan weet je niet wat je koopt. Been there done that, heb er één onder mijn circuit BMW (geen torsen maar een platen sper 45%).

Afbeelding

JustWicked
Geregistreerd lid

Bericht door JustWicked » ma 14 mar, 2016 23:57

Dus. Nogmaals... Welke sper voor een AERO zonder viggen bak. Is een F25 gelijk aan FM55 of F35

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » di 15 mar, 2016 0:15

Viggen of Aero maakt niet uit. De basis van de versnellingsbak is hetzelfde. In de Viggen zat de sper er al in, bij de Aero niet. Dit is wat SAAB origineel leverde, er is geen Aero sper van SAAB. In de Viggen zit een versnellingsbak van de SAAB 9-5, vandaar dat het bij mij wel kon. In de 9-3 OG zit een ander versnellingsbak.

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » di 15 mar, 2016 7:46

Viggen is nooit met sper geleverd...

maikel2.0t
Geregistreerd lid

Bericht door maikel2.0t » di 15 mar, 2016 9:00

Viggen bak heeft andere assen gaat dus ook niet werken als je een viggen sper in je aero bouwt....

Kijk even op je versnellingsbak zou een plaatje op moeten staan welke bak je hebt...

JustWicked
Geregistreerd lid

Bericht door JustWicked » di 15 mar, 2016 13:43

Dat dacht ik dus ook! Ik kan toch niet een F35 ''viggen'' sper van Quaife pakken die op de eerder genoemde website omdat en een viggen dikkere assen heeft. Of heeft het niks met de dikte van de assen te maken?

maikel2.0t
Geregistreerd lid

Bericht door maikel2.0t » di 15 mar, 2016 14:06

Jawel assen van een viggen zijn dikker als van de andere 9-3's zijn namelijk dezelfde als van een 9-5

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » di 15 mar, 2016 14:10

zelfde dikte maar ook dezelfde lengte?

Plaats reactie