chip ecu vervangen

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: chip ecu vervangen

Bericht door Krizzie » za 06 feb, 2016 22:08

Nee, ik bedoel ik was toen bij jou. :p Was met apc-tuning toen. Alleen die werkte toen dus niet.

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » za 06 feb, 2016 22:43

Voor de duidelijkheid, mijn Saab is voorzien van een t16, 3 inch downpipe, FMIC, getweekte APC met meer/sneller druk en een breedbandmetertje.
Bij volgas vliegt de AFR naar 11, maar er is een momentje dat hij oploopt naar 14 of meer (gaat bliksemsnel, pingelledje flikkert niet altijd) en dan regelt de APC terug van 1,1 a 1,2 bar ofzo terug naar 0,9. Dus concludeer toch dat het dan ff te arm is.
Hoopte dat een fuelchip de oplossing zou bieden. Ik wil én veilig én altijd nog meer power :D
Maar veilig is n eerste vereiste.
Anders kom je in verhalen als sterkere/rising brandstofdrukregulator? 5e injector? andere injectoren?
Misschien kan de APC ook nog wel verder optimaler afgesteld hoor, is nog dezelfde als die tot vorig jaar op de T8 motor zat.
Jammer dat ik (of jij, t is maar hoe je t bekijkt :-P+ ) zover weg zit.

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » za 06 feb, 2016 23:52

Het beste is om eens een afspraak te maken bij een dyno bedrijf en de auto daarop af te stellen. Dan zijn de condities hetzelfde en veilig. Kost wel wat centen (reken op 100,- per uur) maar dan is je wagen wel perfect afgesteld zowel in ontsteking als in APC settings.

Dan kun je eventueel ook zien of de fuelchip echt iets toevoegd. :)

Robinson1
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Robinson1 » zo 07 feb, 2016 0:14

Nog tips voor een dyno bedrijf die dat doet? :wink:

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » zo 07 feb, 2016 10:47

Namen noemen mag toch niet? ;)