Bekeuring voor zelfrijdende Google-auto

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid

Bekeuring voor zelfrijdende Google-auto

Bericht door RoelandV » vr 13 nov, 2015 23:26

Afbeelding
Google's self-driving car may be able to navigate the roads on its own, but it's not yet advanced enough to avoid cops. This picture, showing Google's cute little prototype vehicle stopped by an officer of the law, was tweeted earlier today by David E. Weekly, the head of Google's rapid rollout lab. The company soon took to Google+ to explain the image, suggesting that the car had been pulled over for driving too slowly.
"Driving too slowly? Bet humans don't get pulled over for that too often," the company wrote, ignoring the fact that the autonomous car did indeed have the legally mandated human overseer present at the time. Google notes that it's capped the speed that its self-driving cars can go at 25 mph, a decision that it says was driven by a desire to make them feel "friendly and approachable, rather than zooming scarily through neighborhood streets."
Bron: http://www.theverge.com/2015/11/12/9726 ... -over-slow

Gebruikersavatar
Jungleman
Geregistreerd lid

Re: Bekeuring voor zelfrijdende Google-auto

Bericht door Jungleman » vr 13 nov, 2015 23:35

je mag tegenwoordig ook niks meer:

recent werd een eigenaar van een Citroën 2CV bekeurd wegens....: het te ver overhellen in de bochten. meneer agent was niet op de hoogte van het veergedrag en het daarmee gepaard gaande overhellen van de koets... € 90,-!

cultuurbarbaar...

Gebruikersavatar
martinphili
Geregistreerd lid

Re: Bekeuring voor zelfrijdende Google-auto

Bericht door martinphili » vr 13 nov, 2015 23:40

Mag ik uw rijbewijs even zien?

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid

Re: Bekeuring voor zelfrijdende Google-auto

Bericht door RoelandV » za 14 nov, 2015 0:02

Afbeelding
Engelse variant van de Google-auto....

Gebruikersavatar
Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Bekeuring voor zelfrijdende Google-auto

Bericht door Steve-O » za 14 nov, 2015 22:53

Het kan nog gekker:

onlangs kreeg een kennis van mij een prent van € 130, - voor het scheef in (edoch binnen de lijnen van) een parkeervak parkeren. (Kijkduin).

Er is bezwaar gemaakt, maar inmiddels zal het binnenkort naar hoger beroep getild moeten worden :shock: :shock: :shock: :shock: .
Het moet niet gekker worden. Dit werkt volgens mij aan-de-neus-vleugels-parkeerwachteropheffende-agressie op? Whatever happened to tolerance? Dit is wel extreme hokjesgeest.

Ik verkeer nog steeds in de veronderstelling dat elke wijze van binnen de lijnen blijven geoorloofd is. Bovendien levert scheef in het vak staan ook frequent voordelen op voor de recht parkerende auto's aan weerszijden; Afhankelijk van de L/R-positie en/of de voorkant/achterkant-richting van de belendende voertuigen.
Bovendien is de breedte van sommige vakken (waaronder op bovengenoemde locatie) van dien aard dat het voor mij onontkoombaar is, als ik iets of iemand op de achterbank wil plaatsen.

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid

Re: Bekeuring voor zelfrijdende Google-auto

Bericht door RoelandV » za 14 nov, 2015 23:15

Afbeelding
Oom agent heeft zelf ook weleens moeite met in-het-vak parkeren...

Gebruikersavatar
iluvsanela
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Bekeuring voor zelfrijdende Google-auto

Bericht door iluvsanela » zo 15 nov, 2015 13:15

Die lijnen kloppen nieteens, hij staat zelfs met zijn linkerkant precies op het midden van het parkeervlak.
Geen enkele auto staat er zelfs goed.
(de P op de tegel is het midden van een parkeervlak)

(Politieauto's zijn voor van alles vrijgesteld, dus maakt het ook nieteens uit.)

Gebruikersavatar
Jungleman
Geregistreerd lid

Re: Bekeuring voor zelfrijdende Google-auto

Bericht door Jungleman » zo 15 nov, 2015 13:41

parkeervakken worden tegenwoordig steeds kleiner. ze zijn al te klein voor een Saab 9000.

(nee, het is echt niet dat de auto's steeds groter worden!! :mrgreen: )

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid

Re: Bekeuring voor zelfrijdende Google-auto

Bericht door RoelandV » zo 15 nov, 2015 13:44

@iluvsanela: in dit geval ligt de P-tegel niet in het midden van de parkeerplek, maar links vooraan het vak.
De betonnen stootrand geeft het midden van het parkeervak aan. Betekent dat de groene lijnen het parkeervak aangeven.

Gebruikersavatar
72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Bekeuring voor zelfrijdende Google-auto

Bericht door 72sonett3 » zo 15 nov, 2015 13:55

Nee, dan zou het geen stootrand zijn, er zit een onderbreking in en dan rij je er net tussendoor. Alleen als de P het midden van het vak is, rij je tegen de stootrand.
Het blijft onduidelijk.

Gebruikersavatar
iluvsanela
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Bekeuring voor zelfrijdende Google-auto

Bericht door iluvsanela » zo 15 nov, 2015 14:34

Ik heb het nog nooit anders gezien dan dat hij in het midden ligt, maar ik kom natuurlijk niet overal. :P

Gebruikersavatar
WillyG4ce
Geregistreerd lid

Re: Bekeuring voor zelfrijdende Google-auto

Bericht door WillyG4ce » zo 15 nov, 2015 17:43

Ach familiebezoek...gezien omliggende Opels. Oom agent past zich gewoon aan.[WINKING FACE]

Verstuurd vanaf mijn LG-H320 met Tapatalk

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Bekeuring voor zelfrijdende Google-auto

Bericht door Sapphire » zo 15 nov, 2015 17:52

Ik denk dat Google de boete graag betaalt. Zoveel gratis publiciteit krijg je niet elke dag.

Plaats reactie