gj900 schreef:Wat een BMW een BMW maakt is in mijn ogen de motor (zit ook enigszins verscholen in de merknaam). Qua vermogen, vermogensopbouw e.d. is de Saabmotor wellicht optimaal voor wat je ermee wilt doen, maar de ziel is uit de auto.
B206 Turbo in BMW E30-M3
-
RacesconaB204L
- Geregistreerd lid
Re: B206 Turbo in BMW E30-M3
-
Krizzie
- Donateur (3x)

De Ascona was al leuk, maar deze ga ik nog leuker vinden!
Niet origineel is ook origineel.
Niet origineel is ook origineel.
-
gj900
- Donateur (9x)

RacesconaB204L schreef:ik denk dat ik je wel begrijp nu ik gelezen heb wat je woonplaats is
Krizzie schreef:Niet origineel is ook origineel.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

In amerika rijden een aantal V8 en rwd ombouwen rond! Ik vind 't altijd wel vet.
Dit project is ook briljant, al had ik misschien zelf niet een originele M gepakt.. Ach, ieder z'n keuzes; ik ga dit zeker volgen!
Dit project is ook briljant, al had ik misschien zelf niet een originele M gepakt.. Ach, ieder z'n keuzes; ik ga dit zeker volgen!
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Waarom zou je dat doen? :p Blokken zijn bulletproof. Bakken is een ander verhaal, maar je moet een boel verbouwen wil je daar een oplossing voor vinden.Mark V schreef:Zou trouwens wel benieuwd zijn naar de reacties hier als iemand een originele 900 T16S uit '84 zou voorzien van een niet-Saab blok
-
millerman
- Donateur (3x)

Mooi project! Saab-power en BMW-handling klinkt als een super combinatie. Ik denk niet dat je snel meer lol gaat vinden op het circuit.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

als we op die toer gaan: ik zou wel es een NG 9-5 xwd willen zien waar een compacte v8 (bv die van Yamaha zoals in Noble of Volvo) in gelepeld is. Vermogen van 500 pk en gaan met die banaanMark V schreef:Zou trouwens wel benieuwd zijn naar de reacties hier als iemand een originele 900 T16S uit '84 zou voorzien van een niet-Saab blok
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Ik vind het een prachtig project en ik zou me bij een circuit auto niet te druk maken over originaliteit, meningen van originaliteitsfetisjisten (wat ik ook ben!) en zaken als de marktwaarde. Gewoon knallen, big power = big fun 
@Mark V: ook met een 900 zou ik dit gaaf vinden, bijv. de genoemde V8 ombouwprojecten. Ik zal maar niet zeggen wat ik van plan ben met een van mijn 9000's
@Mark V: ook met een 900 zou ik dit gaaf vinden, bijv. de genoemde V8 ombouwprojecten. Ik zal maar niet zeggen wat ik van plan ben met een van mijn 9000's
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Cool project weer. Om eerlijk te zijn heb ik meer met BMW dan met Opel (niet dat die Ascona niet gaaf is hoor).
Ik ga dit weer volgen!
Ik ga dit weer volgen!
-
Mark V
- Geregistreerd lid
Voor de goede orde: zoals ik al zei, je moet gewoon doen wat je leuk vind. Zelf ben ik ook weer niet zo'n originaliteitsfreak hoor, zie mijn plannen met mijn VW T3 bus (hoewel... hij wordt eigenlijk nog origineler dan af-fabriek, want de 4-in-lijn diesel moet worden vervangen door een Subi benzine boxer
).
Ik had in de gauwigheid even niet door dat het hier om een circuitauto ging, waarbij rijplezier duidelijk boven originaliteit staat. Mooie, originele E30 M3's gaan tegenwoordig zo richting de 20k euro als het niet meer is, en ikzelf zou een hele knappe niet gaan aanpassen.
Ik had in de gauwigheid even niet door dat het hier om een circuitauto ging, waarbij rijplezier duidelijk boven originaliteit staat. Mooie, originele E30 M3's gaan tegenwoordig zo richting de 20k euro als het niet meer is, en ikzelf zou een hele knappe niet gaan aanpassen.
-
Rik Tuin
- Donateur (2x)

[i]Je bent overigens de eerste niet, maar ik neem aan dat je dat al wist? Hier nog een M3 met een B234.
http://wp1016621.server-he.de/fotost/f01775/f01775.htm" onclick="window.open(this.href);return false;[/i]
Ongelooflijk zeg wat die Serviërs uit dit blok aan vermogen hebben gehaald!
http://wp1016621.server-he.de/fotost/f01775/f01775.htm" onclick="window.open(this.href);return false;[/i]
Ongelooflijk zeg wat die Serviërs uit dit blok aan vermogen hebben gehaald!
-
something2say
- Donateur

Je bent niet de eerste in elk geval... Deze foto kwam ik tegen op de Facebook van saabconversions.com
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Die hoort volgens mij bij het linkje hierboven, 1 woord; waanzinnig 
-
RacesconaB204L
- Geregistreerd lid
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Hey waar is die b206 dan? Ik zie namelijk een b204 op de foto's!