Graag meer info over installatie/motor/type wagen. Maar ik vermoed dat je een vialle installatie hebt, waarschijnlijk op een t5 of t7 motor.
Blind de LPG ECU gaan vervangen lijkt mij echt wel geld door het raam gooien.
Om op de vraag te antwoorden wat de LPG ECU doet:
- tapt het signaal van sensoren af, denk maar aan temperatuur koelvloeistof, Lambda sonde, inlaatdruk, etc (hangt ook af van installatie tot installatie,)
- beheerd de lpg installatie (zorgen dat de pomp in de tank in gang schiet, zorgen dat er voldoende druk aanwezig is, etc)
- tapt het signaal net voor de benzine injector af
- bij overschakeling op lpg word door middel van een relais het signaal naar de benzine injector afgesneden en stuurt hij de lpg injectoren aan.
De auto zelf heeft geen flauw idee dat er LPG is. Simpel genomen tapt hij het signaal af gestuurd naar de benzine injector en rekent hij om hoeveel LPG hij moet inspuiten. (in werkelijkheid ligt het allemaal iets lastiger)
De LPG ECU is wel afgestemd op de wagen, immers hij moet wel op voorhand weten wat hij min of meer kan verwachten.
Heel belangerijk en knoop dit goed in je oren: LPG is héél gevoelig op zijn ontsteking. Echt héél, véél, enorm gevoelig

Bougies max 20 000km, liefst 10 000.
Het is perfect mogelijk dat een wagen perfect loopt op benzine en je er geen meter mee kan rijden op LPG maar dat het probleem in de ontsteking zit (been there done that, di cassettes zijn echte krengen). Niet onderschatten zoals je nu doet!
Nu van de info die je geeft denk ik aan een relais die blijft hangen (waardoor hij en lpg en benzine inspuit)
Kan ook een lekkende injector zijn: injector kan namelijk bevriezen, door hem even tijd te geven ontdooit hij en kan je weer verder. Meestal komt dit voor als de autostrade af rijd.
Een defecte LPG ECU geloof ik niet in. Weet je in welke cilinder hij misfires geeft? Of zijn het alle cilinders?
Overigens controleer sowiezo ook onsteking en even wisselen met een andere DI kan wonderen doen (en kost maar 2 minuten om te wisselen)