Tesla: Assemblage gestart + Cum laude door NHTSA-test

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
RoelandV
Geregistreerd lid

Tesla: Assemblage gestart + Cum laude door NHTSA-test

Bericht door RoelandV » do 22 aug, 2013 20:02

Afbeelding
Tesla opent Assemblagecentrum in Tilburg
22 augustus 2013 | 18:20 | Tekst: Michiel Willebrands
Tesla heeft vandaag in Tilburg z’n nieuwe Europese assemblage- en distributiecentrum geopend. In Brabant krijgt de elektrische Model S z’n aandrijflijn aangemeten, voordat de auto’s uitwaaieren over Nederland en de rest van Europa.
Het assemblage- en distributiecentrum van Tesla is gevestigd in een 18.900 vierkante meter grote hal op een bedrijventerrein in Tilburg.....
Afbeelding
Tesla Model S slaagt cum laude voor NHTSA-test
22 augustus 2013 | 09:11 | Tekst: Lars Krijgsman
Ongetwijfeld blije gezichten bij de koffieautomaat van Tesla. De Model S heeft de NHTSA-veiligheidstests zo goed doorlopen dat-ie de veiligste auto ooit is in de Verenigde Staten.

Elon Musk zal wel een goede dag hebben. De Model S is onderworpen aan het strenge examen van de National Highway Traffic Safety Administration, en heeft een gemiddelde score van 5,4 sterren weten te halen bij de botsproeven. Alle subcategorieën zijn afgesloten met minimaal vijf sterren. Daarmee is de Model S de veiligste auto die ooit in de Verenigde Staten op de markt is geweest.....
Bron: http://www.Autoweek.nl

carlsson
Geregistreerd lid

Re: Tesla: Assemblage gestart + Cum laude door NHTSA-test

Bericht door carlsson » do 22 aug, 2013 22:31

Idd leuk dat ze hun Europese verdeelcentrum in Tilburg hebben gevestigd.
Assemblage is wel een groot woord voor wat er feitelijk gebeurd, want die auto komt min of meer kant en klaar uit de VS :wink:

Mooi test resultaat, helaas is dat ook nodig want in de VS is al een vrouw van de weg af geraakt omdat ze teveel op een van die idioot grote beeldschermen aan het staren was ;-(+

Al die gadgets dat gaat mensen veel te veel van het rijden afleiden, want ff te lang op een scherm kijken kan al fatale gevolgen hebben.

In b.v. Griekenland mag je ook niet roken tijdens het rijden, daar hadden ze de gewoonte om een gevallen sigaret/sigaar te gaan zoeken tijdens het rijden, dat liep ook te vaak slecht af :-P+

Rogier1201
Donateur
Donateur

Bericht door Rogier1201 » vr 23 aug, 2013 9:00

Dit is toch wel een erg mooie bak hoor! En vernieuwend en ik denk de eerste elektrische auto die succes gaat hebben. Als ze bij NEVS dit voor ogen hebben..!

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » vr 23 aug, 2013 11:15

al zien rijden in Tilburg... best leuke wagen indd !

windekind
Donateur
Donateur

Bericht door windekind » vr 23 aug, 2013 11:37

Gisteren kwam er een meneer in een Fisker naast me staan op een parkeerterrein. Ik vind dat elektrische toch wel heel mooi, Tesla of Fisker. Zo geruisloos!
En niet te vergelijken met al die hybride gebakjes. Geen vlees of vis. Ik begrijp nog steeds de filosofie niet van die hybride jongens. Je neemt een spuuglelijke auto, zet er een te klein verbrandingsmotortje en een te klein elektromotortje in met een wasmachine automaatbak en maak de auto zo zwaar mogelijk. Kennelijk hele goede marketing, want ze verkopen als een gek.

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » vr 23 aug, 2013 11:50

Mooi getypeerd, de spijker op z'n kop!

De marketingafdeling bevindt zich op de Korte Voorhout nr. 7 in Den Haag (ministerie van Financiën), vandaar.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 23 aug, 2013 13:42

Je scheert wel alle hybride ff over een kam, er zijn nu eenmaal mensen die een flinke actius radius blijven zoeken in combinatie met fiscale voordelen.
Er worden niet voor niets blindeling een hele zwik hybride Porsche Panamera's besteld :lol:
Tesla en Fisker die komen net kijken terwijl Porsche al 65 jaar auto's produceert.

Rogier1201
Donateur
Donateur

Bericht door Rogier1201 » vr 23 aug, 2013 15:07

carlsson schreef:Je scheert wel alle hybride ff over een kam, er zijn nu eenmaal mensen die een flinke actius radius blijven zoeken in combinatie met fiscale voordelen.
Er worden niet voor niets blindeling een hele zwik hybride Porsche Panamera's besteld :lol:
Tesla en Fisker die komen net kijken terwijl Porsche al 65 jaar auto's produceert.
En dat is dus geweldig aan het merk Tesla, een nieuw merk dat zich zeker kan meten en soms boven de premium gevestigde merken uitsteekt. Ik ben benieuwd waar tesla over tien jaar staat laat staan over 65!

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » vr 23 aug, 2013 15:28

Ik denk dat die ervaring juist een enorme belemmering kan zijn. Het bedrijf is qua denken, tooling en organisatie compleet ingericht op oude technieken. Dat maakt adaptie een stuk lastiger, daar waar Tesla alles van de grond aan kon opbouwen rondom de nieuwe aandrijflijn.

Bovendien is het Porsche niet gelukt om in die 65 jaar een auto te bouwen die veiliger is dan de Model S.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 23 aug, 2013 17:10

Ervaring en kennis is onvervangbaar, daarom bouwt Porsche ook deze hybride: http://www.autobild.de/artikel/porsche- ... 38531.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan ook 3 liter per 100 km verbruiken en belangrijker ook in 3 seconder op de 100 km/u komen.
Kun je wel 9 Tesla's voor kopen, maar dan heb je ook wat 8)
Ook BPM vrij, dus dat scheelt een godsvermogen bij zo'n exotische sportwagen.

Ik denk dat die Tesla vooral Jaguar klanten gaat kosten, wat die hebben ook een mooi gelijnde sedan. In duurdere BMW's en MB's zitten vaker conservatieve rijders :lol:

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 23 aug, 2013 19:44

gfgf schreef:Mooi getypeerd, de spijker op z'n kop!

De marketingafdeling bevindt zich op de Korte Voorhout nr. 7 in Den Haag (ministerie van Financiën), vandaar.
hoorde ik nu gisteren op de radio iemand uitkramen
€70000
btw aftrek eigen bedrijf
geen bijtelling
geen mrb
en dan kwam ie uit op €17000 wat het moest gaan kosten :shock:

btw bijtelling en mrb voor een prius > dan zie je alleen nog exemplaren rondrijden met 2 fietsen achterop

achterop die oude benz; drive a hybrid in need your gas

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » vr 23 aug, 2013 19:47

Hoorde ik gisteren ook inderdaad. Als zelfstandige kon hij een hoop aftrekken, nog wat extra subsidie en inderdaad net onder €17.000 voor de aanschaf. Bizar! Dan snap ik het wel, mooie auto!

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 23 aug, 2013 19:48

tja, die moeten jij en ik bij de pomp dan maar weer ophoesten :wow:

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » vr 23 aug, 2013 21:00

Hoeft niet, je kunt er zelf ook 1 kopen ( misschien wel ff eigen bedrijf starten en hard werken) :-P+

Leuke bak inderdaad. En dat voor een ex-joegoslaaf :P

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 23 aug, 2013 21:42

Blindstra schreef:Hoeft niet, je kunt er zelf ook 1 kopen ( misschien wel ff eigen bedrijf starten en hard werken) :P
Ik heb mijn dak vol met PV-panelen en sta ingeschreven bij de kvk als energieleverancier :wow:

Plaats reactie