Naafkapjes

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Naafkapjes

Bericht door reiernumans » vr 10 mei, 2013 14:40

Mijn vader heeft Dezent velgen voor z'n winterbanden. En daar zitten van die Dezent naafkapjes in, waar kan ik die met een saablogo scoren? ik kon maar een site vinden die ze heeft, ik denk dat deze wel passen, waar halen jullie (de mensen met non-saab velgen) ze vandaan?

:O:
Reier

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Naafkapjes

Bericht door blue city » vr 10 mei, 2013 14:43

:D

Die van JDEC passen heel mooi. Je moet wel even moeite doen ze erin te krijgen, maar zitten dan ook muurvast.
Ik heb ze ook in mijn Dezent wintervelgen. Snelle levering ook. Vandaag bestellen, morgen of overmorgen thuis.

:O:

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » vr 10 mei, 2013 15:01

Awesome! Ik heb hier nu 1 dopje liggen die bij de velg hoort, de banden wisselaar en opslag dinges heeft er op verzoek van m'n pa eentje uit gewipt en meegegeven (zodat ik ff kon nameten ;p) dus ik ga ze bestellen en goed bewaren voor als de wintervelgen er weer onder gaan.

Dank!!

Tot morgen :O:

Reier

jogi123
Geregistreerd lid

Bericht door jogi123 » vr 10 mei, 2013 15:22

Beste,

Ik heb van die stickers besteld op MP .....
De originele belettering van de velgen-fabrikant eraf gepeuterd en die stickers (vrij dikke "gewatteerde") erop en was klaar voor ik dacht E12.50 zitten nu al 2 jaar ondanks de wasstraat.....

Mvrgr JG

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » vr 10 mei, 2013 15:32

Deze naafdop heeft relief letters die naar binnen vallen.. en hij is niet helemaal mooi meer rond de zijkantjes etc. ik weet niet hoe het met de andere drie is, die zitten immers nog in de velgen.. maar als ik ervan uit ga dat die net zo 'meh' zijn als deze kunnen er beter nieuwe in. en voor die 30 euro kan dat wel imho.

Ik heb ze een mailtje gestuurd. Ben benieuwd wanneer ik reactie krijg :lol:

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » za 18 mei, 2013 16:37

Ik heb ze binnengekregen, de naafkapjes. Ze liggen achterin de auto zodat ze niet vergeten worden als de wintervelgen d'r weer op gaan over een half jaar!
Afbeelding
Afbeelding
Ze zijn precies even groot als de Dezent kapjes, dus da's mooi. Ik had nog wel een vraagje, zoals je op de tweede foto kunt zien heeft de Dezent kap 4 clipjes en de nieuwe heeft er 6 en een ringetje ertussen, lijkt me geen probleem, omdat het over een soort lipje vasthaakt, toch? of zit het vast in de 4 punten van de standaard kap..

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » za 18 mei, 2013 17:12

Kijk! Dat moet ik ook hebben voor mijn net gekochte Hirsch velgen!
Op de website van de leverancier spreken ze over drie maten... Hoe kun je, zonder te meten, uitvogelen welke maat je moet hebben?

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » za 18 mei, 2013 17:20

Ik heb 't gemeten, maar naar het schijnt hebben de meeste velgen voor saab die 60mm maat, ik vind alleen die ring in het saablogo wat bijzonder ;)

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » za 18 mei, 2013 17:24

Edit...

Wat bedoel je?

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » za 18 mei, 2013 17:50

sorry, was een beetje onduidelijk idd, saabforum website werkt toch niet zo handig op m'n telefoon om dingen te typen zonder tapatalk..

Ik heb de oude naafdop gemeten voor ik ze bestelde, puur omdat ik te lui was om er eentje uit te klikken toen de auto met de velgen eronder voor de deur stond.. Maar ik heb me laten vertellen dat dit de meest gangbare maat is voor velgen die op 'onze generatie' Saabs past. Je kan ze altijd mailen, misschien dat zij het weten? Hele behulpzame mensen iig!

de kapjes zien er erg netjes uit, zit een soort relief in, de griffin ligt op de blauwe ondergrond. Ik ben alleen niet zo'n fan van dat zilverkleurige ringetje. Misschien aan iemand met dezelfde velgen als jij gekocht hebt vragen waar hij ze vandaan heeft en/of welke maat ze zijn?

edit: AR zal het vast wel weten of even kunnen meten voor je, aangezien hij ze net weer mooi onder z'n 9-3 heeft liggen, staat in je eigen topic ;-)

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » za 18 mei, 2013 18:03

Duidelijk verhaal! Dankje!
Ik vind dat ringetje niet hinderlijk trouwens. :)

Plaats reactie