Volkswagen Golf = Car of the Year 2013....
-
Edward9-5
- Geregistreerd lid
Hele lijstje:
1) Volkswagen Golf VII (414 punten)
2) Toyota GT86 / Subaru BRZ (202 punten)
3) Volvo V40 (189 punten)
4) Ford B-Max (148 punten)
5) Mercedes Benz A-klasse (138 punten)
6) Renault Clio (128 punten)
7) Peugeot 208 (120 punten)
8 ) Hyundai i30 (111 punten)
EDIT: punten erbij gezet
1) Volkswagen Golf VII (414 punten)
2) Toyota GT86 / Subaru BRZ (202 punten)
3) Volvo V40 (189 punten)
4) Ford B-Max (148 punten)
5) Mercedes Benz A-klasse (138 punten)
6) Renault Clio (128 punten)
7) Peugeot 208 (120 punten)
8 ) Hyundai i30 (111 punten)
EDIT: punten erbij gezet
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Re: Volkswagen Golf = Car of the Year 2013....
Allemaal kleine hokjes... Vervoermiddel van het jaar zou een beter titel zijn.
-
Edward9-5
- Geregistreerd lid
Het is de trend, hé..
Ben ook zeker niet onder de indruk en vind het altijd een vrij subjectief lijstje, maar je hebt wel gelijk: weinig auto's waar enige emotie in zit....
Ben ook zeker niet onder de indruk en vind het altijd een vrij subjectief lijstje, maar je hebt wel gelijk: weinig auto's waar enige emotie in zit....
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Mooie overwinning van de Golf VII, tweemaal zoveel punten als de no's 2 en 3.
Idd wat weinig emotie, maar er komt weldra nog de GTI bij, die heeft dan een beetje emotie en nette prestatie voor een redelijk prijs.
Alleen van de GTI zijn er in de loop der tijd al meer dan 2 millioen exemplaren verkocht.
Zatten ook wat grotere auto's bij, maar die toen toch relatief weinig op de Europese automarkt.
Jammer dat de Peugeot 2008 er nog niet bij zat, maar dat schijnt bijna hetzelde te zijn als de C4 Crosser uit dezelfde stal.
Idd wat weinig emotie, maar er komt weldra nog de GTI bij, die heeft dan een beetje emotie en nette prestatie voor een redelijk prijs.
Alleen van de GTI zijn er in de loop der tijd al meer dan 2 millioen exemplaren verkocht.
Zatten ook wat grotere auto's bij, maar die toen toch relatief weinig op de Europese automarkt.
Jammer dat de Peugeot 2008 er nog niet bij zat, maar dat schijnt bijna hetzelde te zijn als de C4 Crosser uit dezelfde stal.
-
Edward9-5
- Geregistreerd lid
@carlsson: Denk dat de golf het grote verschil heeft gemaakt bij het onderdeel "meest saaie uitstraling" 
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Zou kunnen, maar de VAG Groep heeft wel een nieuw "multi" chassi ontworpen dat ook iets lichter is. Zit nu ook al onder de nieuwe A3 en nieuwe Skoda Octavia.
Je kunt een Golf wel saai vinden, maar zijn ook beste leuke exemplaren van, kijk maar eens naar deze advertentie: http://www.autoweek.nl/occasion?id=4VB4 ... g=automaat" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is nog een Golf 6, met de teruggetunde R motor en gewoon voorwiel aandrijving, maar wel een full option
Circa 105 exemplaren van afgeleverd in Nederland, dus een Golf die je niet zo vaak ziet en ook niet goedkoop voor een auto uit 2011. Leuk exemplaar voor een verzamelaar.
Staan wel wat fouten in die adventie want hij heeft geen 1390 cc motor en het is ook geen cabriolet
Je kunt een Golf wel saai vinden, maar zijn ook beste leuke exemplaren van, kijk maar eens naar deze advertentie: http://www.autoweek.nl/occasion?id=4VB4 ... g=automaat" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is nog een Golf 6, met de teruggetunde R motor en gewoon voorwiel aandrijving, maar wel een full option
Circa 105 exemplaren van afgeleverd in Nederland, dus een Golf die je niet zo vaak ziet en ook niet goedkoop voor een auto uit 2011. Leuk exemplaar voor een verzamelaar.
Staan wel wat fouten in die adventie want hij heeft geen 1390 cc motor en het is ook geen cabriolet
-
ivanzon
- Geregistreerd lid
Saaie autojournalisten maken saaie keuze, what's new
-
gj900
- Donateur (9x)

VAG was van 1978 tot 1992 de naam van de verkooporganisatie van VW en Audi. Er bestaat dus geen VAG Groep, je doelt waarschijnlijk op de Volkwagen Aktiengesellschaftcarlsson schreef:VAG Groep
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Er zijn ook Golf's die wel ronken, roffelen en karakter hebben, ook nog heel wat sneller dan een veelal wat burgerlijke Saab : http://www.youtube.com/watch?v=M-cmJc1gafo" onclick="window.open(this.href);return false;Turbothom schreef:D'r kwam maar een reactie in me op bij dit rijtje en met name nummer 1; Gaap, Geeuw, oef wat krijg ik toch opeens een hoop Slaap!
Mijn auto van het jaar hoort te ronken, roffelen, karakter te hebben en je er niet uit te laten zien als een onderdrukte huisvader ........
Alleen nummer 2 is in de verste verte enigszins begerenswaardig.
of deze V6 R32: http://www.youtube.com/watch?v=yY81JMoVkl0" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Funky Dude
- In memoriam †
@ carlsson: Ga je toch lekker op het VW-forum spelen?
Autojournalistiek is verworden tot voornamelijk herkauwen van uitgekotste reclamepraat, is het dan vreemd dat er zo'n saaie doos op wielen "uitverkoren" wordt?
Wat was ook al weer de auto van 2012? ...
Autojournalistiek is verworden tot voornamelijk herkauwen van uitgekotste reclamepraat, is het dan vreemd dat er zo'n saaie doos op wielen "uitverkoren" wordt?
Wat was ook al weer de auto van 2012? ...
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Tja, ontwikkelingen bij Saab staan al langer stil, dus verder alleen interessant als yougtimer en/of klassieker 
-
op
- Donateur (4x)

Gaap
saaie auto
gaap
saai topic
gaap
Wil iemand carlsson uit de groef aan het eind van de LP halen?
ZZZzzzzzzz
Zzzzz
Zzzzzz
saaie auto
gaap
saai topic
gaap
Wil iemand carlsson uit de groef aan het eind van de LP halen?
ZZZzzzzzzz
Zzzzz
Zzzzzz
-
0240613
- Geregistreerd lid
Met de vorige versie golf station op wintersport geweest. Prima auto, niks op aan te merken. Snel is een bluemotion diesel niet wel redelijk comfortabel.
Rationele keus. Tuurlijk vind ik mijn 9-5 aero leuker, maar die is alleen betaalbaar omdat ik het onderhoudt zelf doe. Had ik dat niet gekund, dan had ik ook een soortgelijke auto gereden.
Rationele keus. Tuurlijk vind ik mijn 9-5 aero leuker, maar die is alleen betaalbaar omdat ik het onderhoudt zelf doe. Had ik dat niet gekund, dan had ik ook een soortgelijke auto gereden.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
De nieuwe Golf 7 Station staat ook in Geneve, die hebben ze eens flink aangepast qua uitrustingniveau en leverbare opties. Dus dat is meer een kleine VW Passat Station geworden.
Moet het wat sneller. dan maar een Golf 7 GTD Station kopen, die houdt een Saab 9.3 Estate 1.9 TTID wel aardig bij
Maar nu moet ik de VAG LP moet maar weg leggen, dat schijnt voor te veel ergernis te zorgen
Moet het wat sneller. dan maar een Golf 7 GTD Station kopen, die houdt een Saab 9.3 Estate 1.9 TTID wel aardig bij
Maar nu moet ik de VAG LP moet maar weg leggen, dat schijnt voor te veel ergernis te zorgen
-
gj900
- Donateur (9x)

De LP stamt idd uit de VAG tijd
Niets mis mee, als ie maar niet blijft hangen...