Kat op het dak. Hoe weghouden?

Voor alle Saab cabrio rijders
BMWillem
Geregistreerd lid

Re: Kat op het dak. Hoe weghouden?

Bericht door BMWillem » wo 24 okt, 2012 12:15

Hahahaha, niet zo snel zoveel reactie verwacht...

- @ jopper : peper op dak had ik al gedaan, heeft niet geholpen
- @ nekfrikandel : tuinslang met bewegingssensor (lol :thumbup:) is voorlopig uiterste optie... heb wel al een emmer water klaarstaan :naughty:
- @ madman : eigen kat is geen optie
- @ berta : mijn dak ziet er idd ongeveer zo uit als jouw stoelzitting. Wat mij betreft 'yek' :Pompous:
- @ sonab : (wind)buks valt toch onder wapenwet tegewoordig? Dartpijltjes en keukenmessen lijken me ook wat minder voor het dak :D
Vergat vanochtend ook al bijna dat ik m'n emmer wel vast moest houden... :oops:
- @ johnb52 : krijg je ook krassen van... zal eens met Inalfa bellen :wink:

Helaas zat dé tip er nog niet bij...

Mr.Polaroid
Geregistreerd lid

Bericht door Mr.Polaroid » wo 24 okt, 2012 12:25

Hier in een straat rechtsaf heeft iemand last van een kat die van onder in de motorruimte wil kruipen
voor een warm plekje..... Hij heeft van een paar latten en kippengaas een "rooster" gemaakt wat 's avonds
onder de motorruimte ligt en wat POES vervelend aan haar POOTJES vindt en dus nu wegblijft....haha!

Geen goed advies voor jou maar wel een leuk verhaal :-P+ :D

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » wo 24 okt, 2012 12:41

:D :D

Ik ben zelf in het trotse bezit van 3 (ex)katers. Die vinden mijn Caabje ook bijzonder interessant. Net zoals de vogels trouwens die hier in de landelijke omgeving rondfladderen cq zweven ;-|+ .
Het haar verwijder ik met een soort van rubber doekje dat ik bij een dierenwinkel gehaald heb. Deze doekjes gebruik ik ook voor de katten zelf (vinden ze niet leuk, maar ja) als ze me te veel ontharen. Het doekje is wat statisch en werkt goed.
Oh ja, werkt ook goed bij stoffen bekleding om stofnesten en zo te verwijderen.

:O: :O:

sjaak-dimphie
Geregistreerd lid

Bericht door sjaak-dimphie » wo 24 okt, 2012 13:38

Heb je al geprobeerd om het licht aan te laten. Als dieren op jacht zijn willen ze zo lang mogelijk niet gezien worden.
Je krijgt er wel muggen ed van en daar speelt onze kat juist weer graag mee.

Maartenschuur
Geregistreerd lid

Bericht door Maartenschuur » wo 24 okt, 2012 13:45

Hahaha ja dat filmpje van de sport Ka, daar dacht ik ook gelijk aan :D

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » wo 24 okt, 2012 14:22

Jouw cabriodak is zijn lekkere plekje. Bij een kat krijg je dat niet zomaar afgeleerd. Zijn lekkere plekje moet dus zijn onprettige plekje worden. Vaak op te lossen met water.
Als je in de buurt van de kat mag komen (ergo hij blijft liggen als jij langs komt) zou ik het met een plantenspuit proberen. Paar keer volhouden, dan leert 'ie het wel.

Emmer water zou ik niet zo snel doen. Ten eerste vind ik dat ongelofelijk zielig voor het beestje. Ten tweede kan die er zo hard van schrikken dat er nagels in dak en/of lak terecht komen.

Heb je al geprobeerd met de eigenaren te babbelen en aan te geven wat je niet prettig vind? Samen kunnen jullie vast wel een oplossing vinden. Als jij bijvoorbeeld niet in de buurt kan komen, zou je de eigenaar een paar keer met de plantenspuit langs kunnen laten komen.

De krassen in de lak verbazen me overigens. Normaal blijven die bij "gewoon gebruik" namelijk netjes binnen. Ook als ze van een auto aflopen of springen zouden de nagels binnenboord moeten blijven. Wel oppassen dat jouw cabriodak niet zijn krabpaal wordt. Dan heb je wel een probleem en hoop ik dat de AVP van de buren ook huisdierenschade dekt ;)

jor
Geregistreerd lid

Bericht door jor » wo 24 okt, 2012 15:56

Bij mij kwam er ook een kat ;-|+ mn caab maar die is nu wel geschrokken.Ik heb een vangkooi met iets lekkers klaar gezet en meneer zat er de volgende ochtend in.De kooi een beetje schudden en gekke geluiden gemaakt Hij ging er als een pijl uit de boog vandoor en sinsdien geen zandpootjes meer op de kap en de motorkap.+- een maand geleden.Mijn zoon werkt op een dierentuin en daar is aan tijgerurine te komen .Dan gaan ze er ook als een haas vandoor maar of ik dat wil??

evl
Geregistreerd lid

Bericht door evl » wo 24 okt, 2012 16:55

Misschien kunnen jullie elkaar een dienst bewijzen?

viewtopic.php?f=7&t=123354#p1337709" onclick="window.open(this.href);return false;

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » wo 24 okt, 2012 17:00

Afbeelding

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » wo 24 okt, 2012 17:13

BMWillem schreef:- @ nekfrikandel : tuinslang met bewegingssensor (lol :thumbup:) is voorlopig uiterste optie... heb wel al een emmer water klaarstaan :naughty:
Mocht je toch aan de slag gaan met sensoren, dan kun je er gelijk een camera op monteren. Krijg je zoiets:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uIbkLjjlMV8[/youtube]

Maar iets dat qua geur onaantrekkelijk is voor katten? Of inderdaad iets op het dak leggen dat de kat niet prettig vindt om op te liggen?

H.Geertsema
Geregistreerd lid

Bericht door H.Geertsema » wo 24 okt, 2012 19:48

ik heb 6 tapijttegels (ondersteboven) op het dak gelegd... :idea:

dpdietvorst
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door dpdietvorst » wo 24 okt, 2012 20:29

Ik heb wegens hetzelfde euvel een beschermhoes (autostorm) http://www.autopyjama.com/" onclick="window.open(this.href);return false; over de cabriokap gedrapeerd Nu zit er geen kat meer op, af en toe opbollen van de hoes schrikt ze klaarblijkelijk af. Daarenboven blijft de kap ook nog eens mooier. Win win! Afhalen is eenvoudig doordat niet de gehele auto bedekt is. Tijdens rijden in de kofferbak, best te doen.

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » wo 24 okt, 2012 20:43

:D

Ik zou mijn Caabje es een dag op het Chemiepark in Delfzijl, of in de Rijnmond vlakbij de EMO laten staan. ;-|+ ;-|+
Die van mij heeft ook eens een dagje in Geleen gestaan bij DSM :fight_headbang:
Je smeekt daarna om een paar katten. :D
Relativeren is een kunst wa.

:O: :O:

BMWillem
Geregistreerd lid

Kat op het dak. Hoe weghouden?

Bericht door BMWillem » wo 24 okt, 2012 22:47

Hmmm laten schikken als ie op het dak ligt is bij nader inzien idd niet zo'n goeie... Zal wachten tot ie ernaast staat.

Enne... Had motorkap 9-3 nèt in de wax gezet. Kan me voorstellen dat ie toch wat grip miste...

Heb wel een lichtsensor onder carport. Deert m blijkbaar niet. Of reageert niet op kat.

Eigenaar is helaas niet bekend.

Het verpozen onaangenaam maken lijkt me in eerste instantie de beste aanpak.
Leeuwenpoep helpt echt tegen katten in tuin, maar stinkt ook echt verschrikkelijk. Da's dan weer van regen in drup...
Wilde al eens de hond van een buurman over het dak wrijven...

Leuk om reacties te lezen.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » wo 24 okt, 2012 23:50

Robbert schreef:Afbeelding
dat is een rat er zijn niet echt veel katten die ratten vangen!

Plaats reactie