Circuit auto '02 9-3, Stage 4, Eibach/Bilstein, afslankcursu
-
millerman
- Donateur (3x)

Re: Circuit auto '02 9-3, Stage 4, Eibach/Bilstein, afslankc
Het is een goedkoop hobbyproject. Wij hebben zelf nog niet de middelen of de kennis daarvoor.
Bovendien is de wegligging in de bocht een veel grotere bottleneck nu.
Bovendien is de wegligging in de bocht een veel grotere bottleneck nu.
-
AlexJ
- Donateur

Wat misschien een leuk ideetje is: in de openingspost op pagina 1, bovenaan, een lijstje neerzetten van de status van de wagen nu (alle upgrades), en een lijstje met de plannen (deze staat er nu wel, maar is deels verouderd?). Zoiets heb ik recent ook gedaan, vind 't wel overzichtelijk. Want nu staat alles verspreid over de 17 pagina's, en voor deze jongen is het dan net allemaal iets lastiger te volgen... Hoeft niet he, tis maar een ideetje! 
-
evo
- Donateur (2x)

Waarom wel? Mijn mening over het gros van die dingen: Tupperware... All show, no goMikeopel schreef:...geen splitters en diffuser?
en waarom geen vlakke bodem?
@Millerman: Over een goede splitter en diffuser voor onze 9-3 kan ik wel info over krijgen, ik ken iemand die die een expert in aerodinamica is en oa voor Ferrari, Lambo en Audi dingen heeft ontworpen... dusch...
Maar rest nog steeds de vraag... waarom... Die dingen halen voor ons nog geen zak uit.
-
millerman
- Donateur (3x)

Snap ik, maar vanwege het onderstel nog geen prio om uit te zoeken. Dat bedoel ik.
-
evo
- Donateur (2x)

Jep, exact mijn punt.
Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk
Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk
-
inactief
- Geregistreerd lid
Daar hadden jullie veel woorden voor nodig, hetzelfde bedoelen!
Zijn jullie ook zo benieuwd of Ba(r)tje zondag de snelste gaat zijn?!
Zijn jullie ook zo benieuwd of Ba(r)tje zondag de snelste gaat zijn?!
-
evo
- Donateur (2x)

neuh.... als ie 'em heel houdt ben ik al tevree 
-
millerman
- Donateur (3x)

Zo! Vandaag weer een dagje bezig geweest op het circuit in Lelystad. Samen met ba(r)tje, G-Ice, Maarten en later nog Peterbreda en Maxmink93. Het was niet heel druk, dus genoeg tijd om lekker rondjes te maken. We hadden verwacht dat de banden na vandaag wel op zouden zijn, maar de Toyo's kunnen nog een dagje afgeragd worden!
Conclusie is onveranderd. Onze auto is een van de snelste op het circuit! Helaas gaat dat over de rechte stukken en die zijn er weinig bij slalomwedstrijdjes. Maar de hoeveelheid fun is er niet minder om. Hieronder een Audi cabrio die een rondje doet. Dan heb je een idee van de baan. Het ziet er een flink stuk slomer uit, dan wanneer je zelf achter het stuur zit of midden op de baan staat.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NSiQtPo4Kpo[/youtube]
En nog wat fotootjes:

En de reden waarom wij voor een voorwielaangedreven wagen hebben gekozen

Conclusie is onveranderd. Onze auto is een van de snelste op het circuit! Helaas gaat dat over de rechte stukken en die zijn er weinig bij slalomwedstrijdjes. Maar de hoeveelheid fun is er niet minder om. Hieronder een Audi cabrio die een rondje doet. Dan heb je een idee van de baan. Het ziet er een flink stuk slomer uit, dan wanneer je zelf achter het stuur zit of midden op de baan staat.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NSiQtPo4Kpo[/youtube]
En nog wat fotootjes:

En de reden waarom wij voor een voorwielaangedreven wagen hebben gekozen

-
inactief
- Geregistreerd lid
Jammer dat we "geen tijd meer" hadden om Maarten nog ff het verschil in "trackday banden" te laten voelen.
Misschien volgende keer...
Wat een ontzettend leuke dag was dit weer!
Misschien volgende keer...
Wat een ontzettend leuke dag was dit weer!
-
werli
- Donateur (2x)

de tijd van bartje ?
heeft die g-ice eens eindelijk leren rijden
heeft die g-ice eens eindelijk leren rijden
-
vdLindenMM
- Geregistreerd lid
Het kan zijn dat de foto van de korte hairpin left wat bedriegelijk overkomt, maar heeft de auto niet wat veel rol? Zo te zien "hangt" deze nogal veel op het rechter voorwiel en lijkt net of er iets te weinig camber is.
-
millerman
- Donateur (3x)

Roll valt mee, willen we aan de voorkant nog iets verbeteren door de rolkooi met de veerpoten te verbinden.
Slijtage van de banden doet vermoeden dat het camber goed staat. Het onderstel is te slap voor zulke bochten en veert te ver door.
Slijtage van de banden doet vermoeden dat het camber goed staat. Het onderstel is te slap voor zulke bochten en veert te ver door.
-
inactief
- Geregistreerd lid
Deze keer heb ik extra gelet op het duiken en hellen van andere auto's, uiteraard staat onze (lichtere / gestripte) 9-3 wat hoog op de poten en helt duikt hij veel.
Echter zelfs bij de snelste golf (waar wij allemaal tegen op kijken) zie ik af en toe een wiel de grond verlaten en helt en duikt de auto in de bochten.
Uiteraard zijn het allemaal aandachtspunten en hebben we een goed idee over hoe het op te lossen, maar dit seizoen gaan we geen hier het budget nog niet voor vinden denk ik.
Mijn persoonlijke doel is om de auto op bmw nivo op dit kleine parcours te krijgen, wanneer we die kennis vergaard hebben en de nodige aanpassingen gedaan hebben zou het zo maak kunnen zijn dat we op de grotere circuits een érg competatieve auto hebben!
Echter zelfs bij de snelste golf (waar wij allemaal tegen op kijken) zie ik af en toe een wiel de grond verlaten en helt en duikt de auto in de bochten.
Uiteraard zijn het allemaal aandachtspunten en hebben we een goed idee over hoe het op te lossen, maar dit seizoen gaan we geen hier het budget nog niet voor vinden denk ik.
Mijn persoonlijke doel is om de auto op bmw nivo op dit kleine parcours te krijgen, wanneer we die kennis vergaard hebben en de nodige aanpassingen gedaan hebben zou het zo maak kunnen zijn dat we op de grotere circuits een érg competatieve auto hebben!
-
ba(r)tje
- Donateur

Wat een geweldige dag! Het was de eerste keer dat ik achter het stuur plaatsnam, wat een power! Tevens tot de conclusie gekomen dat ik simpelweg te klein ben
De perfecte zithouding kan nog niet bereikt worden, ga maar bij de bios een kinderverhoging jatten ofzo.
Qua tijd was het prima, 1:09 laag. G-ice reed 1:08 hoog maar hij raakte nogal wat pionnetjes, grasmatjes, bijna baanposten etc
Leuk dat Peterbreda ook nog wat rondjes heeft gemaakt!
De perfecte zithouding kan nog niet bereikt worden, ga maar bij de bios een kinderverhoging jatten ofzo.
Qua tijd was het prima, 1:09 laag. G-ice reed 1:08 hoog maar hij raakte nogal wat pionnetjes, grasmatjes, bijna baanposten etc
Leuk dat Peterbreda ook nog wat rondjes heeft gemaakt!
-
vdLindenMM
- Geregistreerd lid
Torsie stijfheid van deze auto is ietsjes anders wat ook geldt voor Renault Clio en Megane. Misschien een idee om even te kijken naar de inbound van de schokbrekers en daarmee ook de veren. In overleg met de verenmaker zou gekeken kunnen worden of de veren een 10-15 kg/cm zwaarder kunnen. Uiteraard wel in verhouding met de achterveren. Misschien een wat progressievere veer.G-ice schreef:Echter zelfs bij de snelste golf (waar wij allemaal tegen op kijken) zie ik af en toe een wiel de grond verlaten en helt en duikt de auto in de bochten.
Op een foto waar te zien is dat de auto de hairpin ingaat oogt de achterkant behoorlijk goed, alleen lijkt het alsof de voorkant al aan stevig aan het zakken is.