Loop nog altijd met het idee om een centrifugaal compressor op een 900 te zetten maar je haald er nooit mee wat je met een goede turbo kan halen dus vandaar ben ik daar niet verder mee gegaan toen.
Succes met dit project
Dus daar wordt wel weer gesproken over een intercooler omdat een kleiner huis meer warmte maakt. Je doet deze conversie uit vermogensoverwegingen (niet uit comfort of souplesse ofzo) dus waarom niet gelijk de intercooler monteren?By the way what youve got there is an Eaton M45 which will requare an intercooler due to its smaller size your going to have to spin it up much faster then an M62 and your going to genarate alot more heat to do the same job.

Die redenatie klopt niet helemaal...carlsson schreef:Tja zit ook standaard op een VAG 1.4 TSI, 160 pk/240 NM makkelijk weer op te voeren door b.v. Abt tot iets rond de 210 pk/290 NM.
Dat is dus 150 pk per liter, een 2.0 liter met die combinatie kan het dan tot zo'n 300 pk schoppen.

Dus als ik zo'n ding op mijn Jaguar V12 6 liter zet pompt die combinatie er volgens jouw redenering zo'n 900 pk uit?carlsson schreef:Dat is dus 150 pk per liter, een 2.0 liter met die combinatie kan het dan tot zo'n 300 pk schoppen.
Allemaal heel leuk maar het ging hier over een Eaton M45 op een Saab motor en niet een Eaton en een turbo... en met alleen die Eaton ga je dus geen 300 pk halen.carlssan schreef:@Giuliettaeva,
Tja, kleine motoren zijn iets eenvoudiger op te voeren, de VW Polo R WRC haalt al 300 pk uit een 1.6 Turbo. Schijnt ook nog op soort biogas te rijden en een aanzienlijk lagere CO2 productie te hebben.

Ohja, die blokjes schijnen vaak te ploffen! Ik ken al 2 voorbeelden uit mijn indirecte omgeving, maar het internet is er over volgeschreven. Als je dan ook nog DSG hebt ben je helemaal aan de beurt. In het begin even geleverd met 170 pk, daarna al gauw met 160 pk. Niet dat het helpt. Toch rijdt het wel leuk, voor de 100.000km dat het heel blijft...carlsson schreef:Tja zit ook standaard op een VAG 1.4 TSI, 160 pk/240 NM makkelijk weer op te voeren door b.v. Abt tot iets rond de 210 pk/290 NM.
Dat is dus 150 pk per liter, een 2.0 liter met die combinatie kan het dan tot zo'n 300 pk schoppen.