interessant bedrijf
-
phanot
- Donateur (2x)

- Berichten: 768
- Lid geworden op: ma 04 mei, 2015 21:52
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
-
95twinturbo
- Donateur (2x)

- Berichten: 794
- Lid geworden op: di 09 mei, 2023 15:12
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: interessant bedrijf
Ziet er interessant uit idd ja. Zeker als je de bedragen hoort
'81 900 Turbo T8 Black - ‘99 9-5 Estate 2.0T Midnightblue 250PK - ‘78 Opel Kadett 1.2s Jamaicagelb
-
turbopilot
- Donateur (7x)

- Berichten: 16896
- Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: interessant bedrijf
Hoe zouden ze aan die mallen komen ?
(ᴑ\\==U==//ᴑ) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee
-
phanot
- Donateur (2x)

- Berichten: 768
- Lid geworden op: ma 04 mei, 2015 21:52
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: interessant bedrijf
Volgens de video gebruiken ze daarvoor twee originele auto's.turbopilot schreef: ↑wo 03 jun, 2026 9:27Hoe zouden ze aan die mallen komen ?
De eerste wordt compleet uit elkaar gehaald en ingescand, waar op basis van deze scans de mallen gemaakt worden,
De tweede wagen wordt gebruikt als pasmodel voor de net aangemaakte mallen.
Daarna kan de massaproductie beginnen voor dit model.
Ze bouwen dus een compleet nieuwe auto rond een nog geregistreerd chassisnummer.
Omdat ze in China nog steeds geen oldtimers mogen importeren, en er wel voldoende vraag is, zijn ze daar dus zeer zuinig met de nog bestaande geregistreerde oldtimers.
Een compleet nieuwe karosserie voor een auto waarvan ze al de mallen gemaakt hebben zou ca 8000 tot 15000 euro kosten begreep ik uit de video.
-
Saapie
- Donateur (2x)

- Berichten: 9273
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: interessant bedrijf
Waanzinnig!
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
-
phanot
- Donateur (2x)

- Berichten: 768
- Lid geworden op: ma 04 mei, 2015 21:52
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: interessant bedrijf
Hier nog als vervolg, een interessante video over een Toyota specialist en restauratiebedrijf die zo een nieuwe body gekocht hebben om op een bestaand chassis te zetten.
Veel teleurstellingen en onvoorzien werk (naast het positieve). Ze hebben ook contact gezocht met het fabriek zodat die hun product kunnen verbeteren. Helaas geen interesse, wat echt spijtig is.
Kort samengevat, het zijn zeer interessante body's, ook qua prijs, maar zeker niet iets om in je garage in je woonwijk even in een weekend voor elkaar te krijgen.
https://www.youtube.com/watch?v=I4ZKtnCJCak
Veel teleurstellingen en onvoorzien werk (naast het positieve). Ze hebben ook contact gezocht met het fabriek zodat die hun product kunnen verbeteren. Helaas geen interesse, wat echt spijtig is.
Kort samengevat, het zijn zeer interessante body's, ook qua prijs, maar zeker niet iets om in je garage in je woonwijk even in een weekend voor elkaar te krijgen.
https://www.youtube.com/watch?v=I4ZKtnCJCak