Mijn 9-5 uit 2003 met inmiddels rond de 340K km heeft door de vorige eigenaar rond 170.000km een nieuwe chassic gekregen met Bilstein B8 dempers en ‘KCP veren’ die volgens de nota een verlaging genereren van 30mm. Overigens is de auto is van origine een Vector dus ik weet niet of ze dit bedoelen ten opzichte van een vector of een Aero. Nou vind ik hem persoonlijk mooi op zn 18” wielen staan met mooi gevulde wielkasten, maar ik loop in de praktijk toch tegen wat beperkingen aan. De 9-5 heeft vanaf het ontwerp al een behoorlijke overhang aan de voorkant en hij heeft met de huidige setup al wel wat moeite met de oprit naar ons huis (zeker mijn ega houd daar bijzonder weinig rekening mee). Ook parkeren met de neus in het parkeervak geeft soms problemen met die grote blokken beton aan de voorkant. Ik probeer natuurlijk zoveel mogelijk de kont naar achter te parkeren, maar dit is niet altijd mogelijk. De dubbele uitlaatpotten van de BSR liggen maar een cm of 12/13 boven t asfalt.
Tijdens volle belading met de zomervakantie ging ‘t ook allemaal nog wel maar hij ligt dan errug laag. De voorspoiler is al half gesneuveld. Dat laatste probleem wordt hopelijk komend halfjaar opgelost met een frisse haaienbek die ik graag fris wil houden en het feit dat we ook vanaf volgend jaar op pad gaan met een vouwwagen/tenttrailer neig ik naar de 9-5 te voorzien van een setup met minder verlaging. Hebben jullie een idee van een goeie setup in combinatie met de B8 dempers (die volgens mij nog ok zijn)? Origineel Aero of toch iets anders? Ik zie dat ze bij R&D ook een Eibach set verkopen maar die is ook weer met 30mm verlaging. Ga ik veel aan rij eigenschappen inleveren of is dat allemaal te overzien? Ik hoor t graag!
This thread is waardeloos zonder pics dus bij deze.
Normale belading: