Telefoon/navigatie-houder

1997-2010
Paulhofstra
Geregistreerd lid

Telefoon/navigatie-houder

Bericht door Paulhofstra » di 15 aug, 2023 11:54

Ik heb een Saab 95 uit 2008.
Zonder navigatie maar met de originele radio.
Wat is de beste telefoonhouder of navigatiehouder voor op, in, aan het dashboard?

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Telefoon/navigatie-houder

Bericht door Orphy » di 15 aug, 2023 12:10

Je kunt een originele console plaatsen met daarop een houder.
Ik gebruik altijd de houders van brodit , die vind ik het fijnste. Brodit levert eventueel als alternatief voor de console ook de modelspecifieke Clips waar de houder op kan.

Ik heb wel een console beschikbaar, moet alleen even kijken of die voor een 2008 hetzelfde is.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » di 15 aug, 2023 13:03

Ik gebruik altijd Brodit houders, liefst degene die de telefoon/navihouder boven de radio/voor het middelste ventilatierooster plaatst. Daarmee hoef je nauwelijks weg te kijken om even je scherm te kunnen lezen.

Ik heb wel zo'n brodit clip voor een Dame Edna liggen.

Paulhofstra
Geregistreerd lid

Bericht door Paulhofstra » di 15 aug, 2023 16:34

reiernumans schreef:
di 15 aug, 2023 13:03
Ik gebruik altijd Brodit houders, liefst degene die de telefoon/navihouder boven de radio/voor het middelste ventilatierooster plaatst. Daarmee hoef je nauwelijks weg te kijken om even je scherm te kunnen lezen.

Ik heb wel zo'n brodit clip voor een Dame Edna liggen.
Maar zit hij dan niet recht voor het middelste ventilatierooster zodat ik dan veel minder de airco ervaar?
Wat vraag je voor zo'n Dame Edna Brodit clip?
Mag via pb....

Paulhofstra
Geregistreerd lid

Bericht door Paulhofstra » di 15 aug, 2023 16:43

Is dit zo'n clip?
Afbeelding

Paulhofstra
Geregistreerd lid

Bericht door Paulhofstra » di 15 aug, 2023 16:51

Of deze:

Afbeelding

Paulhofstra
Geregistreerd lid

Bericht door Paulhofstra » di 15 aug, 2023 16:52

Eigenlijk wel handig om ze allebei te hebben met een juiste houder voor mijn Tomtom bij het ventilatierooster en de juiste houder voor mijn telefoon rechts schuin naar mij toe bij de middenconsole...

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » di 15 aug, 2023 19:09

Paulhofstra schreef:
di 15 aug, 2023 16:43
Is dit zo'n clip?
Afbeelding
Deze heb ik liggen op werk en in m’n eigen auto zitten. Je mag altijd even langsrijden, ik ben er doordeweeks elke dag. ;)

Ernsth
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ernsth » za 09 sep, 2023 0:01

Sorry voor late reactie, ik heb de telefoonhouder van RBM Performance, een 3D geprint ding en een iPhone Pro Max past perfect
https://www.rbmperformance.com/support- ... _4447.html
Komt uit Frankrijk dus 2-3 dagen levertijd

95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 95twinturbo » za 09 sep, 2023 7:54

Ernsth schreef:
za 09 sep, 2023 0:01
Sorry voor late reactie, ik heb de telefoonhouder van RBM Performance, een 3D geprint ding en een iPhone Pro Max past perfect
https://www.rbmperformance.com/support- ... _4447.html
Komt uit Frankrijk dus 2-3 dagen levertijd
Amai. Ik zet al die tijd mijn gsm in de bekerhouder, vind dat best slim. Maar deze ziet er een pak handiger uit😊

Paulhofstra
Geregistreerd lid

Bericht door Paulhofstra » za 09 sep, 2023 7:58

Ik ben afgestapt van de telefoonhouder maar heb door Reier een Pioneer met Android Auto met Saab integratie van de versterker en stuurbediening laten installeren. Werkt heel erg fijn!

95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 95twinturbo » za 09 sep, 2023 15:05

@paul het gaat hier volgens mij niet om de audio koppeling, maar om het wegleggen of plaatsen van je telefoon.

Persoonlijk vind ik dat trouwens een groot gemis in de 9-5: een doodnormaal open vakje achter de pook waar je je telefoon of zonnebril even weg kan leggen. Heb sinds kort zelf wel een origineel Saab opbergvakje daar, maar dan nog past daar hooguit een klein zakje Fishermans friends in.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » za 09 sep, 2023 16:00

Misschien de achterzijde openmaken en een dieper vak creeëren met een 3D-geprinte toevoeging?

Op de 9-3 NG zijn die vakken wel diep genoeg, overigens. Jammer dat dat nooit voor de 9-5DE is gekomen. Wel is er een 1-DIN houder met een breed 1-DIN vak waar je je tel in kan leggen. Maar ja, dan moet je wel een aftermarket radio+bediening installeren. Dat moet je ook maar net willen en goedkoop is dat ook niet als het je puur gaat om het opbergvak voor je telefoon.

Een houder van Brodit of uit de bovenstaande link is dan een goede oplossing.

Paulhofstra
Geregistreerd lid

Bericht door Paulhofstra » za 09 sep, 2023 16:30

95twinturbo schreef:
za 09 sep, 2023 15:05
@paul het gaat hier volgens mij niet om de audio koppeling, maar om het wegleggen of plaatsen van je telefoon.
Ik was dit onderwerp/deze thread gestart, vandaar mijn opmerking dat de vraag die ik opwierp niet meer van toepassing is... snap je?😉

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » za 09 sep, 2023 16:44

Heb deze in de auto. Telefoon tegenaan zetten en het blijft prima plakken. Wil niks anders meer

https://www.bol.com/nl/nl/p/celly-ghost ... 032239042/

Plaats reactie