Waardeontwikkeling '99 9-5 Aero MK1

1997-2010
pveelen
Geregistreerd lid

Re: Waardeontwikkeling '99 9-5 Aero MK1

Bericht door pveelen » zo 06 apr, 2025 12:59

reiernumans schreef:
zo 06 apr, 2025 12:32
Ik kan me wel voorstellen dat je de auto niet kwijt wil, een goede 9-5 is immers zeldzaam aan het worden en ze rijden echt grandioos, en een argument zoekt om hem voor jezelf te bewaren en/of de keuze uit te stellen. Ik zou dat argument niet zoeken in potentiële waardestijging maar in hobby. ;-)

Misschien is dat het vooral, ik wil ‘m niet kwijt want zo eentje vind ik niet meer. De Abbott Racing uitlaatlijn is zeldzaam en door Brexit ook niet meer interessant om te importeren.

Alles is goed, fijn bijgehouden, 1 vorige eigenaar in Nederland, onderhoud altijd door Heijnes en nergens op bespaard. Daarnaast nog fijne opties en MK1 Estate Aero in een topkleurtje.

Zoek misschien een excuus ‘m niet te verkopen maar gewoon weg te zetten en niet over een jaar spijt te hebben van mijn keuze.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » zo 06 apr, 2025 14:04

Welke keuze je ook maakt, spijt moet je nooit hebben. ;-)

Toen ik een paar jaar terug voor zo’n dilemma stond rond het verkopen of wegzetten van mijn 900 Turbo in een specificatie die ik nooit meer ga vinden (tenzij ik hem terugkoop) heb ik lang getwijfeld. Ik heb er veel over gepraat met familie en goede vrienden, en uiteindelijk weloverwogen de keuze gemaakt de auto te verkopen. Ik heb veelvuldig gehoord dat ik dat nooit had moeten doen en ik er spijt van zou krijgen. De realiteit is echter dat ik er ik de bijna drie jaar sindsdien nog geen seconde spijt van heb gehad. Denk ik weleens terug aan de avonturen met die auto? Regelmatig! Maar echt missen in de zin van ‘had ik maar nooit’, nee nooit. Het was toen de juiste beslissing voor mij en wat ik nodig had, en erop terugkijkend kan ik me daar nog steeds in vinden.

Laat je vooral niet te gek maken door wat andere mensen vinden. Uiteindelijk ben jii degene die moet leven met je beslissing, niet ik of iemand anders die vanaf de zijlijn wat roept. ;-)

95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 95twinturbo » zo 06 apr, 2025 14:26

reiernumans schreef:
zo 06 apr, 2025 14:04
Laat je vooral niet te gek maken door wat andere mensen vinden. Uiteindelijk ben jii degene die moet leven met je beslissing, niet ik of iemand anders die vanaf de zijlijn wat roept. ;-)
Ik zie dit topic niet als roepen langs de zijlijn, TS vroeg immers zelf om standpunten. Los van wat afdwalingen links of rechts denk ik dat het nog geholpen heeft ook:)

In mijn ogen heeft ‘t hem het “antwoord achter het antwoord” opgeleverd: dat de waardeontwikkeling niet eens het allerbelangrijkste is misschien, maar dat hij het vooral jammer zou vinden als hij de auto kwijt is. Dat dacht ik eerlijk gezegd ook al tussen de regels door te lezen (vandaar mijn suggestie om hem in ieder geval eens voor een jaar te stallen, dan ben je ‘m niet gelijk kwijt en kan je nadenken).

Nu nog steeds bedenken wat je er concreet mee wil doen. Maar al met al een nuttig topic denk voor TS:)

Zal zelf ook eens diep gaan nadenken over dezelfde twijfels die ik over de GLE heb. Andere auto, andere uitdagingen, maar zelfde twijfel. Zwaar leven hebben we jongens :)

Plaats reactie