pveelen schreef: ↑zo 06 apr, 2025 11:42
Ik snap dat ik mezelf plezier ontzeg maar 2x een 9-5 hebben rijden voor woon-werk en flink wat kilometers loopt in de papier volgens mijn zeer accuraat excel overzicht.
Tsja. Het is een beetje als een BMW E39/E46 goed houden in dat opzicht.
Ik denk dat je je 9-5 nog behoorlijk lang moet stallen om het de moeite waard te maken mbt waardestijging. Lijkt me alleen interessant als de plek gratis is. Vervolgens krijg je dan, als de waarde ver genoeg is gestegen dat je verkoop de moeite waard vindt, een potentieel behoorlijke kostenpost om 'm weer uit z'n langdurige stalling te wekken en helemaal te prepareren voor verkoop. Immers zijn de klassiekers die hard omhoog gegaan zijn de afgelopen jaren in 'slapende' staat nog steeds niet echt heel waardevol, het zijn altijd de extreem goed bewaard gebleven en rijdende exemplaren.
Persoonlijk denk ik dat dit specifieke exemplaar, gezien hij 'fors' getuned is (hardware aanpassingen en bijbehorende software) en de kilometerstand vermoedelijk niet super laag zal zijn aangezien het klinkt alsof de vorige eigenaar en jij de auto gebruikt hebben voor 'dagelijks verkeer' (ookal was dat wellicht niet dagelijks), niet dermate in waarde gaat stijgen dat het de moeite van het wegzetten en wachten waard is. Ik kan me wel voorstellen dat je de auto niet kwijt wil, een goede 9-5 is immers zeldzaam aan het worden en ze rijden echt grandioos, en een argument zoekt om hem voor jezelf te bewaren en/of de keuze uit te stellen. Ik zou dat argument niet zoeken in potentiële waardestijging maar in hobby.