Goed om te weten. Toch maar eens kijken naar een Primaïr 7 dus.vel0city schreef: ↑di 21 jun, 2022 10:10M'n eerste Classic was er eentje met een 2.1, maar ook een GM55704-bak, oftewel primair 7. 100 km/u was zo'n 2200 toeren, en met die 2.1 was dat lang geen straf omdat het blok lekker veel koppel onderin heeft door de hogere compressieverhouding.
Saab 900 2.1 liter - hoe zie ik dit?
-
Carroda
- Geregistreerd lid
Re: Saab 900 2.1 liter - hoe zie ik dit?
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Vaak is dat een vacuümlek ergens of in depedaalschakelaar die goed afgesteld moet worden. Een ander veel voorkomend probleem zijn de aansluitingen van de stekker op de PCB in de ECU, even de verbindingen opnieuw solderen heeft menig cruise control ECU gerepareerd.Quartiere schreef: ↑di 21 jun, 2022 12:28... Cruise control werkt soms ...
meestal is het een ABS wielsensor die dood is; weerstand moet rond de 1300 Ohm zijn als ik het mij goed herinner, gemeten aan de stekker.Quartiere schreef: ↑di 21 jun, 2022 12:28ABS werkt niet (lampje brand). De ECU unit is al vervangen, maar dit heeft het probleem (nog) niet opgelost. ...
-
vel0city
- Donateur (2x)

Als je wilt weten wat er precies stuk is aan de cruise control, ik heb een testkastje waar je eigenlijk alles mee kan testen minus de ECU. Als je zin hebt om een ritje Zaandam te maken moet dat wel te bekijken zijn
Welk modeljaar is jouw Classic?
-
Quartiere
- Geregistreerd lid
Ik ben net nog even onder de motorkap gedoken (de motor was gisteren te warm voor een uitgebreid onderzoek (en het was ook donker…)). Het nummer eindigend op 5353 is gevonden, een B212 dus (als ik het goed begrijp…).RoccoH schreef: ↑di 21 jun, 2022 8:08Check toch even het nummer van de cilinderkop, ze zouden er bijvoorbeeld ook gewoon een ander 2.0 blok in gelegd kunnen hebben. Maar ook dat geeft geen 100% zekerheid (want men kan ook gewoon een 2.1 kop op een 2.0 onderblok gezet hebben). Enige dat 100% zekerheid geeft is het onderblok.
De 2.1 was in Nederland alleen in modeljaar 1991 leverbaar, daarvoor en daarna was het een 2.0 injectie. Wellicht zijn ze er dus bij het invoeren er vanuit gegaan dat een MY92 900i per definitie een 2.0 is.
-
Krizzie
- Donateur (3x)

2200 toeren bij 100kmh? Dat doet mijn primair 8.5 net. Waren dat 100kms op de teller met een flinke afwijking? 
-
Quartiere
- Geregistreerd lid
Dat zou top zijn! Wanneer mag ik langskomenvel0city schreef: ↑di 21 jun, 2022 18:13Als je wilt weten wat er precies stuk is aan de cruise control, ik heb een testkastje waar je eigenlijk alles mee kan testen minus de ECU. Als je zin hebt om een ritje Zaandam te maken moet dat wel te bekijken zijn![]()
Bouwjaar is 1992 (dus ik vermoed dan ook modeljaar 1992).