Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
-
jansen
- Donateur (7x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Als het naar boven werkt dan is ie verkeerd ingeleerd en moet je eerst het geheugen wissen voordat ie opnieuw ingeleerd kan worden, geheugen wissen doe je door de accu even stroomloos te maken.
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Ik krijg zaterdag een MapTun dubbele uitlaat onder de auto, ik laat er dan wel even naar kijken.
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Probleem met rechterraam lijkt weg te zijn. Het blijft soms een mysterie bij Saab.
Maar de "dikke piep'n" zitten eronder. Diffusor origineel Aero.
Bij Orphy door Pascal geplaatst. Is een vakman. Erg fraai en een lekkere donkere sound merkbaar tijdens het rijden. De kont van de Caab is nu echt af. Blij mee.
Maar de "dikke piep'n" zitten eronder. Diffusor origineel Aero.
Bij Orphy door Pascal geplaatst. Is een vakman. Erg fraai en een lekkere donkere sound merkbaar tijdens het rijden. De kont van de Caab is nu echt af. Blij mee.
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Maar sinds een paar dagen een ongewenste bezoeker op het dak in de nacht met achterlating van de nodige haren.
Met een kleefroller de haren er weer goed af gekregen. Maar hoe voorkomen dat de kat er weer gaat slapen? Wat peper op het dak strooien?
Met een kleefroller de haren er weer goed af gekregen. Maar hoe voorkomen dat de kat er weer gaat slapen? Wat peper op het dak strooien?
-
Barten
- Donateur (12x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
De strijd met een kat ga je niet eenvoudig winnen. Wij hadden tot voor kort zelf 2 katten. Als onze cabrio onder de carport stond gingen ze vaak op het dak liggen. Bijkomend nadeel is dat ze via de motorkap of achterklep de auto beklimmen met pootafdrukjes of krassen tot gevolg. Bij een auto met vast dak, geparkeerd op dezelfde plek, deden ze dat niet.
Als de cabrio buiten de carport stond gingen ze er niet op liggen.
Ik heb gewerkt met verklikkers gericht op de kap, die een hoge toon geven, maar dat gaf slechts enkele dagen het gewenste resultaat.
Een hoes over de auto voorkomt dat de kattenharen aan de kap plakken, maar geeft weer ander gedoe met op en afdoen van de hoes, zeker als de auto vaker gebruikt wordt.
Uiteindelijk heb ik er voor gekozen de auto vaker buiten de carport te parkeren en anders met een kleefrol van IKEA de haren weg te rollen. Dat gaat overigens zeer eenvoudig.

Als de cabrio buiten de carport stond gingen ze er niet op liggen.
Ik heb gewerkt met verklikkers gericht op de kap, die een hoge toon geven, maar dat gaf slechts enkele dagen het gewenste resultaat.
Een hoes over de auto voorkomt dat de kattenharen aan de kap plakken, maar geeft weer ander gedoe met op en afdoen van de hoes, zeker als de auto vaker gebruikt wordt.
Uiteindelijk heb ik er voor gekozen de auto vaker buiten de carport te parkeren en anders met een kleefrol van IKEA de haren weg te rollen. Dat gaat overigens zeer eenvoudig.

-
Henk-Jan
- Donateur

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Een hond schijnt goed te werken ... 
(moet je er wel één vinden die z'n vak verstaat)
(moet je er wel één vinden die z'n vak verstaat)
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Ik ga vanavond een schaaltje met gesneden citroen op het dak zetten. Kijken of dat werkt.
-
Henk-Jan
- Donateur

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Overigens kan ik je geen geraniumspray aanraden. Toen ik dat eens heb gebruikt, had ik de volgende dag een groter souvenir van de kat op de kap liggen ...frits 9-3 schreef: ↑za 20 jun, 2026 12:53Maar sinds een paar dagen een ongewenste bezoeker op het dak in de nacht met achterlating van de nodige haren.
Met een kleefroller de haren er weer goed af gekregen. Maar hoe voorkomen dat de kat er weer gaat slapen? Wat peper op het dak strooien?
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Henk-Jan schreef: ↑za 20 jun, 2026 17:01Overigens kan ik je geen geraniumspray aanraden. Toen ik dat eens heb gebruikt, had ik de volgende dag een groter souvenir van de kat op de kap liggen ...
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Het schaaltje gaat er vannacht weer op. Heb gisteren ook een doekje met glassex ingespoten op de voorruit en wat peper rond de voorwielen gestrooid. Vannacht is de kat in elk geval niet geweest.