Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door jansen » za 06 jun, 2026 10:28

Als het naar boven werkt dan is ie verkeerd ingeleerd en moet je eerst het geheugen wissen voordat ie opnieuw ingeleerd kan worden, geheugen wissen doe je door de accu even stroomloos te maken.

Gebruikersavatar
frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door frits 9-3 » za 06 jun, 2026 11:59

Kan dat verder geen kwaad?

Gebruikersavatar
frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door frits 9-3 » ma 08 jun, 2026 7:33

Ik krijg zaterdag een MapTun dubbele uitlaat onder de auto, ik laat er dan wel even naar kijken.

Gebruikersavatar
frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door frits 9-3 » za 13 jun, 2026 18:30

Probleem met rechterraam lijkt weg te zijn. Het blijft soms een mysterie bij Saab. :D

Maar de "dikke piep'n" zitten eronder. Diffusor origineel Aero.

Bij Orphy door Pascal geplaatst. Is een vakman. Erg fraai en een lekkere donkere sound merkbaar tijdens het rijden. De kont van de Caab is nu echt af. Blij mee. :D

Gebruikersavatar
frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door frits 9-3 » za 20 jun, 2026 12:53

Maar sinds een paar dagen een ongewenste bezoeker op het dak in de nacht met achterlating van de nodige haren.

Met een kleefroller de haren er weer goed af gekregen. Maar hoe voorkomen dat de kat er weer gaat slapen? Wat peper op het dak strooien?

Gebruikersavatar
Barten
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door Barten » za 20 jun, 2026 13:34

De strijd met een kat ga je niet eenvoudig winnen. Wij hadden tot voor kort zelf 2 katten. Als onze cabrio onder de carport stond gingen ze vaak op het dak liggen. Bijkomend nadeel is dat ze via de motorkap of achterklep de auto beklimmen met pootafdrukjes of krassen tot gevolg. Bij een auto met vast dak, geparkeerd op dezelfde plek, deden ze dat niet.
Als de cabrio buiten de carport stond gingen ze er niet op liggen.
Ik heb gewerkt met verklikkers gericht op de kap, die een hoge toon geven, maar dat gaf slechts enkele dagen het gewenste resultaat.
Een hoes over de auto voorkomt dat de kattenharen aan de kap plakken, maar geeft weer ander gedoe met op en afdoen van de hoes, zeker als de auto vaker gebruikt wordt.
Uiteindelijk heb ik er voor gekozen de auto vaker buiten de carport te parkeren en anders met een kleefrol van IKEA de haren weg te rollen. Dat gaat overigens zeer eenvoudig.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Henk-Jan
Donateur
Donateur

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door Henk-Jan » za 20 jun, 2026 13:43

Een hond schijnt goed te werken ... :wink:

(moet je er wel één vinden die z'n vak verstaat)

Gebruikersavatar
frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door frits 9-3 » za 20 jun, 2026 13:57

Ik ga vanavond een schaaltje met gesneden citroen op het dak zetten. Kijken of dat werkt.

Gebruikersavatar
Henk-Jan
Donateur
Donateur

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door Henk-Jan » za 20 jun, 2026 17:01

frits 9-3 schreef:
za 20 jun, 2026 12:53
Maar sinds een paar dagen een ongewenste bezoeker op het dak in de nacht met achterlating van de nodige haren.

Met een kleefroller de haren er weer goed af gekregen. Maar hoe voorkomen dat de kat er weer gaat slapen? Wat peper op het dak strooien?
Overigens kan ik je geen geraniumspray aanraden. Toen ik dat eens heb gebruikt, had ik de volgende dag een groter souvenir van de kat op de kap liggen ...

Gebruikersavatar
frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door frits 9-3 » zo 21 jun, 2026 8:20

Henk-Jan schreef:
za 20 jun, 2026 17:01
Overigens kan ik je geen geraniumspray aanraden. Toen ik dat eens heb gebruikt, had ik de volgende dag een groter souvenir van de kat op de kap liggen ...
:shock: :D :D

Gebruikersavatar
frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door frits 9-3 » zo 21 jun, 2026 18:33

Het schaaltje gaat er vannacht weer op. Heb gisteren ook een doekje met glassex ingespoten op de voorruit en wat peper rond de voorwielen gestrooid. Vannacht is de kat in elk geval niet geweest.

Plaats reactie