configuratie nu
rode APC en 3.3 bar FPR
kat vervangen door buis (straks racekat)
verder alles stock
heeft iemand ervaring met een speedparts stage 1?
welke andere alternatieven zijn er ?

Is ook mijn gevoel. Mocht het alleen gevoel zijn en geen werkelijkheid, het geluid alleen al is het mij wel waard.orville schreef:ik heb van 2 uitlaateinden met flensen 1 gemaakt.
zonder katomhuizing, dus gewoon een recht pijpje.
mooi geluid en voor mn gevoel wat soepeler oppakken bij lage toeren.
Hmm.. Het lijkt mij wat tegenstrijdig, high flow en goede katwerking voor het milieu.orville schreef:echter, om toch beetje mijn steentje bij te dragen aan een minder snelle vervuiling van deze planeet, bedacht ik om een high flow kat te plaatsen, zoals Hannes of Sander die laatst in duitsland signaleerde.
Dat zou wel eens per APC-kast kunnen verschillen, ze komen in een basisafstelling, die ongeveer vergelijkbaar is (bij mij in ieder geval) met een rode APC kast. Na wat afstellen van de P & F potmeters kwam ik inderdaad op 1,2 bar uit (tot nu toe).orville schreef: 1,2 bar is niet misselijk..maar dat heb je zelf bereikt door de potmeter te verdraaien?
op welke waarde piekt die stage 1 apckast dan standaard?
Die Matrix-katalysator had ik ook al eens gevonden. Toen ook per mail contact gehad. Ze kunnen de kat opsturen.orville schreef:hier is de kat-link:
http://www.netma.fi/jouko/saab/performance3.html
schijnt schoner te zijn dan de standaard kat en bovendien eist deze 6PK minder op dan de originele.

Klopt deze wordt geleverd met een basisinstelling, zodat je deze zelf naar eigen gevoel kunt afstellen. De standaard instelling is al wel aardig, maar door met slechts 2 potmetertjes een balans te vinden, kan je deze op je eigen auto afstellen.Erik20000 schreef:Is de stage 1 van speedparts niet van te voren ingesteld? Ik heb al contact gehad met Sander om er een te bestellen maar ging er eigenlijk vanuit dat je dan juist niets meer met de instelling van de apc hoeft te doen.
Helaas geen tijd gehad om de afstelling te proberen voordat ik naar Brinky ging, anders had ik de instellingen weer terug gezet. Zodra de afstelling weer beter is doen we het ritje nog maar eens over.brinky schreef:Heb net de eer gehad om een stukje in de auto van Michiel mee te rijden en ook nog even achter het stuur gekropen. Michiel heeft de APC-instelling nog weer iets gewijzigd (want was nog niet tevreden), maar dat heeft geen positieve uitwerking gehad (tov de vorige instelling). Max druk is nu 1,1 bar piek en loopt terug naar iets van 0,8. Wel leuk om te zien dat je de APC-meter ver in het rood kunt trappen.
Vooral in z'n 4 en 5 is het een erg fijne auto! De mitsu-turbo spint snel op... veel sneller dan de brakke gerrit die in mijn 84-er zat.
Als ik het goed begrepen heb, kun je met ideale instellingen een piekdruk van 1,3 bar halen.