Update14 op de 90 site, mooie plaatjes

1985-1987
Plaats reactie
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Update14 op de 90 site, mooie plaatjes

Bericht door esalet » ma 26 dec, 2011 22:45

We hebben weer een mooie oogst aan 90's gevonden die of al lange tijd in NL waren of er naar toe geïmporteerd worden of zijn.
Alles hier te vinden of course http://www.saab-90.nl, maar ik gooi even een paar highlights in de groep.

De klapperrrrrrrr van de week, een heuse 90 turbo automaat (we kenden 'm al maar nog zonder kenteken (hier onherkenbaar gemaakt of course) en nog niet eerder zo mooi gefotografeerd. Deze auto rijdt nog steeds, en wel in Polen :shock:
Afbeelding
Dan was deze helaas minder fortuinlijk, is gedemonteerd.
Afbeelding
Gelukkig komt er weer nieuw moois uit het buitenland, zoals deze (ik verwacht any moment het NL kenteken van de nieuwe eigenaar die zelf contact zocht met onze site!)
Afbeelding
En dan natuurlijk deze sportief gespoilerde beauty, verse import (al besproken in de gespot sectie maar te mooi om niet nog een keer te laten zien)
Afbeelding
Tot slot nog een dapper doormarcherende Hollander:
Afbeelding

Er waren er nog meer, maar ik zou zeggen: kijk zelf op http://www.saab-90.nl

sb90
Geregistreerd lid

Re: Update14 op de 90 site, mooie plaatjes

Bericht door sb90 » di 27 dec, 2011 12:49

Het is weer een mooie reportage, met mooie plaatjes!
Het Register begint nu écht serieuze vormen aan te nemen!

Etienne,
Wederom dank voor het bijhouden van dit prachtig staaltje kunst :)
Online zetten is 1, maar het uitzoeken, veranderen en bijwerken is een ander verhaal!

Dax
Geregistreerd lid

Bericht door Dax » do 29 dec, 2011 0:41

Mooie site! Goed je best op gedaan!
Wat mij alleen stoort zijn al die onherkenbaar gemaakte kentekens. De kracht van zo`n register zit hem denk ik in het feit dat je ze allemaal wilt registreren en dat wilt delen met een ander. Waarom die kentekens dan zo vreemd verbasteren. Denk dat je geen enkele privacy schendt en het maakt het algehele plaatje completer en visueel een stuk aardiger.
Vind het wel leuk om te zien dat jij (jullie) hier zo actief mee bezig zijn, maar wil je wel mijn mening delen. Wellicht sta ik daar alleen in en vindt je me een zeurneus, maar ik heb nou eenmaal iets met kentekens :oops: .

Heb zelf ooit (15jr geleden) de PV-65-FT (lichtgroenmetallic 90) in bezit gehad, wellicht bestaat hij nog?

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » do 29 dec, 2011 12:22

Ha Dax,

Dank voor je complimenten over de site.

En die kentekens, ja zelf vind ik ook de echte kentekens intact een stuk leuker om te zien. Maar helaas schijnt het wel eens voor te komen dat lieden die het niet zo nauw nemen, van internet een kenteken van een bepaald type en kleur auto overnemen op illegaal gemaakte platen en daar dan vrolijk mee gaan rondrijden.
Geen idee hoe groot dat risico is, maar omdat wij van allerlei particulieren hun info opvragen en sommigen dit alleen willen leveren als het anoniem op de site komt, doen we het maar zo.
Overigens heb ik achter de schermen wel een excelsheet met de complete kentekens (en soms ook chassisnummers) maar die houd ik bewust achter de schermen om bovenstaande reden.

Een terechte vraag van je en ik hoop dat je iets kunt met het antwoord.

Leuk dat je zelf ook een 90 hebt gehad. Dat kenteken hadden we nog niet. De kleur zal wel Malachite-groen zijn geweest, echt prachtig op een 90 en er zijn er maar een handjevol van in NL in die kleur.
Op de site http://publiek.vwe.nl/ kun je kentekens invoeren en soms vind je daar meer info dan bij de rdw, omdat ze bij vwe ook auto's tonen die er niet meer zijn (de rdw zegt dan alleen maar "niet bekend" zonder verdere info).

Helaas zegt vwe dat jouw 90 in 2008 zijn laatste APK vervaldatum en zijn laatste tenaamstelling heeft gehad, en dat hij nu gedemonteerd is. In de praktijk zou hij nog bij iemand onder een afdakje kunnen staan, omdat diegene het demonteren heeft uitgesteld. Maar officieel is hij er in ieder geval niet meer.

Heb je wellicht nog wat info over deze auto voor het register? Foto's zijn zeer welkom, en daarnaast info over km-stand, accesoires, chassisnummer e.d.
Ik stuur je wel een pb met mijn privemailadres, dan kan het daar naar toe.

Dax
Geregistreerd lid

Bericht door Dax » do 29 dec, 2011 13:07

Dank voor je reactie Esalet, ik ga naar foto`s speuren, maar heb deze niet digitaal (pré tjomploeter tijdperk voor mij). Als ik wat vind mail ik je.

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » do 29 dec, 2011 20:38

Als je wilt kan ik ze wel voor je inscannen en daarna aan je terugsturen, kijk maar (stuur maar een pb als je ook m'n postadres wilt).

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » do 29 dec, 2011 23:37

Hallo Dax,

Bedankt voor je bericht, zoals Etienne al aangaf heel erg leuk om te horen! Het is een voor ons tot nu toe onbekende 90, dat maakt het extra leuk!

Betreffende de kentekens;
Eigenlijk deels zoals Etienne al aangaf, echter ook het feit dat het officieel gezien niet toegestaan is. De website staat op mijn naam, wat mij (volgens mij) ook verantwoordelijk maakt voor dergelijke situaties.
De instructieboekjes e.d. welke we ingescand hebben mogen heel officieel gezien ook niet, echter zijn deze inmiddels dermate gedateerd dat we die gok wel aan durven. Daarnaast verwijderen we ook netjes materiaal wanneer hier om gevraagd wordt (dit is tot op heden nog niet voorgekomen).
Toch zijn er op o.a. SF al wat discussies geweest over het wel/niet weergeven van volledige kentekens. Er blijken mensen te zijn die niet het volledige kenteken zichtbaar willen hebben op internet, en daar houden we (verplicht) rekening mee.

Voor de scans van autobladen (bijv. een kopie van de Saab 90 pagina`s van een ANWB blad) hebben we ook officieel toestemming gevraagd (en gekregen).

Tot slot ben ik ook van mening dat het een heel stuk leuker wordt wanneer we de kentekens zichtbaar maken, maar ik wil de hobby-website vooral als hobby houden, en wil geen klachten / rechtzaken / wat dan al niet meer, vandaar...
Verder worden feedback, kritiek en opmerkingen/suggesties altijd gewaardeerd, positief danwel negatief. Alleen zo kunnen we de site verbeteren. Daarom dus enorm dank voor je reactie en het meedenken!

Ik ben benieuwd of het lukt met de foto`s van je (ex) Saab 90, ik ben heel, heel benieuwd!

Niels

Dax
Geregistreerd lid

Bericht door Dax » vr 30 dec, 2011 23:14

Hallo Esalet,

Ik ben nu 2 avonden in oude fotoalbums en negatieven aan het zoeken geweest, maar heb de foto`s niet kunnen vinden. Wel heel veel foto`s van veel andere Saab`s die ik ooit in bezit had of die ik mocht rijden van het baasje (ik heb 12 jaar Saabjes verkocht).
Van het weekend ga ik naar mijn ouders en zal daar nog eens een fotoboek opduiken, maar tot zover nog niets helaas.
Kenteken was i.i.g. PV-65-FT en de kleur Malachite groen met een beige interieur (was een chique auto destijds).
Mocht ik ze toch nog tegenkomen hoor je weer van mij.

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » za 31 dec, 2011 12:35

Dax schreef:Ik ben nu 2 avonden in oude fotoalbums en negatieven aan het zoeken geweest, maar heb de foto`s niet kunnen vinden. Wel heel veel foto`s van veel andere Saab`s die ik ooit in bezit had of die ik mocht rijden van het baasje (ik heb 12 jaar Saabjes verkocht).
Van het weekend ga ik naar mijn ouders en zal daar nog eens een fotoboek opduiken, maar tot zover nog niets helaas.
Dank voor je moeite zover, hopelijk heb je in ieder geval genoeglijke uurtjes gehad met de oude foto's!
En wie weet duikt ie nog op bij je ouders, dan hoor ik het alsnog graag.

En ja, malachite met beige is heel chique..........

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » ma 02 jan, 2012 0:47

melle z schreef:
sb90 schreef:echter ook het feit dat het officieel gezien niet toegestaan is.
Ben benieuwd wie dat 'officieel' verboden heeft. Snap jullie keus overigens wel, complotdenkers kun je af en toe maar beter een beetje faciliteren.
Ik weet niet "wie" dit in kwestie verboden heeft. Ik weet wel dat de privacywetgeving dergelijke zaken afdicht cq afgedicht heeft.

En nu even serieus;
Natuurlijk snap ik je reactie en vind ik het net zulke grote onzin als jij. Echter neemt het niet weg dat het wettelijk gewoon bepaald is, in zekere bewoording.
Zoals je zelf ook wel weet is de wet 1 groot speculatief "boek" waar advocaten altijd omheen draaien in de zin van "het is maar hoe je de wet bekijkt/begrijpt".
Neemt echter niet weg dat ik soieso het risico niet wil lopen en geen "ellende" wil met een website welke voor mij (en etienne, en evenwel ook anderen) veel betekent op saab/hobbygebied.
Beter op safe spelen dan een risico wagen.. Maar feitelijk ben ik het met je eens, en kan het me persoonlijk niet veel boeien wanneer een kenteken (hetzij van mijn eigen auto) online staat.
Wanneer je op de weg rijdt kunnen mensen ook je kenteken zien...

peterhelm
Geregistreerd lid

Bericht door peterhelm » ma 02 jan, 2012 20:17

Dax schreef:Hallo Esalet,

Ik ben nu 2 avonden in oude fotoalbums en negatieven aan het zoeken geweest, maar heb de foto`s niet kunnen vinden. Wel heel veel foto`s van veel andere Saab`s die ik ooit in bezit had of die ik mocht rijden van het baasje (ik heb 12 jaar Saabjes verkocht).
Kenteken was i.i.g. PV-65-FT en de kleur Malachite groen met een beige interieur (was een chique auto destijds).
Mocht ik ze toch nog tegenkomen hoor je weer van mij.
Malachite groene 90 met een beige interieur...Mmm.. Dat zijn inderdaad erg mooie uitvoeringen weet ik uit ervaring...

sprenkels
Donateur
Donateur

Bericht door sprenkels » za 18 feb, 2012 22:40

[quote="esalet"]We hebben weer een mooie oogst aan 90's gevonden die of al lange tijd in NL waren of er naar toe geïmporteerd worden of zijn.
Alles hier te vinden of course http://www.saab-90.nl, maar ik gooi even een paar highlights in de groep.

De klapperrrrrrrr van de week, een heuse 90 turbo automaat (we kenden 'm al maar nog zonder kenteken (hier onherkenbaar gemaakt of course) en nog niet eerder zo mooi gefotografeerd. Deze auto rijdt nog steeds, en wel in Polen :shock:
Afbeelding

Foto van de rode turbo automaat is gemaakt in Etten-Leur A58 nabij afrit 18.
Leuk om te weten :O: .

Groet, Corné

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » zo 19 feb, 2012 12:36

Hey Corné,

Welkom op het forum, leuk dat je hier ook bent.

groeten,
Etienne

sprenkels
Donateur
Donateur

Bericht door sprenkels » zo 19 feb, 2012 17:43

[]Ja, er staat helaas nog een auto van me op het forum viewtopic.php?f=39&t=111806" onclick="window.open(this.href);return false; en is verkocht.
Niet zo mooi als de 90 maar ook een plaatje, maar voorlopig houd ik het voor gezien.

Tot dat....... nou ja ik hoef jou niets te vertellen :lol: .

Groetjes, Corné.
Reden: Quote verwijderd

Plaats reactie