Ewouds Viggen: Kama-jaja-jippie-jippie-jeey! (er is altijd iets te doen)
-
Orphy
- Donateur (5x)

Re: Ewouds Viggen: project onderstel van start
Mijn viggen heeft helemaal geen aanduidingen op de achterklep…..
-
NeufegliseThierry
- Geregistreerd lid
Waanzinnig mooie auto, fijn dat er hier inmiddels aardig wat Viggen eigenaren actief zijn.
Nu je toch lekker bezig bent met verbeteren: je uitlaateindstuk hang niet mooi in het midden van de opening
Nu je toch lekker bezig bent met verbeteren: je uitlaateindstuk hang niet mooi in het midden van de opening
-
Super72
- Geregistreerd lid
Dat ligt vreemd genoeg aan de foto. Het lijkt alsof er een soort fish-eye lens is gebruikt. Wat natuurlijk niet zo is, maar waardoor dingen wel ineens scheef/uit het lood lijken te staan.Sapphire schreef: ↑do 06 okt, 2022 14:53de uitlaat hangt nu nog minder mooi dan bij aanschaf, als hij tenminste (nog) zo hangt als op de foto. Weliswaar recht, maar compleet off-center. Verder hangt de plaathouder achter (nu) scheef naar rechts (een klein beetje, maar toch)
Deze vergelijking ontgaat me. Ik maak geen reclame voor welk automerk dan ook.Gelukkig krijg je wél betaald voor de reclame die je maakt voor diverse automerken waarover je schrijft
Ik rijd een auto van een dealer. Heb daarvoor betaald. Ik maak gebruik van zijn diensten en betaal daarvoor. Betaling geschiedt conform de voorwaarden van het bedrijf; van 'vriendenprijsjes' is geen sprake. En dan vindt de goede man dat hij het recht heeft om ongevraagd zijn bedrijfsnaam op mijn auto te plakken? No way. Mijn auto, dus ik bepaal welke teksten erop komen. Wil je je bedrijfsnaam erop? Dan vraag je me dat eerst vriendelijk en kunnen we het over de voorwaarden hebben.Echter rijd jij wel in een auto van de dealer z'n merk, maar maakt hij niet noodzakelijk gebruik van de diensten van jouw bedrijf. Dus ik vind het weldegelijk een verschil. Als jij een van z'n grootste leveranciers zou zijn zou hij vast vol trots een "powered by" sticker op het pand plakken.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Haal je dan ook de logo's van de fabrikant er vanaf? Je hebt immers betaald voor de auto.
Just kidding
Just kidding
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Ik heb het vermoeden dat het niet gaat om de SAAB Car Museum strips op de foto's, daar zitten immers nog nummerplaathouders op waar je de losse strip waar vaak reclame op staat, van kunt vervangen. Op de ná-foto's zien we een nummerplaathouders zonder zo'n klik-in-optie.
Vermoedelijk heeft Auto Jonkman de strips met "SAAB Car Museum" (strikt genomen ook reclame, maar voor een ideeële instelling) vervangen door strips met "Auto Jonkman" reclame. Ik kan Ewoud alleen maar 100% gelijk geven. "Blijf met je takken van mijn nummerplaathouder af!" Om het even wat er aan strips of zit. Er kan ook een reclamestrip van de garage waar 'ie ooit gekocht is opzitten waar je als nieuwe eigenaar iets mee hebt. Maar afgezien daarvan moet ik zeggen dat het gros van het design van die onwenselijke reclame qua design en lettertypes je auto verziekt. Kan me niet schelen of dat bedrijf de laatste verkoper is of een servicebeurtje heeft gedaan of vast in onderhoud is sinds hoelang ook. Blijf er vanaf!
Mond-tot-mond reclame is bovendien de enige goede en zinvolle reclame en verder ben je als bedrijf toch gewoon vindbaar op het net. Maar in eerste instantie is het ongevraagd vervangen van zulke strips door je eigen bedrijfsreclame volkomen respectloos. We mogen hopen dat de SAAB Car Museum strips niet echt in de container zijn beland. Daar waren ze nog te jong voor. Mogelijk was er een gegadigde en anders was oplosmiddel om ze zwart te maken ook nog een optie geweest. Ook mogelijk dat Jonkman ze achter gehouden heeft voor de volgende SAAB die ze aan zullen bieden. Voor de emotionele meerwaarde. Dat kan ik nog wel begrijpen. Maar overleg dan toch even met de koper.
Vermoedelijk heeft Auto Jonkman de strips met "SAAB Car Museum" (strikt genomen ook reclame, maar voor een ideeële instelling) vervangen door strips met "Auto Jonkman" reclame. Ik kan Ewoud alleen maar 100% gelijk geven. "Blijf met je takken van mijn nummerplaathouder af!" Om het even wat er aan strips of zit. Er kan ook een reclamestrip van de garage waar 'ie ooit gekocht is opzitten waar je als nieuwe eigenaar iets mee hebt. Maar afgezien daarvan moet ik zeggen dat het gros van het design van die onwenselijke reclame qua design en lettertypes je auto verziekt. Kan me niet schelen of dat bedrijf de laatste verkoper is of een servicebeurtje heeft gedaan of vast in onderhoud is sinds hoelang ook. Blijf er vanaf!
Mond-tot-mond reclame is bovendien de enige goede en zinvolle reclame en verder ben je als bedrijf toch gewoon vindbaar op het net. Maar in eerste instantie is het ongevraagd vervangen van zulke strips door je eigen bedrijfsreclame volkomen respectloos. We mogen hopen dat de SAAB Car Museum strips niet echt in de container zijn beland. Daar waren ze nog te jong voor. Mogelijk was er een gegadigde en anders was oplosmiddel om ze zwart te maken ook nog een optie geweest. Ook mogelijk dat Jonkman ze achter gehouden heeft voor de volgende SAAB die ze aan zullen bieden. Voor de emotionele meerwaarde. Dat kan ik nog wel begrijpen. Maar overleg dan toch even met de koper.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Ik ren gauw naar buiten om even te kijken, want dit kan natuurlijk niet! 
-
hermank
- Donateur (7x)

Je hebt de foto's met je mobiel gemaakt, dan klopt dat wel. Daar zit een tamelijk extreme groothoek in. Dat zie je ook op de meeste foto's van die autoverkopers terug, zakelijk of privé. Ga je, om te fotograferen, te dicht bij de auto staan met je mobiel, dan krijg je zo'n vertekening. Van voren groot en snel verkleinend naar achter. Geen gezicht. Een motorkap van 4 meter lang.Super72 schreef: ↑vr 07 okt, 2022 9:05Dat ligt vreemd genoeg aan de foto. Het lijkt alsof er een soort fish-eye lens is gebruikt. Wat natuurlijk niet zo is, maar waardoor dingen wel ineens scheef/uit het lood lijken te staan.
En als je hem even niet waterpas houdt staat alles snel schots en scheef en uit het lood.
Wat meer afstand nemen en op je telefoon het bestand later croppen/uitsnijden.
-
NeufegliseThierry
- Geregistreerd lid
Ewoud, is het een idee om je topic te (laten) verplaatsen naar de Viggen sectie hier op het forum? Dan hebben we alle verhaallijnen over Viggens bij elkaar en ik denk dat je dan ook bij vragen eerder reacties krijgt van andere Viggen eigenaren. Ik zou het in ieder geval fijn vinden als jouw verhaal in de sectie met die van mij en anderen wordt toegevoegd.
-
Super72
- Geregistreerd lid
Goed idee. Ik weet alleen niet hoe ik dat moet doen. Misschien kan een van de mods een handje helpen?
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Done.
Wist niet eens dat er een subrubriek 'Viggen' was...
Wist niet eens dat er een subrubriek 'Viggen' was...
-
Super72
- Geregistreerd lid
Re: Ewouds Viggen: pareltjes
De afgelopen tijd heb ik het nodige besteld bij verschillende buitenlandse leveranciers. Vandaag bleek the perfect storm qua pakketbezorging: alles kwam ineens binnen een paar uur binnen. Alsof kerst en sinterklaas op één dag vielen. Met rode konen dozen uitpakken en me verwonderen over het vakmanschap dat ik in mijn handen hield. Een hele stapel spullen, waarvan ik er alvast twee met jullie wil delen.
Als eerste een Sensi Garage short shifter:

Zó mooi - de kwaliteit spat er vanaf. Zou je zomaar als sculptuur op een sokkeltje in de huiskamer kunnen zetten.
En dan deze:

330 mm D2 Racing schijven met achtpots remklauwen.
Wow.
Gewoonweg wow.
Is het nodig? Nee, natuurlijk niet. Het merendeel van de leuke dingen in het leven is niet nodig. Een Viggen is niet nodig, for that matter. Maar ik word er oprecht héél blij van.
Nu de boel gemonteerd zien te krijgen, want dat kan ik niet zelf. Keep you posted.
Als eerste een Sensi Garage short shifter:

Zó mooi - de kwaliteit spat er vanaf. Zou je zomaar als sculptuur op een sokkeltje in de huiskamer kunnen zetten.
En dan deze:

330 mm D2 Racing schijven met achtpots remklauwen.
Wow.
Gewoonweg wow.
Is het nodig? Nee, natuurlijk niet. Het merendeel van de leuke dingen in het leven is niet nodig. Een Viggen is niet nodig, for that matter. Maar ik word er oprecht héél blij van.
Nu de boel gemonteerd zien te krijgen, want dat kan ik niet zelf. Keep you posted.
-
DV 9-3
- Donateur

Zo. Dat zijn geen halve maatregelen. Ben heel benieuwd naar de rollbar!
Oftewel; Met dat vermogen, die bak met rechte vertandingen, shortshifter, sixpointbrace, zulke serieuze remmen, benieuwd hoe ver je gaat...
-
Super72
- Geregistreerd lid
Bedoel je misschien een rolkooi? Mijn hart is er goed genoeg voor. Ik had er een in mijn Alfa 156. Leverde me regelmatig een contactmomentje met de sterke arm der wet op, als ik weer eens aan de kant werd gezet met de vraag wat 'al dat steigerwerk' in mijn auto was. Zo'n kooi levert overigens een hele serieuze bijdrage aan de stijfheid van de auto, maar dat terzijde.DV 9-3 schreef: ↑di 18 okt, 2022 23:40Ben heel benieuwd naar de rollbar
To boldly go where no man has gone before. Ach, ik heb er schik in. Geniet me suf, na een zware periode. En daar is het me vooral om te doen.benieuwd hoe ver je gaat
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Engage, mr Sulu!Super72 schreef: ↑wo 19 okt, 2022 6:48...To boldly go where no man has gone before. ...