Verstandige keuze?
-
waneda
- Geregistreerd lid
Verstandige keuze?
Bij het zoeken naar een 900 classic zijn wij tijdens onze speurtocht een prachtige 900 Cabrio 2.3 SE uit 1996 tegen gekomen. Helemaal geweldig... alleen waar moeten wij opletten. De auto is import uit Duitsland 144.000km. Ik kan weinig info vinden over de motor (2.3 SE). Gezien het aantal km per jaar willen we waarschijnlijk op LPG G3 gaan rijden. Geen turbo dus moet kunnen.
bedankt voor jullie reacties
bedankt voor jullie reacties
-
WimZ
- Geregistreerd lid
Je geeft aan dat je eigenlijk op zoek bent naar een classic. Dan denk ik dat je de NG900 moet laten staan. Ze zijn niet voor niets goedkoper dan classics en 9-3's, ze zijn gewoon veel minder gewild.
De new generation 900 was een allereerste probeersel van GM om een Saab te bouwen. Daarbij hebben ze zeer veel Saab-dingen op een goedkopere manier willen oplossen. Denk hierbij onder meer aan de hydraulische kap van de classic die ze in de NG900 met allerlei elektromotoren zijn gaan bewegen. En in de 9-4 toch maar weer hydraulisch hebben gedaan vanwege de problemen met het systeem. Lees er het forum maar op na: met een NG900 krijg je vrijwel zeker wel eens te maken met een dure reparatie aan de kap.
Ook de koppeling zijn ze ineens met een kabel gaan doen. Gaat dus veel zwaarder dan de classic en de 9-3 waar die ook hydraulisch is.
Met alle respect voor de eigenaren van NG900's: als je de keuze hebt, ga dan voor een classic of een 9-3.
De new generation 900 was een allereerste probeersel van GM om een Saab te bouwen. Daarbij hebben ze zeer veel Saab-dingen op een goedkopere manier willen oplossen. Denk hierbij onder meer aan de hydraulische kap van de classic die ze in de NG900 met allerlei elektromotoren zijn gaan bewegen. En in de 9-4 toch maar weer hydraulisch hebben gedaan vanwege de problemen met het systeem. Lees er het forum maar op na: met een NG900 krijg je vrijwel zeker wel eens te maken met een dure reparatie aan de kap.
Ook de koppeling zijn ze ineens met een kabel gaan doen. Gaat dus veel zwaarder dan de classic en de 9-3 waar die ook hydraulisch is.
Met alle respect voor de eigenaren van NG900's: als je de keuze hebt, ga dan voor een classic of een 9-3.
-
waneda
- Geregistreerd lid
Het valt inderdaad op dat er meer 900NG cabrio's te koop staan als 9-3 en classic. Maar is de 900NG echt minder? Gezien de prijs en opties is het wel heel aantrekkelijk om een 900GN te gaan rijden. Er zijn maar weinig 9-3 en classic cabrio's te koop. Wat ook opvalt dat de meeste cabrio's import auto's zijn. Sommige met NAP maar de meeste niet. Zijn die km dan wel betrouwbaar? Tot nu toe hebben wij nog geen goede ervaringen gehad met dealers en handelaren, komt ook omdat we moeten inruilen denk ik. Zijn er nog meer 900NG tips?
-
Frbe
- Geregistreerd lid
-
carlsson
- Geregistreerd lid
De opvolger van de 900NG, de 9.3 was op 1100 punten verbeterd, vlgs Saab. Is misschien wat overdreven, maar geeft wel aan dat er heel wat veranderd is.
De 150 pk 2.0 liter motor met turbo is ook interessanter dan de 150 pk 2.3 liter zonder turbo. Die eerste is namelijk "vierkant" dus de slag is even groot als de boring. Hoe groter de slag hoe meer slijtage en wrijvingsweerstand in de motor.
De 150 pk 2.0 liter motor met turbo is ook interessanter dan de 150 pk 2.3 liter zonder turbo. Die eerste is namelijk "vierkant" dus de slag is even groot als de boring. Hoe groter de slag hoe meer slijtage en wrijvingsweerstand in de motor.
-
waneda
- Geregistreerd lid
..
Geen sleutelaar of monteur en zeker wel Saab gek. Op advies van jullie ben ik verder gaan zoeken en overweeg ik een van deze twee:
Saab 9-3 2.0 SE Cabrio 170.000km bouwjaar 1998 import Italie
Saab 900 2.3 SE Cabrio 144.000 bouwjaar 1996 import Duitsland
De 900 is duizend euro goedkoper en heeft meer opties. Ze zien er alle twee goed uit. Geen turbo, wil rustig veel rijden en evntueel op lpg. Ben benieuwd naar jullie reacties. Plaatjes lukt mij niet.
De 900 is duizend euro goedkoper en heeft meer opties. Ze zien er alle twee goed uit. Geen turbo, wil rustig veel rijden en evntueel op lpg. Ben benieuwd naar jullie reacties. Plaatjes lukt mij niet.
-
Frbe
- Geregistreerd lid
Re: ..
Kosten?waneda schreef:Geen sleutelaar of monteur en zeker wel Saab gek. Op advies van jullie ben ik verder gaan zoeken en overweeg ik een van deze twee:
-
Garrett
- Lid van verdienste
er staat een hele mooie 9-3 cabrio op g3 te koop op het forum
*even zoeken...* hmmm
hier:
viewtopic.php?t=69746
Oh.... Belgische auto... Maar wel goedkoop
Ik ken de auto niet, maar vind 'em er wel erg mooi uitzien.
*even zoeken...* hmmm
hier:
viewtopic.php?t=69746
Oh.... Belgische auto... Maar wel goedkoop
Ik ken de auto niet, maar vind 'em er wel erg mooi uitzien.
-
waneda
- Geregistreerd lid
kosten
even zien hoor....
De 900 cabrio 5950 euro met 3 maanden garantie op motor en versnellingsbak.
De 9-3 cabrio 6900 euro garantie e.d. ben ik nog aan het uitonderhandelen.
Moet er wel bij zeggen dat ik inruil. Durf het bijna niet te zeggen maar een vrij nieuwe fiat panda. Maar, nu Saab er niet meer is min of meer. Wat gaat er nu gebeuren met de waarde van de auto's. Kan mij nog herinneren dat Rover kompleet uit de gratie raakte. Nou is Saab natuurlijk absoluut geen Rover en ga ik toch in een Saab rijden! Maar ja welke?
De 900 cabrio 5950 euro met 3 maanden garantie op motor en versnellingsbak.
De 9-3 cabrio 6900 euro garantie e.d. ben ik nog aan het uitonderhandelen.
Moet er wel bij zeggen dat ik inruil. Durf het bijna niet te zeggen maar een vrij nieuwe fiat panda. Maar, nu Saab er niet meer is min of meer. Wat gaat er nu gebeuren met de waarde van de auto's. Kan mij nog herinneren dat Rover kompleet uit de gratie raakte. Nou is Saab natuurlijk absoluut geen Rover en ga ik toch in een Saab rijden! Maar ja welke?
-
roanmarada
- Donateur

900 op lpg
hoi,
heb zelf een 900 NG van eind 94 2,5 jaar geleden aangeschaft en er lpg G3 in laten zetten, kosten 2100 euro.
heb de 2.3 SE en deze bevalt prima.
maar mocht ik de keuze hebben om voor 1000 euro meer een 9-3 te kopen moet je dat doen als dat mogelijk is.
mag ik vragen wat je voor je panda terug krijgt?
succes
heb zelf een 900 NG van eind 94 2,5 jaar geleden aangeschaft en er lpg G3 in laten zetten, kosten 2100 euro.
heb de 2.3 SE en deze bevalt prima.
maar mocht ik de keuze hebben om voor 1000 euro meer een 9-3 te kopen moet je dat doen als dat mogelijk is.
mag ik vragen wat je voor je panda terug krijgt?
succes
-
93paul
- Geregistreerd lid
-
waneda
- Geregistreerd lid
De meeste willen wel ruilen voor de Panda. Aangezien de meeste van jullie een 9-3 adviseren en het forum vol staat met problemen over de 900NG kies ik voor de 9-3.
Nu nog onderhandelen met de dealer.
Hoe kan je erachter komen dat de km zijn terug gedraaid? Wat is jullie oordeel over de prijs van de 9-3. Ik lees veel dat een Saab geen problemen heeft met kilometers, geldt dit ook voor de cabrio's?
Wat een vragen maar ik wil graag nog veel plezier hebben van de auto en een miskoop voorkomen. Ik ben i.i.d. geval blij met jullie adviezen aangezien ik geen verstand heb van auto's.
Nu nog onderhandelen met de dealer.
Hoe kan je erachter komen dat de km zijn terug gedraaid? Wat is jullie oordeel over de prijs van de 9-3. Ik lees veel dat een Saab geen problemen heeft met kilometers, geldt dit ook voor de cabrio's?
Wat een vragen maar ik wil graag nog veel plezier hebben van de auto en een miskoop voorkomen. Ik ben i.i.d. geval blij met jullie adviezen aangezien ik geen verstand heb van auto's.
-
triple
- Geregistreerd lid
Tja ik rij al vier jaar in dezelfde NG900 turbo cabrio. Worst case scenario, italie import, zonder boekjes, ontbrekend "checkengine"lampje die dan ook prompt ging branden na plaatsing... had slechts 113.000 italiaanse kilometers" op de teller!
Inmiddels 50.000km verder met heel veel plezier en... eerlijk is eerlijk wel wat gesleutel. Kapconstructie heeft inderdaad twee kinderziektes maar die waren er vanaf 96 volgens mij al uit.
De 9-3 mag dan op tal van punten verbeterd zijn maar ik vind de NG gewoon mooier en orgineler. Het is ook een beetje tegen de stroom in daar gaat het toch om bij Saab? Neem in ieder geval een turbo, die 2.3 is wel erg sloom. Let erop dat de auto zo orgineel mogelijk is. Als je echt geen verstand van auto's hebt neem dan iemand mee die dat wel heeft. Succes!
Inmiddels 50.000km verder met heel veel plezier en... eerlijk is eerlijk wel wat gesleutel. Kapconstructie heeft inderdaad twee kinderziektes maar die waren er vanaf 96 volgens mij al uit.
De 9-3 mag dan op tal van punten verbeterd zijn maar ik vind de NG gewoon mooier en orgineler. Het is ook een beetje tegen de stroom in daar gaat het toch om bij Saab? Neem in ieder geval een turbo, die 2.3 is wel erg sloom. Let erop dat de auto zo orgineel mogelijk is. Als je echt geen verstand van auto's hebt neem dan iemand mee die dat wel heeft. Succes!
-
900 SE C
- Geregistreerd lid
Re: cabrio
Nou ja, 'sloom' - topsnelheid van mijn NG 2.3 was ok, maar met 4 man en (voorzover mogelijk in een cabrio) bepakt en bezakt het colletje na Luik 'lekker' omhoog, nee, dat niet.roanmarada schreef:wat nou 2.3 sloom , heb ik geen last van ook 150 pk hoor , heb natuurlijk geen turbo gehad maar vind hem niet sloom.