Ik heb last van vocht en condens in mijn achterlichtunit van mijn 9-3 cabrio uit 2006, alleen het gedeelte van de achteruitrijverlichting aan de rechter zijde.
Wat kan ik hieraan doen ? Iemand een idee ?
Condens in achterlicht 9-3 2006
-
H.Geertsema
- Geregistreerd lid
Re: Condens in achterlicht 9-3 2006
unit er uit halen, kijken waar hij lekt en dan dichtlimen.
Je kunt eventueel een ander achterlicht kopen, maar dat is duurder
.
Je kunt eventueel een ander achterlicht kopen, maar dat is duurder
-
shearwater
- In memoriam †
De lampunits zijn sowieso lek. Aan de achterzijde bevinden zich namelijk ventilatieopeningen, spleten om precies te zijn, waarlangs ook spinnetjes en mugjes kunnen binnenkomen. Nogal irritant. Bij mijn oorspronkelijke units, de rode pre 2008, zat er op zeker moment zelfs een grote gaasvlieg in. Hoe die dat voor elkaar gekregen heeft.... Ik heb de openingen nu min of meer afgedicht met een propje horregaas, ventileert dan nog wel, maar er kan geen ongedierte meer door. De ruimte achter de lampen heb ik ook volgepropt met horregaas, een onneembaar labyrith voor bugs. De ienieminiespintjes die er toch al ingekomen waren zijn nu dood en er is niks meer bijgekomen. Wat helpt voor het vocht, maar tijd kost, is de units uitnemen, lampen er uit en in een droge ruimte laten drogen. Doorblazen met warme lucht van een fohn helpt ook. De condens zal niettemin terugkomen omdat de warmte-koude wisselingen en wisselingen in lichtvochtigheid dit nu eenmaal met zich meebrengen.
-
H.Geertsema
- Geregistreerd lid
Ik heb nog nooit een achterlichtunit gezien die ventilatie-sleuven had; niet aan de binnenzijde, laat staan aan de buitenzijde. Waarom moet een achterlicht in Hemelsnaam geventileerd worden?
Een achterlicht hoort volkomen waterdicht te zijn
.
Een achterlicht hoort volkomen waterdicht te zijn
-
shearwater
- In memoriam †
Waarom dat zo is moet je aan de ontwerpers van deze units vragen. Het feit is dat het zo is bij deze lampen. Er zal over nagedacht zijn. Maar schrijf ze een brief met jouw mening, mischien maken ze dan wel weer waterdicht.
-
robluijpers
- Geregistreerd lid
Waarom alle lampen geventileerd zijn? Rij maar eens meet een lege afgesloten fles de Alpen of ander gebergte in. Deze zal dan imploderen door het lichtdruk verschil van binnen en buiten. Daarom zitten er ontluchtingssleuven in alle lampunits.
Gr rob
Gr rob
-
H.Geertsema
- Geregistreerd lid
Ik heb eens lekkage in een knipperlicht gehad. Deze heb ik toen op de kachel gelegd (met het gat waar het lampje zit naar boven) en toen hij weer droog was heb ik hem dichtgelijmd met PVC-lijm. Daarna was het probleem voorbij
.